Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox ac15 vs ac30


space

Anbefalte innlegg

Har litt lyst på en ny skikkelig røramp, da jeg har en Marshall Valvestate 8240 fra før.

Har tenkt på Vox ac30, men nå har jeg begynt å lure på om kanskje ac15 er et vel så godt valg.

Har de rimelig lik lydkarakteristikk?

Er det noen andre forskjeller mellom de enn:

1x12" i ac30 vs 1x12 i ac15 (Er vel samme element?)

effektloop på c30 (Edit: Ser nå at ac15 også har det)

Noe annet? Er vel samme brytere og muligheter og samme rør?

Lydnivå burde vel være godt nok uansett, selv i øvingslokale med trommis som ikke akkurat puser på trommene sine?

Live blir det jo uansett micet opp.

En ny ac15 går jo billigere enn en brukt ac30. Er dette pga "ac30 mojo" eller låter den rett og slett såpass mye bedre?

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange typer av dem, men tenker i hovedsak på ac15c1 og ac30c2.

Minnes jeg leste at ac15 ikke hadde effektloop, men så på 4sound sine sider at det står den har det, så det er mulig det er nytt i den siste modellen?

Den bør ta diverse vreng/fuzz i front ja, og fortsatt låte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppgraderte selv fra Marshall valvastate 8080 til en VOx tidligere i år. Jeg gikk for AC30. Prisforskjellen er ikke sås tor, og du får muligheten til å lage vesentlig mer trøkk hvis du skal gigge.

Dersom du skal kun spille hjemme er AC30 galskap. Selv 15-watter er litt i overkant for hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endt opp med å kjøpe en AC30C2. Det ble billigere enn å kjøpe en ny AC15, da jeg ikke fant en slik brukt.

På øvinga nå sist spilte jeg med kanalvolum på 8 (av 10) og master volum på 3 (av 10). Da var det høyt nok til å skjære gjennom massive trommer og synthbackinger. Hvor høyt det blir med makset volum tør jeg ikke tenke på, om det da ikke bare er slik at den vrenger mer, men beholder noenlunde samme volum :)

AC15 hadde nok holdt i massevis, og hadde vært lettere å dra med seg :)

På giger blir det jo uansett micet opp.

Må si den låter fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endt opp med å kjøpe en AC30C2. Det ble billigere enn å kjøpe en ny AC15, da jeg ikke fant en slik brukt.

På øvinga nå sist spilte jeg med kanalvolum på 8 (av 10) og master volum på 3 (av 10). Da var det høyt nok til å skjære gjennom massive trommer og synthbackinger. Hvor høyt det blir med makset volum tør jeg ikke tenke på, om det da ikke bare er slik at den vrenger mer, men beholder noenlunde samme volum :)

AC15 hadde nok holdt i massevis, og hadde vært lettere å dra med seg :)

På giger blir det jo uansett micet opp.

Må si den låter fett!

Du får nok volumøkning en god stund til ja. AC30 spiller helt avsindig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.