Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarsolo


Disasterpiece

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette er Guitar World sin liste

http://www.guitar.about.com/library/bl100greatest.htm [...]

Nå har jeg nok å øve på for en stund ja

Det er den værste lista jeg noensinne har sett. Det er ikke 100 best guitar solos, det er 100 guitarsolos from the worlds most mainstream artists"

At One soloen er så høyt er jo latterlig, og at november rain i det hele tatt kom med... Såvidt jeg så hadde ikke Knopfler en eneste låt på lista, Under A Glass Moon kom på 98. plass someneste solo fra noe progressivt metal band. Bare sånn mainstream, egentlig ikke så fantastiske gitarhelter som er blåst opp fordi bandet er mainstream og populært. Jess, enig at Smells Like Teen Spirit soloen er såå mye bedre enn Under A Glass Moon... Den slår ikke en eneste JP solo nesten, men JP er ikke mainstream nok, så vi blir upopulære om vi planter han her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er Guitar World sin liste

http://www.guitar.about.com/library/bl100greatest.htm [...]

Nå har jeg nok å øve på for en stund ja

Det er den værste lista jeg noensinne har sett. Det er ikke 100 best guitar solos' date=' det er 100 guitarsolos from the worlds most mainstream artists"

At One soloen er så høyt er jo latterlig, og at november rain i det hele tatt kom med... Såvidt jeg så hadde ikke Knopfler en eneste låt på lista, Under A Glass Moon kom på 98. plass someneste solo fra noe progressivt metal band. Bare sånn mainstream, egentlig ikke så fantastiske gitarhelter som er blåst opp fordi bandet er mainstream og populært. Jess, enig at Smells Like Teen Spirit soloen er såå mye bedre enn Under A Glass Moon... Den slår ikke en eneste JP solo nesten, men JP er ikke mainstream nok, så vi blir upopulære om vi planter han her...[/quote']

jeg veit at lista er litt teit, men det er fordi det er sanger som er populære og hits som kunne stemmes på tror jeg. Smells like teen spirit f.eks er en listetopper, og derfor slo den f.eks Sultans of Swing fra Mark Knopfler (jeg spilte Smells like teen spirit soloen etter en måned, så jeg tror ikke den har så mye å gjøre på lista). men de største gitaristene er representert, og som du ser på JP, så vil nok han klatre enormt på lista til neste avstemming;) DT må bare bli spilt på MTV først:P hehe... Stairway to Heaven-soloen til Page er iallefall en verdig nr.1, da denne soloen passer låtas tema til de grader...;)

ps: og hva gjør egentlig verdens kjedligste, mest monotone solo - Freebird på 3. plass???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: og hva gjør egentlig verdens kjedligste' date=' mest monotone solo - Freebird på 3. plass???[/quote']

Antakelig det samme som Kirk Hammet gjør på 3.plass over tidenes gitarist på en av Guitar Worlds lister. Og på lista ved siden av stod Wes Borland(Limp Bizkit) på andre plass over tidenes Metal Gitarist. Jeg ler.

Hvis man skal snakke om mainstream solo er det ikke mange som etter min mening slår EVH solo på "Beat it".

Den er rett og slett en genistrek. Det er greit å spille notene, men gud så mye detaljer det er. Om du hadde øvd for evig hadde du ikke fått den til som EVH gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin. Synd det ikke var gutta sjøl som spilte den..

Hæh?

Forklar!

In Flames leier inn gjestegitarister til mange av soloene sine. Jeg vet at Michael Amott fra Arch Enemy har spilt et par, blant annet 'Suburban Me', men har glemt hvem som spilte akkurat 'December Flower'. Også en svenske, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er Guitar World sin liste

http://www.guitar.about.com/library/bl100greatest.htm [...]

Nå har jeg nok å øve på for en stund ja

Det er den værste lista jeg noensinne har sett. Det er ikke 100 best guitar solos' date=' det er 100 guitarsolos from the worlds most mainstream artists"

At One soloen er så høyt er jo latterlig, og at november rain i det hele tatt kom med... Såvidt jeg så hadde ikke Knopfler en eneste låt på lista, Under A Glass Moon kom på 98. plass someneste solo fra noe progressivt metal band. Bare sånn mainstream, egentlig ikke så fantastiske gitarhelter som er blåst opp fordi bandet er mainstream og populært. Jess, enig at Smells Like Teen Spirit soloen er såå mye bedre enn Under A Glass Moon... Den slår ikke en eneste JP solo nesten, men JP er ikke mainstream nok, så vi blir upopulære om vi planter han her...[/quote']

1.Er dette et forsøk på å mene at november rain-soloen ikke er fantastisk?

2.Mainstrwam,mainstream,mainstream. Du bruker det som et skjellsord. Tilgjengelig musikk er ikke nødvendigvis musikk av dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er Guitar World sin liste

http://www.guitar.about.com/library/bl100greatest.htm [...]

Nå har jeg nok å øve på for en stund ja

Det er den værste lista jeg noensinne har sett. Det er ikke 100 best guitar solos' date=' det er 100 guitarsolos from the worlds most mainstream artists"

At One soloen er så høyt er jo latterlig, og at november rain i det hele tatt kom med... Såvidt jeg så hadde ikke Knopfler en eneste låt på lista, Under A Glass Moon kom på 98. plass someneste solo fra noe progressivt metal band. Bare sånn mainstream, egentlig ikke så fantastiske gitarhelter som er blåst opp fordi bandet er mainstream og populært. Jess, enig at Smells Like Teen Spirit soloen er såå mye bedre enn Under A Glass Moon... Den slår ikke en eneste JP solo nesten, men JP er ikke mainstream nok, så vi blir upopulære om vi planter han her...[/quote']

Det var leserne som kåret. Det fins ingen liste over de 100 beste soloene i verden, for det vil være subjektivt. Uansett vil ingen noensinne ha hørt alle verdens gitarsoloer. Langt fra vært i stand til å velge en desidert favoritt, uavhengig av kontekst/assosiasjoner.

For øvrig er det ikke noe argument at "jeg lærte smells like teen spirit soloen etter en mnd", når det er snakk om den beste soloen..

Tidenes solo er for øvrig den som ikke er i lilac wine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.