Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarsolo


Disasterpiece

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neil youngs soloer er bare råå, utrolig feeling! Steve Vai kan legge seg, spiller jo direkte stygt - god teknikk kan han holde for seg selv, fyren runker gitaren...

Men soloen til Hotel california er bare genial, vokser og vokser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neil youngs soloer er bare råå, utrolig feeling!  Steve Vai kan legge seg, spiller jo direkte stygt - god teknikk kan han holde for seg selv, fyren runker gitaren...

Ikke narr meg til å le. Jeg er ikke engang noen særlig stor fan av Vai, men FAKTUM er at Vai er en million ganger bedre enn Neil Young noensinne kunne drømme om å bli, og da nettopp musikalsk sett, ikke teknisk. Du må gjerne foretrekke den enes musikk fremfor den andres, men med mindre du selv spiller bedre, så så jeg helst at du var litt mindre tøff i kjeften. Hvis Vai bare 'runker' gitaren, hva i helvete gjør du da? Ekte musikere snakker ikke dritt om hverandre, og i hvert fall ikke om dem som er bedre enn dem selv.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor alle anklager Vai for kun å ha god teknikk - teknikken hans er ikke noe utenom det vanlige sammenlignet med mer ekstreme shred-gitarister (Romeo, Forté, Bellas eller til og med Petrucci), det er det MUSIKALSKE ved gitarspillet hans som er verdt å bemerke seg. Jeg kan selv spille vel så raskt som Vai, og skulle ikke ha så mye problemer med noen av sangene hans med litt øving, men jeg er ikke i NÆRHETEN av å spille med like mye feeling, uttrykk og kontroll som ham. Mannen legger sitt hjerte i hver bidige note, og uttrykker seg nesten verbalt på instrumentet til en grad svært få andre kan klare. Ikke alle liker musikken og gitarspillet hans (meg selv inkludert, bortsett fra noen få sanger), men å si at Neil Young spiller mer uttrykksfullt enn Vai er og blir ren og skjær idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantera - Floods

2. Kunne ikke ha vært mer enig! :D Soloen er genial.

1. Stairway To Heaven er og blir den beste, samme hva. Hvis dere ikke er enig, så må dere dø :D:lol:

3. Eagles - Hotel California

4. Lynyrd Skynyrd - Free Bird

5. Megadeth - Hangar 18 (fy faen! Den knuser jo det meste, ikke sant Biaxident?)

6. The Allman Brothers Band - Whipping Post (fra live at fillmore east)

7. Tool - Third Eye (Live fra salival)

8. Pink Floyd - Astronomy Domine :D (verre syre solo har jeg aldri hørt)

9. Slayer - Angel Of Death

http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best...guitarsolo.html < - - Veldig bra liste synes jeg (jeg bare limte inn linken for å påpeke det. Vet at den står her på tråden :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantera - Floods

2. Kunne ikke ha vært mer enig! :D Soloen er genial.

1. Stairway To Heaven er og blir den beste, samme hva. Hvis dere ikke er enig, så må dere dø :D:lol:

3. Eagles - Hotel California

4. Lynyrd Skynyrd - Free Bird

5. Megadeth - Hangar 18 (fy [sensurert]! Den knuser jo det meste, ikke sant Biaxident?)

6. The Allman Brothers Band - Whipping Post (fra live at fillmore east)

7. Tool - Third Eye (Live fra salival)

8. Pink Floyd - Astronomy Domine :D (verre syre solo har jeg aldri hørt)

9. Slayer - Angel Of Death

http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best...guitarsolo.html < - - Veldig bra liste synes jeg (jeg bare limte inn linken for å påpeke det. Vet at den står her på tråden :D)

Den listen på den siden var jo dritbra!

Skulle vært litt fler EVH soloer! Han er the man på soloer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantera - Floods

2. Kunne ikke ha vært mer enig! :D Soloen er genial.

1. Stairway To Heaven er og blir den beste, samme hva. Hvis dere ikke er enig, så må dere dø :D:lol:

3. Eagles - Hotel California

4. Lynyrd Skynyrd - Free Bird

5. Megadeth - Hangar 18 (fy [sensurert]! Den knuser jo det meste, ikke sant Biaxident?)

6. The Allman Brothers Band - Whipping Post (fra live at fillmore east)

7. Tool - Third Eye (Live fra salival)

8. Pink Floyd - Astronomy Domine :D (verre syre solo har jeg aldri hørt)

9. Slayer - Angel Of Death

http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best...guitarsolo.html < - - Veldig bra liste synes jeg (jeg bare limte inn linken for å påpeke det. Vet at den står her på tråden :D)

Den listen på den siden var jo dritbra!

Skulle vært litt fler EVH soloer! Han er the man på soloer !

Han er ikke akkurat 'the man' i den jam'en med Holdsworth på GIT... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi har tydeligvis veldig forskjellig smak. Jeg er lei av Steve Vai lenge før han klarer gjøre ferdig en sang... Neil Young derimot på f.eks. sanger som Cortez the killer (live), Cowgirl in the sand, Like a hurricane...oh yeah! Har aldri hørt Vai være i nærheten av å ha en slik feel, men du må gjerne anbefale noen sanger av Vai, så skal jeg høre på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Tenk tenke tenker tenkt..

Randy Rhoads - Mrcrowley(Begge Såklart)

Randy Rhoads - Crazy Train

Randy Rhoads - Goodbye To Romance

Zakk Wylde - Perry Mason

Zakk - Crazy Babies

Zakk- Destruction Overdrive

Dimebag - Domination

Dimebag - Hollow

Dimebag - Hard Line, Sunken Cheeks

Vinskvetten - Fergjebillitøren

Tony Iomi - Paranoid

Jack E. Lee - Bark at the moon

Steve Vai - For The love of god, Tender surrender, juice

John Petrucci - Acid Rain

Og mangen fleir som eg ikkje orker ramse opp no.. får se om eg oppdaterer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.