Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst system til elgitar? Hilfe, hilfe!


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Bruker Line6 sitt trådløse system, Relay.

+ Billig.

+ God lyd.

+ Trenger ikke å bekymre deg for frekvensene.

- Noe laber kvalitet (må gaffes fast).

- Sluker batteri.

Har brukt mitt system med stort hell både live og i hjemmet.. Ingenting er så gøy som å kunne lave middag med gitaren rundt halsen!

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg erfarer dog at det er veldig stor forskjell på hvilke batterier man bruker. Har veldig god erfaring med Effekt-batteriene fra Europris. De er billige og varer stort sett to livejobber. Det synes jeg egentlig ikke er så ille. Det er sikkert batterier som varer enda lenger også, men da må man nok betydelig opp i pris. For en stund siden hadde Europris pakker på 50 Effekt AA-batterier til knapt 50-lappen og jeg hamstret. Dvs. at jeg da bruker ca. 1 kr. pr. spillejobb i batterier nå. Det greier jeg fint å leve med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg erfarer dog at det er veldig stor forskjell på hvilke batterier man bruker. Har veldig god erfaring med Effekt-batteriene fra Europris. De er billige og varer stort sett to livejobber. Det synes jeg egentlig ikke er så ille. Det er sikkert batterier som varer enda lenger også, men da må man nok betydelig opp i pris. For en stund siden hadde Europris pakker på 50 Effekt AA-batterier til knapt 50-lappen og jeg hamstret. Dvs. at jeg da bruker ca. 1 kr. pr. spillejobb i batterier nå. Det greier jeg fint å leve med. :)

Helt enig. Kjøpte en pakke med 100 batterier for 99 kroner. Bytter annenhver gig. Bare å være flink med å skru av i pauser osv så er det gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Kjøpte en pakke med 100 batterier for 99 kroner. Bytter annenhver gig. Bare å være flink med å skru av i pauser osv så er det gull!

Jepp, det er også verdt å merke seg at man ikke trenger å ta ut kabelen fra senderen heller slik man ofte må gjøre med pedaler o.l. man bruker batteri til. Off-knappen bryter all strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om det r 9volt dc den går på? tenkte å ha den på pedalbrettet

Ja.

og hva er forsellen mellom g30, 50 og 90?

G30 og G50 er relativt like. G50 har dog flere kanaler å velge mellom samt en litt mer robust sender. Senderen har også et LCD display som bla.a. viser batterinivå hvis jeg ikke husker helt feil. G50 har vel også noe lengre rekkevidde. G90 er rackversjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei! så g30 skulle være godt nok det da til bare litt live bruk?

Ja, det er den, men belteklipsen på senderen er noe dritt som bare er limt på (Hvis de ikke har forbedret den). Den falt av hos meg etter under ett års bruk, så jeg måtte kjøpe en liten veske til å ha den i, så jeg ville gått for G50 hvis du først skal handle. Men når det er sagt, har G30 fungert knirkefritt i bortimot 2 år, hvis man ser bort fra belteklipset, naturligvis. Bortsett fra færre kanaler og mindre rekkevidde (30m mot 60m), lcd-displayet på G50-senderen, er de vel rimelig identiske, så funksjons og lydmessig gjør de mer eller mindre akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er ganske aktiv på scenen så funket det hvertfall ganske dårlig for meg å bruke belteklips uansett, så jeg har bare litt lengre ledning og har den i baklomma :)

Hvem spiller med så slappe bukser at det er plass til noe i baklomma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spiller med så slappe bukser at det er plass til noe i baklomma?

Folk som har et par kilo ekstra på kroppen, og dermed ser ut som en oversized bratwürst med bukser som er så trange at det ikke er plass til noe i baklomma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.