Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Moderne" amper....


Tommern

Anbefalte innlegg

Modellering låter fortreffelig.

Jeg synes både Axe-FX og Fender Mustang låter knall. Har hatt tilgang på axe-fx ved flere anledninger og min faste hjemmeamp er stort sett en Fender Mustang.

Likevel er det ikke i nærheten av en god gammel Fenderamp og 2-3 gode pedaler.

I alle fall ikke for den lyden og dynamikken jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg. Litt mindre trebble, litt mer bass og opp med volumet på ampen, så låter det vel mer likt tenker jeg :)

Hehe, var ikke spesielt mer volum å gå på på ampen gitt, det var 100watt på omtrent 8. Uten mastervolum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den usedvanlig arrogante holdningen enkelte har til modellering/emulering er direkte kvalmende.

Blir så jævla provosert av at det ikke skal være lov å diss'e modellering uten å bli kalt arrogant og kvalmende. Bare fordi man hinter frempå at nodelleing er som å fake orgasme så skal man møte sånne kipe holdninger. Oftest ender diskusjonene opp i hvor bra/dårlig modelleringsgreier er i forhold til ekte saker, men så fort man nevner at de som bruker Axe eller Kemper kanskje har litt liten tiss er helvete løs........

Men la oss snakke om de viktige tingene! Hvordan ser Kemper logoen ut? Anyone? Anyone? Bueller? ........... nettopp...... hvem faen vil spille på noe uten kul logo da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen av modelleringsfolket kan si noe om hvordan signalbehandlingen i selve modelleringen har endret seg. Det må jo være algoritmer i programmeringen som er dramatisk endret dersom de skulle knekt koder ift eldre modellering og "statisk" lydbilde…

now how about that arrogat og kvalmende holdning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med modellering, er ikke å få det til å høres bra nok ut, men heller hvordan det føles å spille på. Jeg synes ikke det er noe problem å få fet gitarlyd i GR en gang. Men det er en prøvelse å spille inn. Som flere nevner også, virker det som om Hi-gain er lettere å få til, og de som oftest bruker modellering er de som kjører på med vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så folk som bruker Axe/Kemper fake'r orgasme, har liten tiss og bruker altfor masse vreng. There Y'a go! Skulle nesten tro det var fredag.......... nei vent litt.....

Problemet er hele denne diskusjonen ikke modellering eller Axe/Kemper........... Problemet er at å argumenterer for hvorfor man bruker det ene eller andre er helt meningsløst. Shame on Y'all for not realizing already. This duscussion is a joke............ why bother?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så folk som bruker Axe/Kemper fake'r orgasme, har liten tiss og bruker altfor masse vreng. There Y'a go! Skulle nesten tro det var fredag.......... nei vent litt.....

Problemet er hele denne diskusjonen ikke modellering eller Axe/Kemper........... Problemet er at å argumenterer for hvorfor man bruker det ene eller andre er helt meningsløst. Shame on Y'all for not realizing already. This duscussion is a joke............ why bother?

HÆ??? Dette er ytring jeg som ingeniør ikke klarer å ta seriøst. Skal man virkelig ikke føre argumentasjon for de kvaliteter man vurderer produkter på? Tvert om sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.