Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekte saker eller?


mrwarensemble

Anbefalte innlegg

Hmmmm, synes det er betenkelig at noen prøver å kvele tråden her,

og atpåtil hverken er moderator eller administrator!

E9 i den. Litt snodig hvordan denne tråden utviklet seg.

Er uansett drøyt og temmelig råttent å selge fake jalladrit til noen som ikke vet bedre.

Jeg, for min del, liker annonser der selger fremstår med navn og et telefonnummer, i stedet for bare ei epostadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9 i den. Litt snodig hvordan denne tråden utviklet seg.

Er uansett drøyt og temmelig råttent å selge fake jalladrit til noen som ikke vet bedre.

Jeg, for min del, liker annonser der selger fremstår med navn og et telefonnummer, i stedet for bare ei epostadresse.

Ikke no problem å identifisere vedkommene, men han opererer med forskjellig hjemmested her på forumet og på FINN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at den nå er fjernet fra Finn? finner den ikke på finn, men når jeg går inn på linken...

Jeg har blitt mer og mer anti piratkopier etter hvert som tiden går, og forbannet på slik fjompenisser som bevisst prøver å lure andre. Fikk ikke svar på min mail jeg heller forresten. et tegn på at fyren er en vaskeekte bæsj :angry:

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9 i den. Litt snodig hvordan denne tråden utviklet seg.

Er uansett drøyt og temmelig råttent å selge fake jalladrit til noen som ikke vet bedre.

Jeg, for min del, liker annonser der selger fremstår med navn og et telefonnummer, i stedet for bare ei epostadresse.

Er joe både navn og telefonnummer på annonsen her da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Replica er et annet ord for fake. Dette blir litt som å selge piratkopierte MP3s... Det bør slås ned på hardt.

Det er godt han informerer om dette, men han som kjøper er kanskje ikke like ærlig.

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke det komme an på logoen på headstocken? Den første annonsen antyder jo at det er en Gibson, noe det sikkert ikke er (uten at jeg kan uttale meg for bastant om det), men ordet Gibson er hverken vist eller nevnt noe sted i den andre annonsen.

Og hva kaller man da f.eks. Edwards, Greco etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke det komme an på logoen på headstocken? Den første annonsen antyder jo at det er en Gibson, noe det sikkert ikke er (uten at jeg kan uttale meg for bastant om det), men ordet Gibson er hverken vist eller nevnt noe sted i den andre annonsen.

Det står da vitterlig "Gibson Les Paul replica" i tittelen.

Og hva kaller man da f.eks. Edwards, Greco etc?

Mangel på oppfinnsomhet. :D

Gitarene er ihvertfall bra, og de er ikke laget av kryssfiner. Kjøper vet også hva man kjøper.

Når det gjelder design og gitarer, kopierer nesten alle hele tiden. Hvor ofte ser du ikke en Stratocaster-lignende gitar som ikke er Stratocaster? Den er kanskje den mest kopierte formen, men det er rart at ingen klager der, eller har noen betenkeligheter med å kjøpe seg en gitar med Statocaster-form, men uten Fender-logoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da vitterlig "Gibson Les Paul replica" i tittelen.

Mangel på oppfinnsomhet. :D

Gitarene er ihvertfall bra, og de er ikke laget av kryssfiner. Kjøper vet også hva man kjøper.

Når det gjelder design og gitarer, kopierer nesten alle hele tiden. Hvor ofte ser du ikke en Stratocaster-lignende gitar som ikke er Stratocaster? Den er kanskje den mest kopierte formen, men det er rart at ingen klager der, eller har noen betenkeligheter med å kjøpe seg en gitar med Statocaster-form, men uten Fender-logoen.

Du har helt rett ang. tittelen, det la jeg ikke merke til.

Det er jo såklart stor forskjell på replikaer, da noen er særdeles godt produsert og i høy kvalitet, andre er laget i Kina og koster slikk og ingenting. Men man må kunne finne en distinksjon mellom disse, jeg tror det kan være frustrerende (særlig for nybegynnere) å ikke ha klare forskjeller når det er så mye på markedet.

Klart, en Gibsun er jo det samme som en Rullex, og burde slås hardt ned på. Men det burde vel da klassifiseres som piratkopi/kopi, ikke replika? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.