Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst system til elgitar? Hilfe, hilfe!


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Hvis man er ganske aktiv på scenen så funket det hvertfall ganske dårlig for meg å bruke belteklips uansett, så jeg har bare litt lengre ledning og har den i baklomma :)

Det funker da knallbra med Mipro sine sendere, men så er det jo generelt litt mindre Lego-feeling på produktene deres enn på Line6 sine... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja.

G30 og G50 er relativt like. G50 har dog flere kanaler å velge mellom samt en litt mer robust sender. Senderen har også et LCD display som bla.a. viser batterinivå hvis jeg ikke husker helt feil. G50 har vel også noe lengre rekkevidde. G90 er rackversjonen.

Ikke helt riktig.

G50 og G90 er helt like(bortsett fra range) og har bedre specs enn G30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt riktig.

G50 og G90 er helt like(bortsett fra range) og har bedre specs enn G30.

Det er mye mer informativt hvis du faktisk også skriver hva "bedre specs" innebærer. Nå er jeg litt usikker her, men har G50-versjonen blitt forandret/forbedret på noe vis? Mener at mottakeren til den bassisten vår har er temmelig lik min G30-mottaker bortsett fra 12 kanaler i stedet for 6, og eksterne antenner. Mener også at han kan bruke vanlig jack-kabel mens det nå ser ut til å være en TA4F plugg til senderen på G50. Om det er en fordel eller ikke kan jo diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer informativt hvis du faktisk også skriver hva "bedre specs" innebærer. Nå er jeg litt usikker her, men har G50-versjonen blitt forandret/forbedret på noe vis? Mener at mottakeren til den bassisten vår har er temmelig lik min G30-mottaker bortsett fra 12 kanaler i stedet for 6, og eksterne antenner. Mener også at han kan bruke vanlig jack-kabel mens det nå ser ut til å være en TA4F plugg til senderen på G50. Om det er en fordel eller ikke kan jo diskuteres.

G50 har bedre dynamikk enn G30. (120dB)

Motageren til G50(og G90) virker mer solid enn den til G30 og har TA4F, noe som er en stor fordel i mine øyne (Låsbar) og at det er "proff-wireless-standarden"

G50 har 12 kontra 6 kanaler på G30 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G50 har bedre dynamikk enn G30. (120dB)

Motageren til G50(og G90) virker mer solid enn den til G30 og har TA4F, noe som er en stor fordel i mine øyne (Låsbar) og at det er "proff-wireless-standarden"

G50 har 12 kontra 6 kanaler på G30 ja.

Ok. Det med bedre dynamikk må du forklare nærmere. Signalet er jo digitalt med G30 også, så den forstår jeg ikke helt. Ta4f plugg er låsbar og mange vil nok synes det er en fordel. Selv har jeg ikke hatt noe problem med at G30 har jack i senderen. Jackuttaket er rimelig tight det. Fordelen er jo også at du enkelt kan mekke deg en ny kabel i stedet for den originale hvis den ryker eller man ønsker noe i en litt bedre kvalitet. Antall kanaler blir også først et problem hvis man har flere enn 6 på samme scene (eller en scene i umiddelbar nærhet) som bruker et Line 6 Relay system.

Jeg har selv anbefalt å titte på G50 i stedet for G30 da det faktisk ikke var den helt store prisforskjellen på de to, men nå ser jeg at G30 har gått ned ganske betydelig og er nå mer enn 1000-lappen billigere, så da blir jo det en litt mer betydelig faktor.

Likevel står jeg fast ved å anbefale g50 pga. det dårlige belteklipset på G30 selv om det finnes en rimelig enkel løsning på det også når det ryker. Da de kom ble det også poengtert fra enkelte at batteriluka virket å være skjør på G30, men foreløpig har det ikke vært noe problem hos meg. Jeg vet heller ikke om den er annerledes på G50.

Jeg diskuterer kun for diskusjonens skyld nå, bare så det er sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det med bedre dynamikk må du forklare nærmere. Signalet er jo digitalt med G30 også, så den forstår jeg ikke helt. Ta4f plugg er låsbar og mange vil nok synes det er en fordel. Selv har jeg ikke hatt noe problem med at G30 har jack i senderen. Jackuttaket er rimelig tight det. Fordelen er jo også at du enkelt kan mekke deg en ny kabel i stedet for den originale hvis den ryker eller man ønsker noe i en litt bedre kvalitet. Antall kanaler blir også først et problem hvis man har flere enn 6 på samme scene (eller en scene i umiddelbar nærhet) som bruker et Line 6 Relay system.

Jeg har selv anbefalt å titte på G50 i stedet for G30 da det faktisk ikke var den helt store prisforskjellen på de to, men nå ser jeg at G30 har gått ned ganske betydelig og er nå mer enn 1000-lappen billigere, så da blir jo det en litt mer betydelig faktor.

Likevel står jeg fast ved å anbefale g50 pga. det dårlige belteklipset på G30 selv om det finnes en rimelig enkel løsning på det også når det ryker. Da de kom ble det også poengtert fra enkelte at batteriluka virket å være skjør på G30, men foreløpig har det ikke vært noe problem hos meg. Jeg vet heller ikke om den er annerledes på G50.

Jeg diskuterer kun for diskusjonens skyld nå, bare så det er sagt. :)

Dynamisk range= Forskjellen på det høyeste og laveste signalet som kan gjengis (kort forklart)

Hvis digitalt var digitalt og ferdig med det skulle jo en CD spiller til 500,- låte like bra som en til 50 000,- også men det gjør den jo ikke :)

Siden alle de seriøse kabelprodusentene lager replacement TA4F kabler til wireless så er det bare å kjøpe noen og ha i reserve.

Skal sies at jeg har begynt å bruke Evidence kablene mine mer i det siste da det er en forskjell men live er det ikke så nøye og bevegelsesfriheten er viktigere enn lydforskjellen.

Har enda ikke prøvd et system i nærheten av prisene på Relay wirelessene som kan måle seg, fortsatt et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack i begge ender er jo et mega pluss!

Ting kan gå hardt for seg på scena, dette skjedde meg senest i helga.

"Er det noen som har en patch kabel til overs?"

Svar: Ja, seff

"Er det noen som har en TA4F kabel til overs?"

Svar: Hæ?

Hørt om backup? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den kabelen som følger med holder definitivt ikke mål! Min ble knirkete etter 2 gig'er så jeg har fått laget meg to nye (en i fast bruk, en backup) med solide plugger.

Jeg stemmer g50 og g90 foran g30, mest fordi g30 er laget av plast og ved mitt bruk fort blir ødelagt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamisk range= Forskjellen på det høyeste og laveste signalet som kan gjengis (kort forklart)

Hvis digitalt var digitalt og ferdig med det skulle jo en CD spiller til 500,- låte like bra som en til 50 000,- også men det gjør den jo ikke

Siden alle de seriøse kabelprodusentene lager replacement TA4F kabler til wireless så er det bare å kjøpe noen og ha i reserve.

Skal sies at jeg har begynt å bruke Evidence kablene mine mer i det siste da det er en forskjell men live er det ikke så nøye og bevegelsesfriheten er viktigere enn lydforskjellen.

Har enda ikke prøvd et system i nærheten av prisene på Relay wirelessene som kan måle seg, fortsatt et godt kjøp.

Jeg ser poenget ditt, men vi snakker lyd fra en el-gitar her, ikke akkurat fulltone HiFi. Mulig jeg hadde hørt forskjell, men jeg tviler egentlig på det, men men. At det uansett er glimrende systemer til prisen, er det ikke tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.