Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Soverom/Stueamp: Rør, tokanals, effektsløyfe, maks 10k


Heilage

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig enig med Kossoff når det gjelder Fender clean. Men etter hva jeg husker fra jeg testet HT-20, så var det lett å stille inn en Fenderlignende kvalitet på clean. (Nå er det jo forskjell på clean mellom Fender-amper også, da)

Selv spiller jeg gitar på en billig Fender Super Champ XD om dagen (er mest bassist), og på den spiller jeg 90% av tiden på clean-kanalen evt. med pedaler foran. Så rådene om en Fender er bra. Man kan få mye god vreng i pedalformat også.

(Bare for å illustrere at det finnes medisin for manglende metalvreng på Fender)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo mye fram og tilbake når det er så mye å velge mellom, men fortsatt må jeg innrømme at SS22 virker mest aktuell på sett og vis (uten å ha prøvd noen av dem enda, vel og merke) med tanke på at jeg vet at cleankanalen er god, og at man som sagt over her kan bruke pedaler.

Kanskje jeg stikker og prøver noen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender superchamp (og tidligere vibrochamp) xd/xd2 var virkelig en innertier for fender. Synd de ikke har fx loop. Opprinnelig likte jeg blackstar sin ht serie, men med tiden har jeg endret mening.

Super-sonic 22 har jeg ikke prøvd. Jeg testet dog 60w kombo utgaven når den kom på markedet, og jeg likte meget godt en med ett unntak. Voicingen har ikke helt 'korrekt' og jeg mistenker at celestion høyttaleren som stod i ikke var det beste valget. Jeg kan ikke uttale meg om ss22 da det bruker et annet (fender?) element. Forhåpentligvis til det bedre.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Til ditt budsjett ville jeg prøvd Peavey Delta Blues. Finnes som 115 og 210. 30w, nydelig clean med mye headroom og vakker rørvreng på den andre kanalen, du skifter med fotbryter. Har også reverb og tremolo. Sistnevnte bruker jeg lite, men reverben mye. Pedalene mine støver, bruker dem nesten ikke. Deltabluesen har utgang for ekstra kabinett og effekt-loop. Plenty trøkk til å spille live, men jeg bruker den også i stua i rekkehuset.

https://www.peavey.com/products/index.cfm/item/801/117399/Delta%26nbsp%3BBlues%26trade%3B%26nbsp%3B210

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.