Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarsolo


Disasterpiece

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Don Feldner (Eagles) Hotel California

Slutt å kødd' date=' dette ER verdens beste gitarsolo![/quote']

Jeg deler din mening om at dette er verdens beste, etter min smak. Samtidig respekterer jeg at andre mener noe annet.

Vil bare få korrigere deg litt. Soloen spilles av Don Felder og Joe Walsh, på henholdsvis Gibson double-neck og Fender Telecaster. Så videoen på VH1 tidligere i dag, og den gir meg gåsehud omtrent hver gang jeg ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler din mening om at dette er verdens beste' date=' etter [i']min smak. Samtidig respekterer jeg at andre mener noe annet.

Vil bare få korrigere deg litt. Soloen spilles av Don Felder og Joe Walsh, på henholdsvis Gibson double-neck og Fender Telecaster. Så videoen på VH1 tidligere i dag, og den gir meg gåsehud omtrent hver gang jeg ser den.

Så bra! Den er veldig melodisk og fin. Elsker den soloen! Så også et sted at Keith Richards delte vår mening om at dette er verdens beste solo.

Det er vel Don Feldner som spiller meste parten av soloen, mens Joe Walsh kommer inn på slutten? Hadde noe orginal tabs på den engang, mener det var ca 8 forskjellige gitar arrangementer samtidig eller noe sånt. Vanvittig fet låt. :D

Den videoen skulle jeg forresten likt å sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Si meg' date=' har dere aldri hørt Estranged, av Guns N' Roses? Slash er gal.... høres ikke bare sinssykt ut, det ser sykt ut og, når han kommer opp av vannet og spiller[/quote']

Det er absolut en av verdens beste sanger, og begge soloene er helt sinnsyke! Jeg elsker starten på den siste soloen. Det Slash gjør med volum knoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Guns N' Roses - November Rain, Sweet Child of Mine, Estranged, Night Train, Rocket Queen, Welcome To The Jungle, Civil War, Don't Cry, So Fine.

2. Steve Vai - For The Love Of God, Erotic Nightmares, Tender Surrender.

3. Yngwie J. Malmsteen - Rising Force, Arpeggios From Hell, Blitzkrieg, Heaven Tonight, I Am A Viking, Fire And Ice, Dreaming(Tell Me), Black Star, Far Beyond The Sun.

4. Metallica - Master of Puppets 2. solo (dette var den første skikkelig raske soloen jeg lærte meg) One 2. solo, Nothing Else Matters, (Welcome Home) Sanitarium, No Leaf Clover.

5. Joe Satriani - Crying, Always With Me, Always With You, Satch Boogie, Midnight, Summer Song, Surfing With The Alien.

6. Eric Johnson - Cliffs Of Dover.

7. Dream Theater - Flight Of The Bumblebee.

8. Led Zeppelin Stairway To Heaven.

9. Ozzy Osbourne - Crazy Train.

10. Queen - Bohemian Rhapsody

11. Velvet Revolver - Slither, Loving The Alien, Dirty Little Thing, You Got No Right, Spectacle, Do It for The Kids, Fall To Pieces.

Lang liste, jeg vet det, men det finnes bare så utrolig mange bra gitar soloer. Gruppene etter Guns N' Roses kommer ikke i noen spesiell rekkefølge. f.eks. jeg liker velvet revolver mye bedre enn Eric Johnson. Slash er min yndligs gitarist! November Rain er min absolut favoritt(den siste av de tre soloene altså :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norther - Of Darkness And Light

Norther - Dream

Alt av Children Of Bodom

Death Angel - Bored

stairway to heaven, eurption, hotel california, cliffs of dover +++++ er mye fetere enn det metal-pisset der .

forresten: du som klagde på den top 100 lista; er enig med deg, men mark knopfler har en på lista da. Sultans of Swing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.