Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarsolo


Disasterpiece

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel så er jo dette min mening da...

1. Ozzy Osbourne - Crazy Train

2. Metallica - Ride The Lightning

3. Metallica - Master of Puppets

har ikke hørt noe særlig av alle de andre dere skriver om her, og jeg er nesten sikker på at det fins bedre enn disse. men likevel er dette de beste jeg har hørt. (til nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at disse er de vanskeligsdte soloene og sånt

men disse liker jeg spesielt mye:) :P

G & R: Sweet child`o mine, KNocking on heavens door- Veldig fin solo(veldig lett men) B)

Whitesnake: Now youre gone

Eric Johnson: Cliffs of dover

Led zepelin-Stairway to heaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel egentlig Doktorb som disset Vai, mens Aiwass forsvarte Vai framfor Young.

Jeg er helt enig med Doktorb jeg ass! Er så sykt lei av de gitarperfeksjonistene som spiller så fort at du ikke skjønner en dritt! Alle gutta jeg kjenner som speller i band å slikt digger DT å sånn. Jeg kan bare ikke fordra det. 8 eller 9 forskjellige partier med forskjellige syke rytmer og vill runking. Er det egentlig det som er musikk. Hva med groove og feel? Det har deffinitift Neil young. Det blir litt mye med Kurt Cobain, men det er ikke gitar soloene han slo ut michael Jackson fra listene med, men det blir en annen sak.

Jeg personelig digger soloene til young, det gir meg en sykt mørkt og skranglete lydbilde.

Det var snakk om at han spiller feil å slikt. feil? hva mener du med det egentlig. La oss ikke alle følge boka og pugga skalaer nå gutter!

Steve Vai- Gitar sirkus

Neil Young- Musikk

Men i bunn å grunn handler dette kunn om smak og behag!

Jeg gleder meg til å se hvilken sinnsyk krangel jeg har stelt i stand nå, Jeg vet jeg har tapt før den har begynnt! heheh!

Smaken er som baken å den er jævli rævva! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her er min topp tre for øyeblikket (forbeholder meg retten til å redigere listen til enhver tid, etterhvert som jeg kommer på nye sanger/solopartier): :P

  1. "Beat it", Michael Jackson. Soloen til EVH. Fantastisk flyt!
  2. "The Ballad Of Bill Hubbard", Roger Waters. Soloen til Jeff Beck. Oh,la,la... gitaren synger! (tror det er denne låten, kan være "What God Wants, Part I" - skal sjekke)
  3. "Are You Gonna Go My Way", Lenny Kravitz. Soloen til Craig Ross(?). En utrolig fin hyllest til mesteren - Jimmy Page; spesielt slutten er rå.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Pain of Salvation har en drøss nydelige soloer. Den cleansoloen i ! (foreword) er faen meg nydelig. Ellers er soloen i The Slow Phaseout av Motorpsycho herlig. Snah er helten min.

Og til alle dere som ikke er helt overbevist om Neil Youngs gitarspill: Se Dead Man der han står for musikken. Det er så jævlig nydelig og stemningsfullt og herlig creepy på en gang. Han er et geni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steven Rothery, gitarist i Marillion, har til tider noen veldig vakre gitarsoloer.

Kan nevne "kayleigh", "grendel", "jigsaw" og "chelsea monday" blant annet

Felles for disse soloene er at de er teknisk veldig overkommelig, men Rothery gjør dem veldig behagelig å høre på. Han spiller med hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.