Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste vrengpedal-kjøp til under tusenlappen?


MrHåvar

Anbefalte innlegg

Så, etter en laaang pause er jeg tilbake igjen i gitargamet! Må nesten ha meg en ny vrengpedal, og den skal helst ikke koste mer enn 1000kr, da kjøper jeg heller en søt liten rørtopp.

Per dags dato spiller jeg på Vox AC30CCH, altså hodeversjonen. Jeg har tenkt i de baner at jeg kanskje skulle gå for en DS-1, eller kanskje en Big Muff? Hva er dine forslag?

Jeg ser etter en allsidig pedal, en som kan stramme opp lyden litt, og kunne gå over til rumlende gain, tenk en turboversjon av Biffy Clyro. (Kanskje også litt inn i chugchug, men det er vel ikke mange pedaler som klarer det...)

Jeg er åpent for absolutt alt, bortsett fra kanskje Behringer-typeofthing. Og ja, det er sikkert 5324 tråder om nye pedalkjøp, jeg kunne bare ikke dy meg :wub:

Håvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aha! Hadde en SD-1 engang, men syntes av en eller annen grunn at den ikke passet ampen... Husker ikke om det var den jeg har nå! Må nesten få prøve den på nytt... Joda, gainen i ampen er bra, faktisk mye mer enn man skulle tro, men noen ganger har jeg liksom lyst på en ny type vreng, og derfor er jeg på utkikk etter pedal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en ProCo RAT? Jeg mener i alle fall disse er ganske alsidige, og av høy kvalitet selv om de er forholdsvis billige.

Eller kanskje en ModTone Dyno Drive? Forholdsvis lite merke, men likevel kule pedaler syns jeg. Billige er de også :)

ProCo RAT 2

Her er ProCo RAT brukt med en AC30:

ModTone DD

Her er en test med ModTone, ikke gjennom AC30, men en HotRod Deluxe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test ut en DS-1 du. Har ikke noen erfaring med forsterkeren du bruker, men bruker selv en DS-1 inn i en JCM 800 (riktignok 1 watt-utgaven :P) og det fungerer veldig fint. Bruker den dog mer som en booster (med mye volum og ganske lite gain) enn en distortionpedal. Den koster vel ikke mer enn 400 ny i butikk, så er ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i med Tommern sitt forslag om Mudhoney. Har brukt den mye på en Laney amp som iflg internett er voica i "Vox land". Låter mæget bra, spesielt hvis boost knappen er inne. DS1 kan vel ha sine bruksområder den og; jeg foretrekker den med lite gain, tone kontroll mellom 9 og 11 og mye volum. (Men det er T- rex'en som står på brettet for å si det sånn...) Har litt blandet oppfatning om tubescreamer. På Laneyen funker den bedre enn på Orange toppen min som blir alt for nasal, spesielt fremtredende på chords. Men så er kanskje tubescreameren min ikke den beste heller da.... (MXR GT OD)

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.