Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Mårnings!

Er på utkikk etter en røramp. Gjerne stack. Speller mest Metall, men liker å ha en god clean-sound.

Har sett litt på en Laney Ironheart, Bugera 333, Peavey 5150/6505 (den er nok for dyr, dessverre.)

Har ikke så altor god råd, så vil ikke strekke meg så mye over 5000,-. har ingenting mot å kjøpe brukt.

Noen som har noen tips og råd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
You do not have the required permissions to read this content. Endret av Aphelion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
You do not have the required permissions to read this content.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Thomasamb98
      Hei!
      Skal kjøpe meg ny forsterker, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe... Spiller for det meste punk, rock og noen ganger metall, men er likevel viktig at forsterkeren også har en bra "clean"  Har sett for det meste på Marshall, men også hughes and kettner. Synes H&K ser bra ut, men har ikke noe erfaring med merket. Har sett litt på denne: https://www.finn.no/117191156 . Vil gjerne ha rørforsterker. Tror ikke jeg trenger noe annet enn kombiforsterker, da det er til hjemmebruk. Ser for meg å bruke 6-7k. Noen tips?  

• Av Konnis
      Har en Egnater Rebel 30 som trenger et nytt potmeter og en service. Noen som har noen favorittreparatører for rørforsterkere i Oslo og omegn?
    • Av AkE
      Sitter å vurderer en amp til om dagen, hadde egentlig falt litt for en bassbreaker 18/30, men så kom siste episode av that pedal show hvor de testet 15 wattere. Og der syns jeg ikke Bassbreaker 15 ampen gjorde ett godt inntrykk, syns blues junioren hørtes jamt over bedre ut. Men da er jeg tilbake på 15 watt igjen, og planen var å gå for noe med hakket mer headrom en ac15. Noen som har efaringer med 18/30`en? Den vil vel oppføre seg en del annerledes enn 15 watts utgaven uansett? Eventuelt andre forslag på forsterker? Budsjett er alltid håpløst, men i nærheten av 18/30`en i pris.
    • Av kenneho
      Hei.
      Jeg har en Mesa Boogie Express 2:25+ som låter helt fantastisk. Da jeg slo på forsterkeren i går opplevde jeg at volumet var kraftig redusert (måtte vri volumknappen til nesten maks for å få samme volum som tidligere), i tillegg til at lyden var svak og puslete.
      De siste tiden har jeg nå og da hørt en type 10 sekunder skrape-lyd, i mangel på bedre beskrivelse.
      Disse observarsjonene gjør at jeg antar det enten er et preamp- eller poweramp-rør som er gåen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal feilsøke dette for å finne ut nøyaktig hvor feilen ligger, men skal se om bruksanvisningen gir meg noen gode hint.
      Uansett, jeg trenger å få bestilt nye rør. Tenker kjøpe både preamp- og poweramp-rør, slik at jeg har noe liggende til neste gang noe ryker.
      Jeg antar det er de orginale rørene som står i nå (jeg kjøpte forsterkeren brukt). Hvordan går jeg frem for å kjøpe et sett med identiske rør, altså identiske med de som sendes med forsterkeren fra fabrikken? Må jeg ta ut alle rørene og finne ut hva det står på de, eller finnes det noen nettsider jeg kan bestille fra som har slik sett liggende?

Mvh Kenneth
    • Gjest
      Av Gjest
      Hvorfor produseres det ikke flere gitarer med bare EN humbucker og EN volumknapp? hvorfor er det en standard at nesten alle gitarer han en neck, single coil og en bridge.
      Hvorfor produseres nesten alle gitarer med Duncan eller aktive emgs?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.