Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til en god modulator pedal!


Wreen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har ved et par anledninger kunne trengt en tremolo pedal og av og til en phaser.

Siden dette er effekter som jeg egentlig ikke bruker så ofte, så tenkte jeg kanskje jeg kunne finne meg en pedal som har flere mod effekter.

Blir litt skeptisk til dette da riktignok, for jeg finner ikke en pedal jeg er helt sikker på lever opp til forventningene mine.

Har sett på Line6 MM4, denne virket jo som akkurat det jeg trenger! Dessverre leser jeg om flere som syntes den låter billig og at man mister tone og litt volume... med andre ord, helt uaktuelt!

Så har jeg snust på Eventide Modfactor; alle skryter den opp i skyene og den virker kjempe bra! Men så er det også et minus at mange sier at det er stor forskjell på volume når det kommer til de forskjellige effektene? Det ser jeg for meg at kan irritere meg litt. Men jeg vet ikke om noen her har noe erfaring? Så langt virker dette som den beste pedalen for jobben?

Har også sjekket TC Electronic Modulator pedal, men denne syntes jeg generelt sett virker litt som på samme linje som Line6 MM4?

Kom gjerne med noen tips om det finnes flere pedaler i denne klassen eller om du har noen erfaringer å dele når det kommer til Modfactor pedalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har ved et par anledninger kunne trengt en tremolo pedal og av og til en phaser.

Siden dette er effekter som jeg egentlig ikke bruker så ofte, så tenkte jeg kanskje jeg kunne finne meg en pedal som har flere mod effekter.

Blir litt skeptisk til dette da riktignok, for jeg finner ikke en pedal jeg er helt sikker på lever opp til forventningene mine.

Har sett på Line6 MM4, denne virket jo som akkurat det jeg trenger! Dessverre leser jeg om flere som syntes den låter billig og at man mister tone og litt volume... med andre ord, helt uaktuelt!

Så har jeg snust på Eventide Modfactor; alle skryter den opp i skyene og den virker kjempe bra! Men så er det også et minus at mange sier at det er stor forskjell på volume når det kommer til de forskjellige effektene? Det ser jeg for meg at kan irritere meg litt. Men jeg vet ikke om noen her har noe erfaring? Så langt virker dette som den beste pedalen for jobben?

Har også sjekket TC Electronic Modulator pedal, men denne syntes jeg generelt sett virker litt som på samme linje som Line6 MM4?

Kom gjerne med noen tips om det finnes flere pedaler i denne klassen eller om du har noen erfaringer å dele når det kommer til Modfactor pedalen?

Hva med VOX tonelab ex?

der har du enormt mange funksjoner.. kan simulere amps og alt mulig.

men selv så var jeg som deg, jeg hadde trengt en phaser av og til, en liten chorus av til, dette fikser jo vox'n helt flott!

bare å skru av simulering av amps så har du et helt spekter av pedaler å leke med. kan bruke 6 pedaler samtidig og mange av dem låter ganske bra, hjelper sikkert litt på med rør i preampen på brettet.

jeg klarte ikke å høre noen spesiell forskjell fra min originale vox v847 wahwah og den som brettet modulerer.

så jeg er kjempe fornøyd med det brettet :) selv om jeg kun bruker den som rein "multi effekt pedalbrett", ampene låter jo også helt greit, men for meg har jeg ikke hatt behov for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Line 6 M5 hos 4sound for 800 spenn - de er på tilbud for tiden. Høres helt grei ut, spesielt hvis det er effekter du ikke bruker så mye. Jeg ble ikke overbevist av tremolo-effektene, men det er vel fordi jeg har et par tremolo-pedaler som koster 3-4 ganger så mye... Et annet rimelig og greit laternativ er Zoom G1u eller G2u - moduleringene er faktisk veldig OK (men du må skru av noise-gate for at tremoloen ikke skal høres "skrapete" ut). Jeg har en Zoom G9 som jeg kun bruker med kombinert tremolo og vibrato, og spesielt til live-bruk er det mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av pris. Min erfaring er at de fleste "alt i ett" brett/pedaler tynner ut lyd og er ikke de beste. Noen ganger kan dette løse seg ved å ha en booster foran disse. Mine tips er som følger:

Tremolo: Earthquaker devices hummingbird (sjekk ut videoer)

Phaser: MXR phase 90

Multi: Hva med Line6 M5?

