Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss Guitareffects Guide


Moensel

Anbefalte innlegg

Tror DD-3 må være noe av det beste Boss har kommet opp med. Selv om jeg nylig byttet ut DD-3 med en DD-6 har jeg enda til gode å gjøre noe med sistnevnte som jeg ikke kan gjøre med DD-3. Hva skal man egenlig med delay på flere sekunder?

Siden det er snakk om Boss tok jeg frem noen gamle klassikere jeg ikke har brukt på lenge:

20131212_Bossrack.jpg

Japanproduserte minirack fra midten av 1980-tallet. Disse låter rett og slett helt enormt bra og mulighetene for å stille på så mange parametre gjør at man kan trylle frem fantastiske lyder. RDD-10 er en delay med muligheter for modulering. Er bare snakk om et halvsekunds ekko, men mulighetene er enorme. RRV-10 er en digital reverb. Synes ikke room-settingene er de beste, men hall-klangene er flotte. I tillegg har den multitapreverb, reversert reverb og gated reverb. RCL-10 er kompressor/enhancer/limiter/noise gate i et og er kanskje den beste kompressoren jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er mange andre sider ved valg av effekter enn bare lyden for den turnerende og hardt arbeidende musiker, men har bare lyst til å minne om min gamle og delvis borte test av Boss DD3 og Behringerkopien. Kortversjonen er vel at forumets medlemmer ikke kunne kåre en vinner, lydmessig sett.

Slike tester burde vi ha flere av her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordring:

Du skal reise på turne, men Solbergregjeringen har satt begrensninger på hva man kan ta med av utstyr. Kravene sier at man kun får ta med en Boss BCB-3 koffert og tre enkle Boss-pedaler (tuner kommer utenom). Du kan kun basere deg på pedaler. Forsterkervreng og tilsvarende er ikke tillatt. Pedaler som er utgått av produksjon er selvsagt mulig å bruke

Hvilke tre pedaler ville du tatt med deg?

bcb3.jpg

Selv hadde jeg satset på:

DN-2 (Vreng)

DD-7 (Delay)

CS-2 (Compressor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.