Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G&L


svenni

Anbefalte innlegg

Jeg har en G&L ASAT Classic, USA-modell, bestilt fra USA og produsert på bestilling etter min spec (det er slik de gjør hos G&L). Min har standard G&L MFD Single coils, Maple neck med maple fingerboard, satin finish, ask kropp med butterscotch blonde finish. Nå er ikke min en lefty ;-) men det er ikke jeg heller. Fantastisk gitar, skkkelig fet twang Fender Tele-lyd, men mer variert, du får bl.a. mer volum og mer full, varm tone i den når du vil. Neck-SC-en er utrolig fyldig - folk som spiller på P90 mener den ligner mer på den enn på en vanlig Fender SC. Men det beste ved gitaren (ved siden av at den er helt perfekt i båndene og dermed ganske lettspilt med jumbo frets) er den enorme sustainen. Summen av kroppen, strengefestet, og den enkle og dødsfaste bridgen gir en sustain som gjør den utrolig artig å spille på båd emed lavt og høyt volum.

Noe spesielt du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd. Jeg har tenkt å kjøpe meg elgitar i USA i sommer, antakeligvis en Fender strat eller tele, men G&L virker jo også som et veldig bra merke (eies ikke forresten G&L av Fender?) i forhold til prisen. Noen som har erfaringer med Fender vs G&L? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er lov, så lurer eg på pris!

Jeg betalte en del mindre fra amerikansk butikk, inkl. hard-case, frakt og moms, enn prisene i linken til Svenni under her. Det tok ca. 4 mnd fra jeg bestilte til gitaren var her.

tror ikke det Fender som eier G&L men grunnlegerene av G&L er jo sjefene selv :D Leo Fender og Georg Fullerton.

Prisene er heller ikke avskrekkende her er noen eksempler fra Thomann http://www.thomann.d...k=&bn=&sw=G%26L

G&L eies av BBE Sound http://en.wikipedia....cal_Instruments

Jeg har spilt noen Fendere, men ikke eid noen, og alltid drømt om en skikkelig amerikansk Tele, og denne ASAT'en har enda mer enn de Telene jeg har spilt på, uten at den mangler noe av det originale. Den er fullt sammenlignbar med en CS Tele, men billigere.

I den butikken du linker til, vær obs på at Tribute-modellene er G&Ls Indonesia-bygde billigmodeller. Men i motsetning til noen andre billigmodeller er PU'er og elektronikk amerikansk, og gitarene er ferdiggjort og sjekket på fabrikken i USA før de shippes. Jeg kjenner folk som har både Tribute- og US-modeller, og du får veldig mye for pengene med en Tribute også.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en G&L ASAT Special Semi-Hollow (2001 mod) og er grisefornøyd. Kjøpt brukt vis Ebay fra USA, men var helt mint (plastikken var enda på plekterbrettet).

Har den som hovedarbeidshest, og den takler alle situasjoner. Ikke 100%-teletwæng, men nok for mitt behov. Den er minst like god som alle andre cudstom-telecastere jeg har prøvd - med unntak av Vinettoen jeg prøvde hos Vintagegitar. Hot mama...

Litt snodige stemmeskruer mtp festing av strengene, men ellers helt kanon. Spiller bra, holder intonasjonen supert og ser digg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en G&L ASAT (Telecaster-ish) som er helt fantastisk. Bedre enn flere custom shop Fendere jeg har testet. Jeg hadde en ASAT special. Jeg angrer som bare det på at jeg solgte den.

I tillegg har jeg en G&L SB1 bass.

Topp stemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestillt en Legacy med HSS og masse snacks kan bli 12 laaange uker kjenner jeg, men ser andre venter opp til et år for en ny gitar så det er vel ikke så galt med 3 måneder

Tar sjansen på å gratulere allerede. Del gjerne med deg dine erfaringer når du får den. Skjønner at det er en US du bestiller. Og hyggelig at vi blir flere G&L-brukere her på berget. Ikke noe galt med andre merker, men G&L fortjener flere brukere i Norge. Er overbevist om at det ville vært et marked her dersom en butikk eller en kjede ville ta inn både US-gitarer og Tribute-modellene til lignende priser som i Sverige, UK og Tyskland.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.