Er jo alt etter hvor mye du bruker effektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av pris. Min erfaring er at de fleste "alt i ett" brett/pedaler tynner ut lyd og er ikke de beste. Noen ganger kan dette løse seg ved å ha en booster foran disse. Mine tips er som følger:

Tremolo: Earthquaker devices hummingbird (sjekk ut videoer)

Phaser: MXR phase 90

Multi: Hva med Line6 M5?

Er jo alt etter hvor mye du bruker effektene.

Poenget var at det er effekter jeg bruker lite, så jeg tror ikke jeg har lyst til å bruke så mye plass på brettet til en enkel tremolo, flanger, phaser osv.

Jeg er igrunn enig i at det er svært lite av "alt i ett" som låter bra eller som ikke påvirker tone og/eller volum, men jeg prøver ihvertfall finne noe som ikke ødelegger alt for mye da.

Line6 m5 overbeviser meg ikke helt altså, beste valget så langt virker som Eventide ModFactor.

Men jeg er fortsatt åpen for forslag jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye bra om effektene i Zoom G3, men om du bare skal ha den til et par-tre effekter så blir det jo like dyrt og tar like mye plass som tre enkle pedaler. Vet ikke noe om kvaliteten, men vet jo at både Guyatone og Electro Harmonics har serier med ekstra små pedaler, og som heller ikke koster all verdens. Har overdriven fra micro-serien til Guyatone, og denne er god som gull, men om mod-effektene er like gode vet jeg jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at det er effekter jeg bruker lite, så jeg tror ikke jeg har lyst til å bruke så mye plass på brettet til en enkel tremolo, flanger, phaser osv.

Jeg er igrunn enig i at det er svært lite av "alt i ett" som låter bra eller som ikke påvirker tone og/eller volum, men jeg prøver ihvertfall finne noe som ikke ødelegger alt for mye da.

Line6 m5 overbeviser meg ikke helt altså, beste valget så langt virker som Eventide ModFactor.

Men jeg er fortsatt åpen for forslag jeg altså :)

Støtter deg faktisk på eventide modfactor. Selv om jeg ikke har testet den selv (enda) så virker den svært allsidig og kvalitet iallfall sammenlignet med andre multipedaler. Det er jo ikke så særs mange av denne type pedaler på markedet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen er jeg litt mot strømmen, men jeg synes faktisk de digitale multieffektboksene gjør bra jobb når det gjelder moduleringseffekter, selv i denne prisklassen. Det er etter min mening forsterkersimuleringene som er hovedsvakheten med billige multieffekter. Har akkurat nå ingen multieffekter i aktiv bruk, men det har mer med betjening å gjøre enn lyden. Har snust litt på Zoom G3, siden den har ganske fin betjening som ligger nær de analoge effektene.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Worm (den gamle, store som kom i ei tre-eske). Kjøpte den nettopp mtp å få samlet flere effekter i en boks (phase og tremolo)

Skuffet? Ja!

Vibratoen er svak, tremoloen minnet mer om en mellomting av tremolo og vibrato, phaseren var alt for dominerende IMO. Auto-wah`en har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag til å kunne kommentere. Pedalen måtte stå i effekt loop for å unngå merkbar volumøkning ved aktivisering i phaser-mode. Sagt på en dårlig måte så syntes jeg i grunnen at The Worm var 4 forskjellige typer vibrato, der ingen av dem var særlig bra....

Alt i alt en hverken-eller pedal som sikkert kan være en bra nok pedal til sitt bruk, men som en "alt i ett" løsning er ikke The Worm veien og gå.

Hvorvidt den nye versjonen av pedalen har volumøkning ved aktivisering vet jeg ikke.

(kjøpte heldigvis min brukt, og fikk solgt den til samme pris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Da stryker jeg den fra listen over pedaler jeg har lyst til å teste ut. Har lest ganske varierende omtaler andre steder hvor en del bekrefter ditt inntrykk. Synd at den ikke holder mål, for ideen med pedalen er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.