Web Analytics
Jump to content

Amerikansk forsterker VOXac15cc1

borch96
 Share

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte en brukt VOXac15cc1 fra en fyr på finn.no. I annonsen stod det; " Har amerikans transformator for at den skal fungere i norge. Fungerer helt topp og ikke noe støy etc." Pga den lange avstanden (jeg bor på jæren, han i Telemark), og at fyren virket til å stole på, valgte jeg å kjøpe den usett. 

Kom godt pakket i posten, da jeg plugger den i via den medfølgende transformatoren fra clas ohlson 8873370550302.jpg

Vel plugget i med gitaren var det ganske mye støy (ny jack-kabel, ingen effektpedaler) og medfølgende footswitch til reverb og tremolo viser ingen tegn til liv. 
Ringte til Clas Ohlson der de informerer meg at den transformatoren ikke kan brukes på ampen pga nivået på 50W kontra ampens 80W.

52_1028019751.jpg

Regner med dette kan være grunnen til at footswitchen ikke fungerer, og muligens grunnen til støyen? Etter søk på butikker her i Norge har jeg ikke funnet noen tilsvarende transformatorer med 80W.

Så; er jeg blitt lurt, eller skal i utgangspunktet denne transformatoren fungere greit og at det derfor kan være noe annet som er modent for utskifting (rør, footswitch, intern transformator etc.)? 

Edited by borch96

Jeg slet nettopp med støy i min nyinnkjøpte Vox AC15HW... og footswitchen fungerte heller ikke (!?).

fått bestilt ny footswitch da, men støyen kom av slike nettverksadaptere fra Digital Canal hvor en kan kjøre internett gjennom strømnettet kontra trådløst. 

Disse adapterne påvirket en 65amps Lil' Elvis jeg hadde veldig og den er basert på ett gammelt vox design... der var det høylydt fiskeskøyte av gammal årgang... på min AC15HW så hørtes det nesten ut som en slags interferens fra en mobiltelefon.

så dersom du har noe sånt koplet til strømnettet så prøv å plugge ut dette.

ang. converteren så er ikke den ihh. nei, så jeg ville nok funnet noe annet i stedet for. Men du får starta opp og jeg tror ikke plent ampen drar fulle 50W ut av strømnettet heller for da hadde nok converteren knela for deg. 80W er nok ratinga på trafoen eller noe.

Allrait, takk for svar.

Skifta fra baritongitar til akustisk m/mic, det gjorde underverker på støyen, skyldtes nok dårlige koblinger i baritonen. 

Skal få sjekka koblingene i switchen og switchinputen i ampen, mulig det er der problemet ligger og ikke i strømtilførselen mtp fravær av reverb og tremolo.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By GretschMan
      Vil bytte min peavey bandit 112 transtube red stripe, Kina produsert men veldig god clean og extra god distortion. Kun 1 kosmetisk feil, håndtaket løsnet. 
      Vil ha noe mindre og vil gjerne bytte denne i en liten modellerings forsterker e.l. 
      Sender bilder ved interesse 
    • By Gitarcowboy
      Her er den nye Laney Cub-Supertop

Den er glimrende! Jeg er veldig fornøyd!
      Jeg fikk den torsdag.
      Det kommer tjukk og varm rørlyd fra den tilkoblet VOX kabinettet med en Celestion V-Type 70W høyttaler i 8 ohm.

Nå skjønner jeg hva som er så bra med vrenglyden fra rør
      Det er noe eget med lyden.
      Når jeg har den i overdrive så bruker jeg 1W inngangen. Da går den fort i vreng på lavere lydnivå.
      Hvis jeg booster 15W inngangen med div. effektbokser så er det litt vanskelig å holde lyden ren

Med denne forsterkeren så går det fint an å spille med gitaren koblet rett inn (ingen effekter). Det er boost på forsterkeren, så det er lett å få den i overdrive.

Forøvrig så er den innebygde digitale? "fjærromklangen" god, men det kommer en ulyd da jeg har den på fullt nivå. Romklangen plasker fint, men den durer.

Rørene er av merket Ruby.
    • By Gmal
      Hei folkens. Min JCM 800 2203 er syk, og trenger hjelp av en proff. Jeg holder til i Skien,
      men er forsåvidt mobil innenfor et ganske stort område. Hvilken reparatør anbefaler dere?

• By andreas.espolin
      Made in USA: American Special med Fender N3 pickups, locking tuners og EQ-boost. Flott gitar som funker til alt fra country twang til rock’n’roll. Kommer med solid hardcase. Kjøpt i 2015. Strenger er av pga rens og rengjøring. Kan byttes evt byttes i andre gitarer i samme prisklasse! Ser primært etter Gibson Les Paul!
      Annonse på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174693152
      Selges for 8000kr

• By Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.