Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Soverom/Stueamp: Rør, tokanals, effektsløyfe, maks 10k


Heilage

Anbefalte innlegg

Budda Superdrive 18 er veldig nærme det spør etter.

To kanaler, 2xEL84 i sluttrinnet og effektsløyfe. Faktisk låter begge kanaler bra.

Budda har jeg aldri prøvd og har ikke noe forhold til, men har hørt gode ting. Kan du anbefale noen som fører slikt i Norge eller nært utland?

Ikke greit å se etter brukt utstyr? Med rørbytte og annet element kan det jo bli relativt fantastisk :D Hvorfor er effektsløyfe et must? Hvorfor vil du ikke bruke pedaler til vreng? :)

Brukt utstyr er fint og flott det, så lenge det selges når jeg har penger. :P Effektsløyfe er fordi jeg bruker en del chorus, delay og reverb i cleanlyden og synes det høres bedre ut i effektsløyfa. Vreng: Jeg liker det på ampen, ikke så mye mer komplisert enn det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har litt nevnt, men supersonicen har vintage 30 elementer.

Liker supersonicen og classic 30. Hva slags musikk er det du skal spille på den?

Nei. Den har noen Eminence elementer. Låter forøvrig veldig bra, ingen vits å bytte element i Super Sonic etter min mening.

Buddaen tror jeg har problemer med å spelle lavt (og pent), Ørjan (Orsvend) hadde den før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har litt nevnt, men supersonicen har vintage 30 elementer.

Liker supersonicen og classic 30. Hva slags musikk er det du skal spille på den?

Fra Pink Floyd til Opeth, mye i mellom og en del utenfor. Har inntrykk av at Super Sonicen kan være veldig fleksibel, basert på YouTube-demoer, noe som er grunnen til at jeg heller såpass hardt mot den. Jeg ser uansett frem til å prøve den hos 4Sound, kjøp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest aktuelle nå er Fender Super-Sonic 22 og Peavey Classic 30. Begge har visse fortrinn foran de andre, Fenderen har f.eks fotkontrollerbar av/på av reverb og effektsløyfe, i tillegg til kanalbytte og normal/fat på OD-kanalen. Peaveyen har innebygd master boost til soloer, som kan byttes med fotkontroll sammen med kanalbytte og reverb.

Peaveyen har høyere headroom, men kanskje ikke like fin lyd i cleankanalen, og gir meg penger til overs jeg kan bruke på pedaler. Fenderen har lavere headroom, men kanskje da også litt lavere volum, burde ha en finere clean, men bruker igjen hele budsjettet.

Jeg tror det er lite annet å gjøre enn å prøve begge, egentlig, og se hvilken jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi peavey classic 30 er oppskrytt og låter litt dafft. A/B testet mot fender blues junior som ligger prismessig på samme nivå, da hadde classic 30 ingenting å stille opp med.

Edit: delta blues til peavey låter bra, men sannsynligvis ikke egnet til opeth :)

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den eneste tube ampen jeg har hatt så jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne clean kanalen med. Men den spiller høyt. Jeg er skjelden over 3-4 i volum på clean....

Liker best gain kanalen. Der får jeg utrolig fet lyd på lavt volum.

Dette er en god demo av ampen. Men mener å huske at han hadde maks volum her...så da er det høyt...

Endret av GlobalRider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ampen i den demoen der står på maks, må jo cleankanalen ha enormt god headroom. Det lover jo godt, liksom.

Problemet er at jeg ikke har noe forhold til hvor høyt noen av disse ampene faktisk spiller. Jeg får ikke gjort noe valg før jeg får prøvd noen røramper med forskjellig effekt, slik at jeg kan danne meg et bilde av hva som er for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.