Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: 1983 Gibson Flying V (rød som blod)


Heilage

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Gratulerer, Har selv tidligere kikket/siklet litt på den, lekker sak ja..Er temmelig sikker på at Dritfete annonserte dengang med at det satt i originale Tim Shaw-humbuckere i den (som var verdt i seg selv flere tusen på bruktmarkedet, i følge annonsen (opptil 5000,- bare for de!) , Det lille plekterbrettet var jo som du nevnte opprinnelig på de original 58 korina V`ene , Men kjenner ikke selv til om hvordan/når Gibson har sluppet ut sånne "50`s plekterbrett på begynnelsen av 80-tallet! (?) ..

Jeg har selv en cherry gloss Gibson 1968 reissue V 2012 med granadillo gripegrett jeg har nå fullstendig moddet om,

med Faber InSert studs og bridge ,50`s wiring independant volume controls,1 stk. Sprague bumblebee capacitor 0,25 nF, ett sett med Thomas Nilsen`s Cream-T 61 humbuckere, CTS 500K...Helt fantastisk gitar, ikke noe binding,perlemor,gull eller tull, kun ren herlig mojo. Har blitt veeeldig glad i V`en etter modden min! XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plekterbrettet er customlaget fordi det er sprekk i toppen ved jacken, så plata er der for å forsterke. Det var jo litt kjipt å finne ut, men jeg gjør det beste ut av det og skal få noen gærninger i tyskland til å lage et plekterbrett likt det som står på Exploreren min: http://i.imgur.com/PbmVQwx.jpg

Jeg er ikke sikker på hvilken pickups som sitter i den, kan godt hende det er Shaw, men jeg har ingen planer om å bytte de. De låter helt ballefett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plekterbrettet er customlaget fordi det er sprekk i toppen ved jacken, så plata er der for å forsterke. Det var jo litt kjipt å finne ut, men jeg gjør det beste ut av det og skal få noen gærninger i tyskland til å lage et plekterbrett likt det som står på Exploreren min: http://i.imgur.com/PbmVQwx.jpg

Jeg er ikke sikker på hvilken pickups som sitter i den, kan godt hende det er Shaw, men jeg har ingen planer om å bytte de. De låter helt ballefett. :)

Ouch! ..kjipt og få greie på i ettertid da. :blink: ..Men er sprekker/brudd godt faglig reparerert/limt , så kan det faktisk være like sterkt som originalt...Det er er stort sett ved ett senere "second-hand/brukt"-marked at man får lide for sånne "småblemmer" (prutegrunnlag)

..Men uansett, bildene taler for seg selv, griselekker V ihvertfall ! :wub: .. Det var faktisk kombinasjonen av det "uvanlige" plekterbrettet/Tim Shaw-buckerne, og ikke minst finish/fargen på den som dengang vekket opp interessen hos meg! :)

Var kun kapitalen som gjorde at den gikk på vent hele tiden!

Til syvende å sist , Spiller den bra og låter bra..for nettopp DEG, da er den verdt det ! :)

Endret av Toxicpizza72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre ikke reparert, og jeg klarte å forverre problemet etter at jeg tok av plekterbrettet og brukte den litt uten. For meg er det ingen katastrofe, jeg må innrømme at jeg synes den faktisk var litt fetere med plekterbrettet uansett. Det vil derimot slå hardt tilbake på meg dersom jeg skulle finne på å selge den, men jeg selger generelt ikke gitarer uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig tror jeg ikke de(han) ante noe om det. Plekterbrettet har åpenbart vært på veldig lenge (og har vært gjennom et par modifikasjoner), langt lengre enn Dritfete hadde den inne. Ja, det er kjipt, unektelig, men jeg føler ikke det er helt fair å legge noe skyld på Dritfete for det, jeg har ingen grunn til å tro at de har operert med noe annet enn good faith.

Hvis du har motargumenter er jeg naturligvis interessert i å høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man driver butikk, har man vel et ansvar for at det man sender fra seg ikke har store feil eller mangler. Man skulle kanskje forvente at et såpass anerkjent firma som dritfete går over gitarene nøye før han videreselger. Som du sier, vil dette gjøre mye med markedsverdien på instrumentet, og det blir litt feil at du skal lide for det, i og med at det er et firma du kjøper av. greit nok at det er brukte ting han selger, men da bør han evt. Gå tilbake til der han kjøpte den, og kreve seg, hvis han ikke visste om det.

Jeg hadde garantert tatt kontakt og "klaget". Det minste du bør få er relevant del av kjøpesummen refundert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Audun skriver så menar jag också att de borde ta litt ansvar här. Jag har ingen grund till att mena att de inte har handlat i god tro men hade jag privat solgt en gitarr som det visade sig vare en fel på så hade jag gjort det jag kunde for att ordna upp och det borde ju en butikk som Dritf. vara ännu mera sugna på att göra, tänker jag. När jag tänker efter så har det faktiskt hänt att jag har solgt en gitarr som inte var som den skulle (utan att jag visste om det) och då betalade jag tillbaka köparen ett belopp som han tyckte var rimligt. Det tycker jag var rättvist, varför skulle han lida för att jag inte hade checkat gitarren ordentligt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.