Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Soverom/Stueamp: Rør, tokanals, effektsløyfe, maks 10k


Heilage

Anbefalte innlegg

Siden jeg sluttet å spille i band litt tidligere i år, endret prioriteringene seg, så jeg kan være mer kresen med ampvalget.

Nøkkelfunksjoner jeg ser etter:

- Rør

- To kanaler (jeg spiller ofte musikk som går fra clean til OD og tilbake, ønsker så god clean som mulig)

- Effektsløyfe

Det finnes jo et utall amper som passer disse beskrivelsene, ergo kunne jeg trengt litt hjelp med å finne ut hva som er fordeler og ulemper med dem. 112-kombo og et separat topp og kabinett er begge aktuelle.

- Orange TH30H + Orange PPC112

- Orange AD30 + Orange PPC112 (denne går litt over budsjettet)

- Peavey Classic 30 112

- H&K Tubemeister 18 Head + HB Vintage 112

- Jet City JCA22H + HB Vintage 112

- PRS SE30H-E/SE20-H + HB Vintage 112

- Fender Super Sonic 22 Combo

Masse snacks man kan velge mellom altså. Budsjettet er omtrent 10 000,-, men om ampen er skikkelig god kan jeg ordne litt spillerom. Problemet med noen av disse ampene er jo kjip EQ, som riktignok kan forbedres med en pedal, men det er jo ikke optimalt. Ampen skal brukes hjemme. Det er ikke veldig lytt her, så jeg kan spille med litt volum, men det finnes grenser for hvor høyt jeg kan gå.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersonic twin. Twin clean, Bassman-krønsj, amerikansk higain eller britisk vreng! Prøvde den i Tyskland, og den gjorde alt jeg nevnte. Den har to gainkontroller på vrengkanalen slik at du kan stille inn mengden vreng og kompresjon. Veldig nyttig om du vil ha en åpen bluestone eller en mer tight tone.

Edit: Ser at budsjettet ditt er 10k, da vil jeg heller anbefale Supersonic 22 combo.

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Fender skal jo ha enormt god clean, men mangle litt på vrengsiden, har jeg hørt. Nå har jeg bare prøvd Fender-amper på clean hittil, og der har de vært veldig gode.

EDIT: Sjekka en demo, Super Sonic virka som en veldig god amp iallefall. Definitivt aktuell.

Alfi: Den er sikkert borte når jeg til slutt får pengene til amp da.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Fender skal jo ha enormt god clean, men mangle litt på vrengsiden, har jeg hørt. Nå har jeg bare prøvd Fender-amper på clean hittil, og der har de vært veldig gode.

EDIT: Sjekka en demo, Super Sonic virka som en veldig god amp iallefall. Definitivt aktuell.

Alfi: Den er sikkert borte når jeg til slutt får pengene til amp da.

hadde supersonic! Savner den litt, men det var noe galt med to av dem jeg fikk, så jeg byttet til orange istedet. Skulle jeg hatt en amp til tror jeg det hadde blitt en supersonic 22. Dritfet amp! Masse feit og tjukk vreng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engl screamer 50 combo!:k) låter bra på lavt volum! +at jeg har en til salgs :D

I see what you did there. :D Sorry, men tror ikke den er helt det jeg er ute etter. :)

hadde supersonic! Savner den litt, men det var noe galt med to av dem jeg fikk, så jeg byttet til orange istedet. Skulle jeg hatt en amp til tror jeg det hadde blitt en supersonic 22. Dritfet amp! Masse feit og tjukk vreng!

De sier mye bra om den. Har hørt et par demoer på YouTube i dag, og har omtrent forelsket meg helt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see what you did there. :D Sorry, men tror ikke den er helt det jeg er ute etter. :)

De sier mye bra om den. Har hørt et par demoer på YouTube i dag, og har omtrent forelsket meg helt i den.

Stikk å prøv den, den spiller fint på lavt volum også :) Bare sørg for å prøve det samme eksemplaret som du eventuelt skal kjøpe! ;) Det var litt opp og ned med den kvalitetskontrollen til fender i det siste, fortalte de meg på sjappa ;)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i overskriften at du er på utkikk etter en STUE-/SOVEROMSamp. Er det noen som har vurdert hvor GRISEHØYT enkelte av disse forslagene som har kommet spiller? Skal du ha en god clean og nå brekkpunktet er du langt over smertegrensen i normal stue eller soverom.

Flere av disse er passelige til gigs i mindre lokaler. Ville selv ikke gått over 15w for bruk på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grunnen til at jeg må prøve før jeg kjøper. Kjenner du til en 15W, tokanals røramp med effektsløyfe, tilfeldigvis? :)

Budda Superdrive 18 er veldig nærme det spør etter.

To kanaler, 2xEL84 i sluttrinnet og effektsløyfe. Faktisk låter begge kanaler bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.