Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å finne ny rør-amp(hovedsakelig for metal)


Linkage25

Anbefalte innlegg

Og da låter det kjipt, så da kan man like gjerne bruke 500kr på Guitar Rig og slippe styret :D

Mesaen låter kjempeflott på soverom volum faktisk. Moderne amper låter somregel penere på lavt mastervolum enn eldre. JCMen låt helt dass på lavt. Ikke brukendes til øving engang.

men godlyden kommer jo at elementet jobber også, så det er ikke mulig å oppnå en røramp på full pupp med mindre man har noe modelleringsopplegg... Som igjen er rimelig kjipt å ha som eneste amp :P

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye bra forslag! Vært inne i eksamensperiode så har ikke vært innom forumet på en stund.
Aphelion, har guitarRig allerede og det funker for så vidt bra det, men vil også foretrekke og ikke måtte gå gjennom PCen vær gang jeg skal spille gitar :P Synes det blir litt knotete i lengden når man bare ville sette seg ned å spille litt.

Så også at noen nevnte Axe-FX, og det kunne også ha vært noe. Har hørt mye bra om den, og Standarden får jeg vel brukt til under 10k. Men har holdt meg litt unna for samme grunn som over. Er i overkant mye knoting på en liten skjerm for min del. Men hadde vært kult å få prøvd ut en Axe-Fx, men er jo ingen norske sjapper som har den...

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Denne låter helt enormt og kan switches mellom 50, 22 og 7 watt.

v3mb.png

- Channels: 3
- Power: 50W/22W/7W selectable
- Impedance: 4/8/16 ohms selectable
- Tubes: 4 EL84, 4 12AX7
- Lush reverb
- Speaker Outputs: 2
- Line Out (cabinet voiced)
- Effects Loop
- Master Boost Control
- Optional Footswitch: FS44L or FS22
- Blue or Red Backlit LEDs (selectable)
- 120 or 240 VAC 50-60 Hz (switch)
- Dimensions: 15" (38cm) wide X 8.5" (21cm) deep X 7" (18cm) high
- Weight: 19 lbs (8.6 kgs)

Endret av rocktrond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis budsjettet er romslig, ville jeg gått for Mesa TA-15, med tilhørende Mesa-kabinett! Dette er en av de tøffeste ampene jeg har spilt på. Dersom du som meg må ta til takke med en budsjettveriant har jeg intet annet enn lovord å si om Marshall Haze 15. Kommer dog an på hvor hissig/high gain metal du skal spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal er et ganske vidt begrep. Når jeg spiller metal holder jeg meg til for det meste til thrash metal og heavy metal fra 80/90-tallet, og da er gjør den ampen en solid jobb. Skal du chugge nyere metal med 7-strengere og denslags styr må du ikke spørre meg om råd. Der er jeg blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok! Er igrunn ute etter "moderne metal" sound, type KE, AILD. Spiller dog ikke core-metal selv men er slik lyd jeg er ute etter :) Har tenkt tanken på Peavey 6505 og Mesa Rectifiers, men hadde vært utrolig kjekt med en liten amp som var lettere å drasse med seg. Mini Rectifier er svindyr, samt at jeg ikke er heeeelt gira på rectifier lyden, men den AMT Stonehead virka kul. Med prisen så vurderer jeg innkjøp av den for å tja, teste den ihvertfall hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.