Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: 1983 Gibson Flying V (rød som blod)


Heilage

Anbefalte innlegg

Var nede hos Dritfete GItarer i dag (som viser seg å være drevet av trommisen i Black Debbath, det ante jeg ikke) og tittet på en liten sak som fanget øyet mitt i helga. En Flying V ulik noe jeg har sett før.

Det er ikke godt å si hva speccen på den er igrunn, men kroppen er i mahogny og gripebrettet i palisander, som normalt. Pickupene er fra 70-tallet en gang ifølge selgeren, og låter helt sinnsvakt fett, men jeg er usikker på nøyaktig hva det faktisk er. Det litt sære med den er at den har et mindre plekterbrett (ligner på de man gjerne ser på Korina-modellene), men har en TOM stoptail. Gitaren har åpenbart vært med på en del, men det er ikke så rart når den er 30 år gammel. Den har sjel og mojo, noe som var delaktig i at jeg falt såpass for den. Stemmeskruene ser ut til å ha blitt byttet på et eller annet tidspunkt, jeg går muligens tilbake til keystone-tunere på den, synes det er hakket finere. Unik sak.

Fun fact: Det finnes to av disse i Norge som man vet om. Den ene gitaristen i El Cuero har den andre.

Inntil jeg får tatt egne bilder i kveld, her en en smakebit fra annonsen:

uoOTzig.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Trommisen i Black Debbath" sier langt fra så mye som "Ole Petter Andreassen aka "El Doom" kjent fra Thulsa Doom og "El Doom & The Born Electric". :) Egil "Bare Egil" Hegerberg spiller bass i Black Debbath, spilte bass i Thulsa Doom når de holdt på og El Cuero har de siste årene vært backingbandet til "Bare Egil band" når han reiser rundt som "Ikke bare Bare Egil band".

Brynjar Takle Ohr, frontmann, lead-gitaristen og på mange måter hjernen bak El Cuero er med i "The Born Electric", altså backingbandet til Andreassen/El Doom. Mest sannsynlig er god link mellom din gitar og Takle Ohr sin ;)

For øvrig en kul gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Trommisen i Black Debbath" sier langt fra så mye som "Ole Petter Andreassen aka "El Doom" kjent fra Thulsa Doom og "El Doom & The Born Electric". :) Egil "Bare Egil" Hegerberg spiller bass i Black Debbath, spilte bass i Thulsa Doom når de holdt på og El Cuero har de siste årene vært backingbandet til "Bare Egil band" når han reiser rundt som "Ikke bare Bare Egil band". Brynjar Takle Ohr, frontmann, lead-gitaristen og på mange måter hjernen bak El Cuero er med i "The Born Electric", altså backingbandet til Andreassen/El Doom. Mest sannsynlig er god link mellom din gitar og Takle Ohr sin ;) For øvrig en kul gitar.

Det var mer enn jeg visste om den kretsen der. :P

Takk folkens! Synd jeg ikke har tid til å fikle særlig med den før om rundt to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.