Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarsolo


Disasterpiece

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aiwass, du kan ikke disse Neil Young sånn der. Gitarlyden hans er enestående. Neil Young oppfant distortion! ingen hadde vel trodd at man kunne spille gitar på den måten før?!

sammenliknet med Vai, ser man etter ti sekunder forskjeller på størrelse med Grand canyon på spillingen deres.. Vai er flinkisen, med flinkisfeel, flinkispower og flinkisteknikk hinsides noen andre :wink:

mens Young da også kan utrykke seg med elgitarens magiske poesi på sin måte, han har jo også sin egen stil! Han spiller så rotete og fuzzete at det blir vakker musikk utav det!

Gitarteknisk: Vai 1 - Young 0

ROCK :twisted: : Vai 1 - Young 9(legg på så mange nuller du vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiwass, du kan ikke disse Neil Young sånn der. Gitarlyden hans er enestående. Neil Young oppfant distortion! ingen hadde vel trodd at man kunne spille gitar på den måten før?!  

sammenliknet med Vai, ser man etter ti sekunder forskjeller på størrelse med Grand canyon på spillingen deres.. Vai er flinkisen, med flinkisfeel, flinkispower og flinkisteknikk hinsides noen andre :wink:  

mens Young da også kan utrykke seg med elgitarens magiske poesi på sin måte, han har jo også sin egen stil! Han spiller så rotete og fuzzete at det blir vakker musikk utav det!

Gitarteknisk: Vai 1 - Young 0

ROCK  :twisted: : Vai 1 - Young 9(legg på så mange nuller du vil)

Jeg disset ikke Neil Young, men gjør det gjerne om du vil.

Hvorfor i svarte helvete er det så tabu å være 'flinkis'? Når så du sist en konsertpianist som fikk ros for å spille slurvete, upresist og til tider rett og slett feil? For det er nettopp det Neil Young gjør. Du må gjerne kalle det han gjør musikalsk sjarmerende eller 'tøft', men faktum er at han ikke gjør det med vilje - han kan rett og slett ikke bedre. Det samme gjelder et drøss andre karer (Cobain, etc.).

Det er vel det som er rockementaliteten: Man skal ikke være for flink, for da er det ikke lenger rock 'n' roll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Muller - Little Wing

Jim Martin - Easy

Mark K - Tunnel of Love (Alchemy)

Ace Frehley - I was made for loving you (de trenger ikke vare lenge)

I tilfeldig rekkefølge. Dette er soloer som har gjort inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg disser ikke flinkiser, men mener at det viktigste en gitarist har er god smak. Jeg vil mye heller høre en gitarist (som Neil Young) som spiller forholdsvis rolige, men deilige soloer med tonnevis av følelse enn å høre en hyperrask solo over noen teite powerchords.

Mulig det bare er meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slike debatter ender opp i en slik flinkis vs. "flogger" diskusjon og slik vil det nok fortsette å være.

For meg er det viktigste at gitaristen spiller det som passer til låta om det er 2 eller 200 toner er mindre viktig bare jeg digger låta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke har hørt så mye på han fordi jeg ikke likte det jeg hørte i hele tatt. Men som sagt tidligere må du gjerne anbefale noen sanger, sjekker dem gladelig ut. Det han presterte på de G3greiene, Crossroadsgreia til Clapton osv. er iaff rett og slett harry i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke har hørt så mye på han fordi jeg ikke likte det jeg hørte i hele tatt.  Men som sagt tidligere må du gjerne anbefale noen sanger, sjekker dem gladelig ut.  Det han presterte på de G3greiene, Crossroadsgreia til Clapton osv. er iaff rett og slett harry i mine øyne.

Jeg er som sagt ikke den største Vai-fan, men sjekk ut disse:

Boston Rain Melody (!)

Tender Surrender

Blue Powder

Og eventuelt For the Love of God, uten tvil hans mest berømte sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 lovers - tnt

sultans of swing - dire straits

Stairway to heaven - led zeppelin

hold the line - toto

white room - eric clapton

heaven tonight - yngwie malmsteen

sweet child o mine - guns n roses

run to the hills - iron maiden :mrgreen:

bohemian rapsody - queen

blood and glory - steve vai

mange fler

:mrgreen: :P 8)

kommer ikkke på noen fler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.