Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikera idag er ikke det samme!


Baryonyx

Anbefalte innlegg

Musikera idag er heilt på jordet

1. Alle har glemt hva musikk handler om.

2. Alt skal være teknisk og raskt

3. Samme idiotiske lyricene i over 40 år no..

4. Alle begynner å remixe og kaller det en sang.

5. Alle er av den samme stereotypen..

6. Bli fortest ferdig med en sang..

7. Dårligere framføring Live..

8. Mindre soloer, eller bare raskt improv soloer..

9. Aldri noen som exsperimentera, pop/modern/rock/metal på titall år no..

10. de som reagere negativt på dette og føler seg truffet, kjenner bare igjen seg sjøl :)

Musikken, Melodien, Oppskrifta, unikt som mulig kan, ikke overfladisk lyric, sjel i musikken fra aggresjon, til Happy hour, utseende teller ikke og ved bruk av Levende NOTER er hva musikk får min del handler om :)

Musikk er en Døende opplevelse, ikke Følg andre sitt fotspor, finn din egen sko størrelse, og Lev opp til det smått eller stort,

Huffda... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har begynt å dra på åra og "har hørt det meste før", men heldigvis kommer det med jevne mellomrom band som jeg lar meg begeistre av. The Shining sin Blackjazz ga meg ståpels, samme med Kvelertak. Og siste skiva til John Hiatt. Det handler mye om å oppsøke nye musikalske miljø eller å vokse musikalsk selv, folk driver med utrolig mye spennede der ute selv om det ikke reflekteres på VG-lista. Har også hatt stor glede av å gå tilbake i musikkhistorien og høre gamlegutta på nytt, det har også satt ny musikk i perspektiv.

Å se band live er også noe helt anna enn å høre dem i studiosammenheng, og har gitt meg store musikalske opplevelser. Den dagen jeg syns musikken er død er den dagen jeg er det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derek Trucks

Joe Bonamassa

Matt Schofield

Guthrie Govan

Lady Gaga (se henne live).

El Cuero

Lars Håvard Haugen

Eksemplene på gode musikere idag er mange!

Punkt 4. kan jeg forsåvidt være enig i. Remixing synes jeg er en dårlig trend.

Ang. "alt var bedre før" synes jeg folk skal revurdere. Hitlistene på 60-, 70- og 80-tallet var ikke så veldig mye bedre enn idag. Strengt tatt.

Legg til Rival Sons på den lista. Det er noe av det bedre jeg har hørt på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikera idag er heilt på jordet

1. Alle har glemt hva musikk handler om.

2. Alt skal være teknisk og raskt

3. Samme idiotiske lyricene i over 40 år no..

4. Alle begynner å remixe og kaller det en sang.

5. Alle er av den samme stereotypen..

6. Bli fortest ferdig med en sang..

7. Dårligere framføring Live..

8. Mindre soloer, eller bare raskt improv soloer..

9. Aldri noen som exsperimentera, pop/modern/rock/metal på titall år no..

10. de som reagere negativt på dette og føler seg truffet, kjenner bare igjen seg sjøl :)

Musikken, Melodien, Oppskrifta, unikt som mulig kan, ikke overfladisk lyric, sjel i musikken fra aggresjon, til Happy hour, utseende teller ikke og ved bruk av Levende NOTER er hva musikk får min del handler om :)

Musikk er en Døende opplevelse, ikke Følg andre sitt fotspor, finn din egen sko størrelse, og Lev opp til det smått eller stort,

Jeez louis! *facepalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig få ting som skremmer meg mer enn å leve i en verden der den eneste musikalske inputen er gamle helter som spiller stadionkonserter. Ja takk til ungt, friskt blod!

Amen! Jeg har fått så sykt mange bedre konsertopplevelser av nye up-and-coming band på Rockefeller-scenene enn hva noen stadion noen gang har gitt meg, med unntak av Green Day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg levd like lenge som musikera i går. Og mange av dem er de samme som i dag, eller mange av det, er de samme, eller i hvertfall spiller mange av dem de eller det samme.

Men uansett da, så mener jeg at bortsett fra at noen glupinger finner på å tjene kroner på technoremix av gamle store låter, så forteller jo det alt vi trenger å vite om brød og sirkus, og det forklarer også gullplata til Sputnik.

Forøvrig er 100% uenig med trådstarter, og syntes det har kommet fryktelig mange nye dyktige artister etter The Beatles og Rolling Stones.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal prøve å være litt sakelig vil jeg si at de fleste gitarister i "gamle" dager lærte å spille etter øret, mens mange unge i dag lærer å spille etter øynene på youtube. Det er ikke det samme. Bortsett fra det har jeg ingen kommmertar til musikken. Liker mye gammal musikk og mye ny så jeg ser ingen grunn til å surmule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.