Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

E.W.S. Little Brute Drive støyer veldig.


Ampsheep

Anbefalte innlegg

Jeg har en Little Brute Drive som jeg kjøpte for ikke så lenge siden.

Problemet er at den støyer ganske mye, noe som har opplevd dette problemet?

er ikke vanlig "HUM" men er en ganske høyfrekvent lyd.

Det gjelder uansett hvor lavt jeg har satt Gain`n.

Skal prøve å få lagt ut et lyd klipp av det i løpt av dagen.

Har prøvd med forskjellige amper, har prøvd med masse forskjellige kabler og har prøvd å både bruke batteri i den eller strømforsyning.

Aldri opplevd noe lignende med noen andre pedaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som pedalen oscillerer. Jeg er desverre ikke kjent med kretsen til pedalen din, men generelt: Du kan gå gjennom alle positive tilbakekoblingene på opampene. Sjekk at kablene/forbindelsene ikke er unødvendig lange og at det som skal være jordet er jordet skikkelig. Hvis det blir dannet kapasitans mellom + inngang og utgangen av en opamp, så har du laget en oscillator.. Dette kan skje ved ustrategiske forbindelser via jord :)

Du kan prøve å poke litt på kondensatorene mens kretsen er på og oscillerer. Hvis du merker at en eller flere kondensatorer lager unormal støy ift de andre, så kan det være en defekt kondensator som er blitt mikrofonisk.

Ta gjerne bilde av kretsen/komponentene så kan jeg se hvilke komponenter som kan skape trøbbel.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker ettersom jeg ikke har vært borti det selv, men har lest litt om det.

Du kan prøve å ta på kretsen med gitar og og forsterker tilkoblet, og kjør en liten test ved å banke/ta borti kondensatorene en etter en. Hvis du merker at en av kondikene støyer/endrer lydkarakteristikk så har du et greit utgangspunkt å gå etter. Slipper å lodde av og styre med denne testen. Hvor bra det funker vet jeg ikke, verdt å prøve :)

Kretsen ser jo liten ut i utgangspunktet, så det burde jo ikke være et problem å få dette fikset. Hvilken opamp er det som sitter i kretsen? Sjekk som sagt koblingene og komponentene rundt +/plussinngangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.