Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt utstyr


Blommern

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Jeg skal nå gå til innkjøp av noe nytt utstyr. Har en øvre grense på 8000 (Foreløpig). Dette skal da holde til både gitar og en ny forsterker. Kan nok sprenge budsjettet litt, hvis det er verdt det.

Kjøpte for et par år siden billig utstyr for å lære meg å spille. Dette var ikke så veldig morsomt å spille på, så skal derfor nå kjøpe litt bedre utstyr som forhåpentligvis vil gjøre det mer morsomt å spille. Jeg vil i hovedsak spille metal, men også ha en fin clean lyd.

Har sett på diverse LTD gitarer, Epiphone Les Paul og såvidt innom Schecter. Har dere noen anbefalinger å komme med for en bittelitt viderekommen nybegynner?

Finn annonser: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30655793

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30544746

Når det gjelder forsterker, har jeg sett på Blackstar HT-5, Laboga The Beast og Peavey Valveking. Er for det meste comboer jeg har sett på, men har ingen problemer med topp+kab. Vil gjerne ha litt trykk fra forsterkeren, men også muligheten for å ikke plage hele nabolaget. I tillegg gjerne helst en rørforsterker (Selvom jeg har listet opp HT-5, som ikke er 100% rør. Etter hva jeg har lest her på forumet).

Veldig fint hvis noen har noen forslag når det gjelder både gitar og forsterker, setter veldig pris på det :)

Blommern.

Endret av Blommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ikke starte diskusjonen om rør i ht-5 , men den låter bra, og vil ihvertfall mye heller anbefale en slik enn f.eks Line-6 som du antagelig har funnet ut selv også. Hva med en Gibson Les paul studio brukt? ellers så er det jo mulighet for Peavey Valveking og til og med Bogner Alchemist for priser som varmer brukt :-) Kommer langt med 8000 på bruktmarkedet. Uforskammet langt egentlig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HT-5 er ikke en fullrørs forsterker. Det er fakta.

Så kan man mene at den låter som en røramp. Det er ikke fakta.

Rørlyd blir ikke borte eller ødelagt fordi signalet går gjennom etpar opamper. Det er fakta.

Signalet har gått gjennom ganske mange opamper og transistorer (og AD/DA omvandlere) fra det forlot gitaren og til det strømmer ut av folks stereoanlegg - og det låter fortsatt rør der rør er brukt.

(beklager OT, men den trengte en kommentar)

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.