Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Moderne" amper....


Tommern

Anbefalte innlegg

Jeg har lest hele, det var bare en kommentar på mer eller mindre hele diskusjonen. :P

Noen liker Axe-Fx, andre liker Mesa-stack til 150k. Whatever floats your boat. Jeg trenger sikkert ikke et 100W rørstack, men jeg kommer fortsatt til å kjøpe et. 'Cause I want it. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er ganske ferdig med kraftige røramper, frem til jeg har et eget band og bandlokale der de kan bli brukt. Både ENGL'n som jeg solgte og Marshalln har ligget og samlet støv i årevis hos foreldra mine fordi de er altfor kraftige til å brukes i hybel/leilighet. For mitt bruk er det totalt meningsløst å ha en røramp som er kraftigere enn 15W. Og noe lavere styrke blir ikke helt det samme for high gain, pga det kreves effekt for å få en god og solid bunn i lavere frekvenser.

Da blir det POD HD eller Kemper på meg til sommeren :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så spiller jeg i metallband, også liker jeg å spille blues og jazz, samt litt skranglerock og slikt når jeg er hjemme. Vanligvis hadde jeg trengt 2 eller fler amper, men med Axe FX trenger jeg kun en. Og da låter det SVÆRT bra, uansett hvilken sjanger jeg spiller.

For dere som tror at en amp er mer "direkte" og at axefx skjuler feil mer enn en amp, tar feil. Jeg ble oppmerksom på mye av feilspillinga mi først da jeg fikk meg axe. Axe tilgir absolutt ikkeno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så spiller jeg i metallband, også liker jeg å spille blues og jazz, samt litt skranglerock og slikt når jeg er hjemme. Vanligvis hadde jeg trengt 2 eller fler amper, men med Axe FX trenger jeg kun en. Og da låter det SVÆRT bra, uansett hvilken sjanger jeg spiller.

For dere som tror at en amp er mer "direkte" og at axefx skjuler feil mer enn en amp, tar feil. Jeg ble oppmerksom på mye av feilspillinga mi først da jeg fikk meg axe. Axe tilgir absolutt ikkeno.

Hovedsaken er vel at den låter bedre enn originalene... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele, det var bare en kommentar på mer eller mindre hele diskusjonen. :P

Noen liker Axe-Fx, andre liker Mesa-stack til 150k. Whatever floats your boat. Jeg trenger sikkert ikke et 100W rørstack, men jeg kommer fortsatt til å kjøpe et. 'Cause I want it. :)

bare vær obs på at det er noe som høres greit ut med mastervolume på 1. Fordi min orange er så "tro" i kretsen sin til den gamle OR serien at den låter rimelig fizzy og piss når volumet er på under 4/10... Så hjemmeøving er bare å drite i, og kresne scener og utestedeiere kommer ikke alltid så godt overens med volumet jeg må ha den på for at den skal være bra i lyden. Vurderer en hotplate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vær obs på at det er noe som høres greit ut med mastervolume på 1. Fordi min orange er så "tro" i kretsen sin til den gamle OR serien at den låter rimelig fizzy og piss når volumet er på under 4/10... Så hjemmeøving er bare å drite i, og kresne scener og utestedeiere kommer ikke alltid så godt overens med volumet jeg må ha den på for at den skal være bra i lyden. Vurderer en hotplate...

100W er jo ikke akkurat noe å øve med hjemme, det er jo til bruk på øving og konserter. Hjemme har jeg decent lyd med et brett og studiomonitorer, frem til jeg kanskje skaffer en liten Orange-sak til å leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100W er jo ikke akkurat noe å øve med hjemme, det er jo til bruk på øving og konserter. Hjemme har jeg decent lyd med et brett og studiomonitorer, frem til jeg kanskje skaffer en liten Orange-sak til å leke med.

Vi kjører ampene hardere på øving enn på gigs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.