Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Comeback og NGD!


Mytola

Anbefalte innlegg

Joda, joda... Etter en stund uten noe instrument av noe slag har jeg i dag sikret meg denne herligheten her: http://www.ebay.com/itm/291011074862

Gitarspilling har jeg som noen av dere kanskje vet gjort forsvinnende lite av, da jeg tidligere har holdt meg til bassing. Bassen forsvant for et par år siden, og siden da har jeg knapt nok tatt i et strengeinstrument. Nå har det imidlertid begynt å klø noe grønnjævlig i fingra, og da følte jeg at gitar kunne være en artig utfordring, samtidig som det nok er noe jeg kan få litt mer utav på egenhånd. Bass blir jo fort litt kjedelig uten band, og noe særlig bandambisjoner har jeg virkelig ikke for tida uansett. Når jeg da først skulle ha en gitar falt valget naturlig nok på G&L...

Den kommer til landet i løpet av ei uke eller to, noe jeg gleder meg relativt mye til... :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er den endelig her! Tok som vanlig en ukes tid i tollen, men det var fort glemt da jeg tilslutt fikk hentet den på postkontoret og åpnet kassa!

Gitaren er helt fantastisk å spille på, mer er det egentlig ikke å si om den saken. Mekanikk og feel er helt i toppklasse, halsen er helt super, og alt virker dønn solid og svært godt skrudd sammen. Tonnevis av sustain og trøkk. I halsen og midtposisjon sitter det G&L sine egne Alnico-pickuper, som låter veldig "sparkly" og flott. I stolposisjon er det en Seymour Duncan JB, som også kan splittes ved å dra i toneknotten. Ellers er det volum, tone, og 5-veissvitsj. Svært allsidig HSS-strat, med andre ord. Hals med 12"-radius, samt G&L sin Dual-Fulcrum-vinglepinne (som jeg ikke har giddet å surre med enda, men den er dønn stabil og svært godt boltet fast i kroppen). Finishen er noe spesiell, såkalt "Nearly Naked" Black Ice. Ikkenoe glosslakk utapå her, nei. Man kan føle årringene i treverket i kroppen. Denne finishen havner nok i "smaken er som baken"-land, men personlig synes jeg det er en av de lekreste gitarene jeg noensinne har sett, så da er hvertfall jeg fornøyd me'n sjæl :wub:

Foreløpig sitter jeg kun med Guitar Rig 5 kobla inn i Hifi-anlegget. Det låter meget bra enn så lenge, men en litt skikkelig amp skal vel vanskelig unngås. Som gitarfersking bør jeg vel få spilt en del før jeg bestemmer meg for noe her, men det må bli noe lavwatt-aktig. Noe særlig ambisjoner om band har jeg absolutt ikke, og det er begrenset hvor mye jeg kan dra på her i kollektivet. :P

Uansett, jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Et par bilder må selvsagt også med. Tar noen flere utendørs når været bedrer seg litt tenker jeg.

post-1398-0-52469600-1386511846_thumb.jp

post-1398-0-42750000-1386511860_thumb.jp

post-1398-0-24649700-1386511872_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, alle sammen! Må si det er gøy med et instrument som inspirerer deg til å spille (vel, det kan vel knapt kalles spilling enda. Øving tenker jeg... :P ) i mange timer i strekk. Fyttirakkern som det har svidd i fingertuppene den siste uka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.