Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode mikker til strat, med litt "kjøtt"?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Heisann, har tent å kjøpe meg ein strat, forhåpentlig vis i nærmeste framtid. Tenkte på noke slikt: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse;jsessionid=4098469F2F866A4E9EE9A66568B982E4?finnkode=39898950

Eg er på jakt etter nåke med litt meir output og "kjøtt". Noke som nirvana, stevie ray vaughan, hendrix etc. Eg må også ha bride mikrofonen som humbucker i singecoil format. Tenker altså bride mikrofonen som litt meir rocknroll og midt og neck som litt meir blues. Er ikkje så erfaren med lodding, så hadde vert kult å få kjøpt alt ferdiginstallert på ei plekterplate.

Er mest interisert i hum cancelling, og eg har hatt positiv erfaring med dimarzio fra før. http://www.dimarzio.com/pickups/strat/hum-canceling-strat?view=grid

Takk for svar!

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verte litt skeptisk til emg, men eg skal lytte til nåken demoar og trekke konklusjonen då! Kor skal eg putte batteriet? Må eg båre hål til midboost? LIker som regel passive om du forstår :)

EMG-singlecoilene, ihvertfall SA, er en helt annen verden enn humbuckerne deres. Låter kanon! Batteriet får du plass til mellom potene og switchen. Bytt ut den ene poten med midboosten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, han burde ansatt noen andre enn Petter Solberg til å skrive den engelske teksten på siden sin. Men bra pickupene duger da, hvilken kjøpte du?

Hehe, i Les Paulen satt jeg inn en som han kaller for The buck, fantastisk trøkk i denne uten at lyden blir for grøtete som mange andre pickuper jeg har prøvd har en tendens til.

I stratten fikk jeg en som han kaller Spesial, nydelig glass klar lyd i denne hvor han også har kobblet en"boost" effekt i den ene tone kontrollen på gitaren.

Er foresten Steik Bacon her på forumet som står bak disse pickupene veldig hjelpsom fyr som hjelper deg å finne den lyden du er ute etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt på denne sida: http://jonnymusikk.no/produkter/category/dimarzio/1

Eg har helst lyst på noke støystoppende som funker bra på både clean og crunch. Eg har komme fram til å ha muligens:

Neck - Dimarzio Chopper

Middle - Dimarzio Crusier

Bridge - Dimarzio Tone Zone

Kan dette bli bra, eller kommer det til å slutte å låte som ein strat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke google siden jeg har bæsjetregt nett nå, men jeg kan si så mye som at single-sized buckere låter ALT annet enn Strat... Vil du ha noe som er helt støyfritt så er EMG virkelig å anbefale. Kan sikkert lage noen lydklipp med min Strat med nevnte oppsett, hvis du vil det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper strat for at gitaren ikke skal låte som en strat…? Eh, finn en feil.

Disse humbuckerne i singlecoil størrelse låter ganske mye mørkere enn singlecoil.

Jeg syns de rett og slett låter ullent.

Det kan forbedre balansen siden bridgepickup har så lite grunntone VS overtoner, men jeg syns de får balanseproblem ift andre singlecoil igjen. Jeg har forresten en Seymour Duncan 59 i både normal og singlecoilstørrelse. Den lille låt ikke som normal 59.

De små humbuckerne jeg har prøvd har aldri gitt den åpne lyden som man gjerne ønsker for å presse ut litt overtonehyl og artikulert riffing.

Dersom du vil ha humbuckerlyd så ville jeg med min erfaring heller valgt en normal humbucker.

Mulig jeg burde prøvd meg på minihumbuckerkonstruksjon, se om man får åpnet disse i lyden men bevart trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper strat for at gitaren ikke skal låte som en strat…? Eh, finn en feil.

Ja, gud forby at noen liker spillbarheten og utseendet til en spesiell gitar, men vil ha en annen lyd... Du får ringe Fender og si at de er ultrateite som lager Telecaster med Strat-pickup i midtposisjon, eller sende en sint mail til Jan Akkerman fordi han putta Filtertrons i LPen sin :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.