Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Decals/logo til gitarhode: trenger tips!


Anbefalte innlegg

Har snublet rundt på nettet (og på forumet) for å finne tips til måter å gjøre det på, eventuelt plasser å bestille dette. Så langt har jeg ikke funnet hverken tilbydere eller produkter som ser ut til å være enkel å få tak i.

Hvem har erfaring på områdene (bestilling eller selvmekk)? Ser at laserprint tydeligvis foretrekkes uten at jeg helt forstår hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fester man decalet til treverket?

Ofte er det vel waterslide decals som blir brukt.

dette er samme greiene som man bruker på modell biler osv.

er i grunn så enkelt at man tar decalen ned i et glass med vann, så løsner selve decalen fra papiret.

da legger man den på før man sprayer klarlakk over etter det har tørket slik at det sitter under klarlakken.

men det anbefales noen lag med klarlakk før man legger dekalen slik at man ikke får fargeforskjeller på den gjennomsiktige delen av dekalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet litt mer og fant en side der jeg tok sjansen. Satser på at det blir fett, kommer til å poste bilde på DIY-tråden min når tiden kommer for å hive den på!

Handlet her: http://shop.rothkoandfrost.co.uk/custom-waterslide-decals-s/133.htm

De sa at den ikke burde brukes med olje, så lurer da på om jeg kanskje skal olje halsen bak og bruke matt klarlakk foran på hodet for å være sikker på at den setter seg. Bør jeg ha noen lag klarlakk før logoen festes på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har printet ut noen selv, og det blir også bra. Det er jo vanskelig å få til skikkelig "sølv" og "gull", men det kan atter sigende la seg løse ved å ikke fylle i med farge fra printeren, og bruke sølv- og gulltusj fra baksiden. Ikke vet jeg. Det er i hvert fall rimeligere enn å kjøpe ferdig.

Slik folie fås også i "gnikke med penn"- versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget noen slik som Castorfiber beskriver. Brukte Inkscape til å lage en "hul logo uten fargefyll" i Inkscape, skrevet ut bakvendt på en superkjip ti år gammel blekkskriver med dekalark for blekkskriver. Fylte deretter i med gulltusj fra Biltema. Når du skriver ut i revers så kan du tusje i vei med metalltusj og fargefyllet som søles utenfor strekene blir ikke synlig når du snur dekalen rett vei. La den tørke lenge og legg på litt klarlakk (jeg brukte noe billig fra Biltema, det har holdt fint i seks år) før du monterer.

Huff, håper noen skjønner hva jeg mener. Første dag på etter ferie, og altfor mye blod i koffeinsystemet :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.