Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst system til elgitar? Hilfe, hilfe!


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Fornøyd med min G50 jeg og selv om det er blitt endel spilling med kabel i senere tid.

Finnes ingen wireless som låter så bra som en Evidence Lyric HG, men G50`n er utrolig bra i forhold til hva den koster!

Når jeg testet de eldre UHF systemene fant jeg ingen til under 10K som dugde, så Relay systemene er en liten sensasjon slik sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fornøyd med min G50 jeg og selv om det er blitt endel spilling med kabel i senere tid.

Finnes ingen wireless som låter så bra som en Evidence Lyric HG, men G50`n er utrolig bra i forhold til hva den koster!

Når jeg testet de eldre UHF systemene fant jeg ingen til under 10K som dugde, så Relay systemene er en liten sensasjon slik sett :)

Prøv med en bit av den Lyric HG-kabelen mellom gitar og sender du..... ;)

Nei, seriøst, så er det vel slik at lyden mellom sender og mottaker i Line6 systemene ikke farges på noen måte, så hvis en kabel låter bedre, beror vel det på at man liker måten kabelen farger/filtrerer/demper lyden på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en bit av den Lyric HG-kabelen mellom gitar og sender du..... ;)

Nei, seriøst, så er det vel slik at lyden mellom sender og mottaker i Line6 systemene ikke farges på noen måte, så hvis en kabel låter bedre, beror vel det på at man liker måten kabelen farger/filtrerer/demper lyden på?

Gitargeit som jeg er har jeg selvsagt hi-end Evidence mellom gitar og sender på Relayen også(+en kort stubb fra mottager og inn på preamp) :D

Originalkabelen låter jo men virker veldig shabby og jeg har hørt om at den har sviktet på lite passende tidspunkter så jeg eliminerte den muligheten hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitargeit som jeg er har jeg selvsagt hi-end Evidence mellom gitar og sender på Relayen også(+en kort stubb fra mottager og inn på preamp) :D

Originalkabelen låter jo men virker veldig shabby og jeg har hørt om at den har sviktet på lite passende tidspunkter så jeg eliminerte den muligheten hehe

Det har jeg også gjort. Original-kabelen har jeg nesten ikke prøvd en gang, tror jeg. Er likvel nysgjerrig på hvilke forskjeller i lydkvalitet du opplever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke for å kuppe tråden, men er det noen som vet om en spesifikk oversikt over hvilke systemer som ikke kan brukes lenger om et års tid? Har et jævlig bra Mipro-system som det hadde vært kjekt å beholde dersom det er mulig :P

Alt mellom 823-832 MHz, 863-865MHz og 510-790 MHz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare nevne at bassisten i bandet jeg spiller i, har G50-systemet, delvis etter anbefaling fra meg, og han er veldig fornøyd. Det låter også bedre enn det gamle uhf-systemet han hadde. (Husker ikke hvilket merke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Line6 sitt trådløse system, Relay.

+ Billig.

+ God lyd.

+ Trenger ikke å bekymre deg for frekvensene.

- Noe laber kvalitet (må gaffes fast).

- Sluker batteri.

Har brukt mitt system med stort hell både live og i hjemmet.. Ingenting er så gøy som å kunne lave middag med gitaren rundt halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.