Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste Live band


Bjorknes

Anbefalte innlegg

Hei jeg vet ikke om det er lagget en tråd om dette men jeg lager en ny en. Og jeg ville bare si Dream theater og Avenged Sevenfold er to helt awsome band live de spiller utruli klart og vokalene er fantastiske.

Vet mange av dere ikke liker Avenged Sevenfold men sjekk dette er sykt rå live musikk !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På liten scene var Sabaton en klar ener for min del, på stor scene er det Maiden, rutinerte gamle jævler. (A7X varmet opp for maiden en gang jeg så dem, ikke nevneverdig imponert for å si det mildt.)

Valle hovin 2008? eller? Jeg så avenged da jeg og, fy faen så dårlig. Maiden er helt klart beste arena-livebandet. Men når det kommer til mindre konserter, så kommer Opeth, Porcupine Tree og Tool på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til arena-konserter er Green Day det beste jeg noen gang har sett. Lang konsert, bra show og de leverte gode prestasjoner fra start til slutt. Samtlige tre ganger jeg så dem. Man kan mene hva man vil om musikken deres, men at det de driver med er kvalitetsmessig godt er ikke til å komme bort fra!

Flogging Molly er også et fantastisk bra liveband. Ikke like mye show, men desto bedre stemning. Gjorde seg jævlig bra på Sentrum Scene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si Rush plasseres greit på toppen for meg, man kan føle og se hvor gøy og takknemlige Alex og Geddy er for å få gjøre det de elsker.. Foruten om det så er det Maiden og In Flames som ligger på toppen hos meg, In Flames fordi de har budsjettet til å lage et konge show, og Maiden fordi de har erfaringen, kjærligheten til fansen og budsjettet til å lage et skikkelig show. (Og ikke minst karismaen til Bruce gjør dette til ett av verdens desidert beste Live-band, sett de 7 ganger og de leverer hvergang, tilogmed med skader og sykdommer :P)

Alice Cooper må nevnes da mannen nesten fikk meg til å glemme at jeg egentlig var på Iron Maiden-konsert i sommer :D

edit:

Jeg er helt sikker på at DT spiller alt korrekt og 100% likt til platen (Første feilen med et live-show), men de står jo helt stille og lager ikke noe show...

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel "beste" er et begrep jeg har litt problemer med, men f.eks Dave Matthews Band, Allman Brothers og forøvrig alle prosjekter med Warren Haynes eller Derek Trucks er gode eksempler på ekstremt gode live band. Ganske enkelt fordi de er ekstremt dyktige musikere som kan gjøre en konsert til noe helt annet enn en repetisjon av det allerede innspilte materialet.

Her på berget vil jeg si at f.eks Motorpsycho, til tider DeLillos og faktisk Hellbillies er meget bra live band. Hellbillies f.eks blir ganske fort et ganske fett rockeband live, på plate er de gjerne litt tamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker de spillte et par band etter oss på hole in the sky 2008.

Gitaristen var rimelig stressa backstage pga. at flyselskapet hadde rotet vekk alt gitar utstyret hans.

Han fikk låne en boss tu-2 og en boss metal core av meg.

Gitar var det verre med, fordi det var ingen andre venstrehendte gitarister der.

Det endte opp med at han måtte bytte om strengene på en høyrehendt gitar.

Konserten var forøvrig jævlig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.