Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikera idag er ikke det samme!


Baryonyx

Anbefalte innlegg

Musikera idag er heilt på jordet

1. Alle har glemt hva musikk handler om.

2. Alt skal være teknisk og raskt

3. Samme idiotiske lyricene i over 40 år no..

4. Alle begynner å remixe og kaller det en sang.

5. Alle er av den samme stereotypen..

6. Bli fortest ferdig med en sang..

7. Dårligere framføring Live..

8. Mindre soloer, eller bare raskt improv soloer..

9. Aldri noen som exsperimentera, pop/modern/rock/metal på titall år no..

10. de som reagere negativt på dette og føler seg truffet, kjenner bare igjen seg sjøl :)

Musikken, Melodien, Oppskrifta, unikt som mulig kan, ikke overfladisk lyric, sjel i musikken fra aggresjon, til Happy hour, utseende teller ikke og ved bruk av Levende NOTER er hva musikk får min del handler om :)

Musikk er en Døende opplevelse, ikke Følg andre sitt fotspor, finn din egen sko størrelse, og Lev opp til det smått eller stort,

post-10105-0-19277300-1321329195_thumb.j

post-10105-0-32225800-1321329236_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er bare et tegn på at du ikke har fått med deg all den fantastiske musikken og alle de fantastiske livebanda som finnes i dag!

For å være litt mer saklig; det du har skrevet på slutten av det som står i uthevet tekst er på en måte essensen av musikk; hva det handler om for den enkelte. Det musikk handler om for din del er ikke det samme musikk handler om for andre, og dette er også mitt motargument til punkt 1.

Jeg var i år vært på to konserter med det fantastiske bandet Flogging Molly, og en konsert med Dropkick Murphys, og de motbeviser flere av punktene dine. De er fantastiske liveband. De er tilstede, kommuniserer med publikum både under og mellom sanger, og lager virkelig god stemning. De drar gjerne låter ut litt ekstra live med soloer, ekstra refrenger og allsangrefrenger, og det å blande irsk folkemusikk og punkrock føler jeg i høyeste grad er å eksperimentere. Det er dype, meningsfulle tekster (ikke at jeg bryr meg, men likevel) som ofte handler om familierelasjoner, politikk, økonomi og andre samfunnsaktuelle tema, blandet med mer overfladiske tekster om å leve livet og å ha det godt. Solospillet er også i høyeste grad tilstedeværende, og det er langt fra shredding og teknisk perfeksjon.

Dette er bare to band, men de strider mot samtlige av punktene dine. (Ja, for de driver heller ikke med remixing av låter). Det er helt greit at du kommer med din mening, og jeg skal ikke nekte deg å ha de meningene du har, men du må være forsiktig med å være så bastant og si at dine meninger er fasiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig fristende å plukke hvert eneste punkt på lista di fra hverandre i detalj, men jeg må straks løpe til jobb. Sitter med inntrykket av at du har en ekstremt smal musikksmak, noe som strengt tatt sier mer om deg enn om "musikera idag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Prince-konserten i Spektrum tidligere i år, og må vel si at han tilbakeviste omtrent samtlige punkter, ihvertfall der det er objektive kriterier til grunn.

Smaken er jo, som mange har påpekt, delt.

Ett punkt er jeg enig med deg i, og det er det med remikser. Det tilfører som regel lite nytt. Men jeg regner ikke de som ikke synger eller spiller selv for musikalske utøvere. De er miksere, til nød arrangører (for dem som er kjent med begrepet å arrangere fremførelsen av et stykke musikk).

Hvis alle hadde drevet med å remikse gammelt stoff, så blir det lite nyskapning. Heldigvis er det en god del nyskapning, men det skal også sies at nyskapning blir stadig vanskeligere etterhvert som stadig mer blir utprøvet.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da strengt tatt ikke fryktelig mye remiksing ute og går, bare å holde seg unna Topp 20, så unngår man det nesten fullstendig.

Som egentlig betyr å holde seg unna den musikken som selger mest, og som flest hører på.

Kanskje det er nettopp den musikken trådstarter provoserer oss til å mene noe om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det virker som hele posten er ment for å provosere...

Men har tenkt selv og hørt fra flere at musikk var bedre før, ikke så gjentagende og mer orginalt. Og da helst med fokus på hits, da det er det som selger og spillest mest.

Men må vel innse at det er helt feil.

Mye av det som fenger massene er enkelt, og hvor samme 3-4 akkorder går igjen igjennom hele sangen. Og en refreng linje er 1/3 av all tekst som kun blir repetert x antall ganger i løpet av 3 min.

Og dette har ikke forandret seg nevneverdig mye. Flere gamle "klassikere" er verre enn mye av det som havner på topp 20 lister nå om dagen.

Så min konklusjon har alltid blitt at folk flest finner seg en sjanger, tidsepoke eller band som de liker og får et nostalgisk forhold til, og da blir alt annet "nytt crap".

Men det jeg syns virker som er forandret er hvor mange artister det er plass til, og ikke minst hva som blir akseptert av artistene.

Nå er ikke jeg så gammel, men har snakket med flere som har sagt at i deres ungdom var det enten beatles eller stones. Streit eller litt mer rebell... idag er det så mye å velge i at det ikke blir like generaliserende.

Dessuten virker det som om det ikke er like stor plass til store sære personligheter lengre. Artistene virker som de må føye seg mer etter publikum enn før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derek Trucks

Joe Bonamassa

Matt Schofield

Guthrie Govan

Lady Gaga (se henne live).

El Cuero

Lars Håvard Haugen

Eksemplene på gode musikere idag er mange!

Punkt 4. kan jeg forsåvidt være enig i. Remixing synes jeg er en dårlig trend.

Ang. "alt var bedre før" synes jeg folk skal revurdere. Hitlistene på 60-, 70- og 80-tallet var ikke så veldig mye bedre enn idag. Strengt tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.