Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amerikansk forsterker VOXac15cc1


borch96

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en brukt VOXac15cc1 fra en fyr på finn.no. I annonsen stod det; " Har amerikans transformator for at den skal fungere i norge. Fungerer helt topp og ikke noe støy etc." Pga den lange avstanden (jeg bor på jæren, han i Telemark), og at fyren virket til å stole på, valgte jeg å kjøpe den usett. 


Kom godt pakket i posten, da jeg plugger den i via den medfølgende transformatoren fra clas ohlson 8873370550302.jpg

Vel plugget i med gitaren var det ganske mye støy (ny jack-kabel, ingen effektpedaler) og medfølgende footswitch til reverb og tremolo viser ingen tegn til liv. 
Ringte til Clas Ohlson der de informerer meg at den transformatoren ikke kan brukes på ampen pga nivået på 50W kontra ampens 80W.

52_1028019751.jpg

Regner med dette kan være grunnen til at footswitchen ikke fungerer, og muligens grunnen til støyen? Etter søk på butikker her i Norge har jeg ikke funnet noen tilsvarende transformatorer med 80W.

Så; er jeg blitt lurt, eller skal i utgangspunktet denne transformatoren fungere greit og at det derfor kan være noe annet som er modent for utskifting (rør, footswitch, intern transformator etc.)? 

 

Endret av borch96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet nettopp med støy i min nyinnkjøpte Vox AC15HW... og footswitchen fungerte heller ikke (!?).

fått bestilt ny footswitch da, men støyen kom av slike nettverksadaptere fra Digital Canal hvor en kan kjøre internett gjennom strømnettet kontra trådløst. 

Disse adapterne påvirket en 65amps Lil' Elvis jeg hadde veldig og den er basert på ett gammelt vox design... der var det høylydt fiskeskøyte av gammal årgang... på min AC15HW så hørtes det nesten ut som en slags interferens fra en mobiltelefon.

så dersom du har noe sånt koplet til strømnettet så prøv å plugge ut dette.

 

ang. converteren så er ikke den ihh. nei, så jeg ville nok funnet noe annet i stedet for. Men du får starta opp og jeg tror ikke plent ampen drar fulle 50W ut av strømnettet heller for da hadde nok converteren knela for deg. 80W er nok ratinga på trafoen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allrait, takk for svar.

Skifta fra baritongitar til akustisk m/mic, det gjorde underverker på støyen, skyldtes nok dårlige koblinger i baritonen. 

Skal få sjekka koblingene i switchen og switchinputen i ampen, mulig det er der problemet ligger og ikke i strømtilførselen mtp fravær av reverb og tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.