Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst system til elgitar? Hilfe, hilfe!


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en slik: http://www.ebay.com/...=item5ae5472760

Vel og merke til SENDEREN det da, festet i beltet, så slipper jeg å styre med tape på gitarreimene. ;)

Lurer igjen på hvorfor dere fester mottakeren til gitarreima. Da blir det jo ikke trådløst likevel, så da er jo vitsen borte! :lol:

Jepp, har sett etter dette, og vurdert å bare kjøpe en til alle girarene rett og slett :)

Hvis dere er så gira på å tulle med den skrivefeilen, så kan jeg med trygghet si at det er toveis kommunikasjon på disse relayene, og da er transmitteren både en sender mottaker! biatches

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og her kommer et newbie-amatørspørsmål:

Ser det snakkes så varmt om Line6 og 2.4GHz-båndet. Men det finnes jo langt rimeligere trådløs-systemer som opererer i UHF-området. Er disse SÅ mye dårligere?

Vet generelt ganske lite om det, men det jeg har lest, er at billige trådløssystemer som bruker UHF båndet ofte er utsatt for forstyrrelser og forringer lydkvaliteten på signalet. Line 6-systemet har absolutt null kvalitetstap i den trådløse overføringen, og den er krystallklar i hele arbeidsområdet helt til den kutter. Da er det ingen lyd. (Ca. 30 m. mener jeg det er på G30.) UHF blir gradvis dårligere jo lenger unna man er. Jeg vurderte før jeg kjøpte G30, noe annet, men ble da anmodet å i hvert fall bruke en 6-7 lapper for å få noe som var bra. Da var valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare helt konkret, men alle gamle systemer som bruker frekvenser som trådløst nett skal overta må skiftes ut. Det betyr at alt, bortsett fra kanskje nye digitale systemer blir forbudt, og bortsett fra at de blir ulovlige, blir ubrukbare fordi støy fra iFønene ødelgger lyden.

Jeg har mottatt en epost fra Gjøvik musikk, og det gjelder sikkert alle andre sjapper også, der det er relativt saftige rabatter på innbytte. Verdt å sjekke ut, synes jeg. Det man bytter inn, trenger ikke å være av samme merke som det man kjøper. Gjøvik lover priser ned mot 50% avslag på merker som Mipro, Shure og AKG.

Tipper at dette ikke gjelder bare Gjøvik musikk, men alle forhandlere. Her er det jo muligheter for røverkjøp når det først er så ille. Jeg har to kinamikrofoner som funker greit nok, men jeg kan bruke bare en av gangen. Kostet meg en slikk og ingenting på QXL. Tror jeg kan få et kurant system til halv pris. Samtidig har jeg gitarsystem som virker når det har lyst. Ikke noe stort tap å få noe nytt, egentlig.

Har man noe bra som virker som det skal, ser jeg jo klart at det er mye surere å måtte bytte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare helt konkret, men alle gamle systemer som bruker frekvenser som trådløst nett skal overta må skiftes ut. Det betyr at alt, bortsett fra kanskje nye digitale systemer blir forbudt, og bortsett fra at de blir ulovlige, blir ubrukbare fordi støy fra iFønene ødelgger lyden.

Jeg har mottatt en epost fra Gjøvik musikk, og det gjelder sikkert alle andre sjapper også, der det er relativt saftige rabatter på innbytte. Verdt å sjekke ut, synes jeg. Det man bytter inn, trenger ikke å være av samme merke som det man kjøper. Gjøvik lover priser ned mot 50% avslag på merker som Mipro, Shure og AKG.

Tipper at dette ikke gjelder bare Gjøvik musikk, men alle forhandlere. Her er det jo muligheter for røverkjøp når det først er så ille. Jeg har to kinamikrofoner som funker greit nok, men jeg kan bruke bare en av gangen. Kostet meg en slikk og ingenting på QXL. Tror jeg kan få et kurant system til halv pris. Samtidig har jeg gitarsystem som virker når det har lyst. Ikke noe stort tap å få noe nytt, egentlig.

Har man noe bra som virker som det skal, ser jeg jo klart at det er mye surere å måtte bytte inn.

Jepp har hørt dette jeg også!

Men du kan nok ikke komme haltende med no kina-ræl som funker innimellom, og få 50% rabatt på et dritbra AKG system ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har jeg spurt helt spesifikt om. Sitat fra Petter på Gjøvik musikk:

"

Heisann.

Når det gjelder innbytte av trådløst utstyr så spiller det ingen rolle hva slags merke det er du bytter inn. Eneste kravet er at utstyret fungerer den dagen det blir levert inn.

"

Så det så.

Så da får vi bare håpe på at den gamle gitardingsen er i godlune den dagen jeg skal handle.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at nyere systemer (som sennheiser generasjon 3) kg da gjerne dyrere systemer kan bygges om til de nye frekvensene. Billigere systemer vil jeg tro det er lite poeng i å styre med. Ville ikke kjøpt noe annet enn 2.4GHz den første tiden, med mindre det er merket at det er klart for de nye frekvensbåndene (da kan man i alle fall tusle tilbake til butikken om det skulle vise seg å være humbug :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har jeg spurt helt spesifikt om. Sitat fra Petter på Gjøvik musikk:

"

Heisann.

Når det gjelder innbytte av trådløst utstyr så spiller det ingen rolle hva slags merke det er du bytter inn. Eneste kravet er at utstyret fungerer den dagen det blir levert inn.

"

Så det så.

Så da får vi bare håpe på at den gamle gitardingsen er i godlune den dagen jeg skal handle.. :)

Hoho, da skal jeg kjøpe inn masse billigdritt fra eBay og få meg noen saftige rabatter på high-end utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 relay er tingen. Jeg har g90 (rackmontert), og er strålende fornøyd! Har laga bæreveske på reima av gaffa, så senderen er lett å ta ut for batteribytte etc. jeg har også bestilt ekstra sender, siden mottakeren har en fin A/B funksjon som gjør at jeg kan bytte sender på trykket av en knapp. Lett gitarskifte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.