Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode mikker til strat, med litt "kjøtt"?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Ang. b-pup på strat. Jeg synes SC låter hundrede ganger bedre. Jeg, med SRV og Hendrix, er aktive brukere av denne pickupen og jeg mener en HB ødelegger helheten i en strat. Jeg har testet strater som låter fint med HB i bridge, men har alltid syntes det låter bedre med SC, samt mer helhetlig. Og når trådstarter nevner Hendrix og SRV, ærlig talt, en humbucker er jo helt på trynet (IMO) ass. Hva Cobain gjør/gjorde har jeg faktisk ingen idé om, det kan jo påvirke noe.

Hvis mid-boosten er TB, løser det sikkert mye av problemet jeg tenkte på.

Denne er altså true bypass, og med ekstra funksjonalitet i tillegg til mid boost. Koster hele $ 20 http://guitarheads.net/products/electronics/bcu.html

Jeg er for så vidt helt enig mtp. Hendrix og SRV, men man trenger ikke nødvendigvis bridge pickup for å spille alt av Hendrix og SRV. Hvis man skal spille grunge/Nirvana i tillegg er det nok en veldig stor fordel med noe mer fyldig i bridge posisjonen. Med mindre man har flere gitarer å velge i, ville manglende powerchord-vennlighet veie tyngre enn mindre 'historisk korrekthet' i mitt hode. Jeg mener i hvert fall bestemt at f.eks. en CS69 til Nirvana vil låte verre enn en SSL5 til Hendrix. Men dette er jo ikke så relevant hvis man går for mid boost, da. Best of both worlds IMO.

En annen mulighet som jeg personlig bruker er å koble midtpickup og bridge i serie for humbucker-aktig lyd. Det er demonstrert av Tim Lerch 7 minutter ut i videoen under. Bruker selv Toneshaper.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.