Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pink Floyd


jegertrøtt

Anbefalte innlegg

Dette er ikke noen tråd for å krangle om hvem som er PF, bare som det er sagt.

Hva liker dere best?

Personlig liker jeg de best fra starten av 70'tallet (70-75).

Jeg elsker Live in Pompeii og mener at dette er kanskje noe av det desidert beste de har gjort noen sinne.

Vet det er mange PF-fans her på forumet, diskuter :)

edit: blinker deres pulse cd enda? ikke min <_<

post-9531-0-44632500-1310489315_thumb.jp

Endret av jegertrøtt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt fort i svingene her :D WYWH er nok favorittskiva, men det er mye gromt nesten over hele fjøla. Er faktisk ikke så veldig glad i The Wall, synes det er for mye fillers der. The Final Cut blir også mye samme greia. Derimot er de to skivene uten Waters(-dominasjon) knallbra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skikkelige gitarsoloen jeg lærte meg var soloen på Money. :lol: Vanskelig å peke på en klar favoritt, men likte det meste av musikken opp til Animals og albumene etter at Roger Waters forlot bandet. Hadde ikke noe spesielt sansen for The Wall, unntatt de store hit-ene som Comfortably Numb osv., før jeg hørte Roger Waters The Wall Live på Telenor Arena. Det var først da jeg fikk satt meg ned i historien i selve The Wall. Ellers er vel Pink Floyd klart favorittmusikken min. B)

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det mest utenom the wall og final cut, Darkside og WYWH er kanon album.

Jeg er også veldig glad i albumene uten Waters, A Momentary Lapse Of Reason og Division Bell er helt magiske blir aldri lei av de albumene :D

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittskiva er vel åpenbart her i gården :D Tror det er favoritten uansett band

Ellers sliter jeg litt med The Wall som flere her.. Er jo flere store der, men alt for mye kjipt mellom

Endret av Pilean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Wall var vel det første jeg hørte av PF, men det var ikke før jeg hørte gjennom hele Dark Side of the Moon at jeg ble helt hekta.

Så Dark Side forblir i hjertet som en favoritt, vil jeg mene. Ellers liker jeg egentlig stort sett alt fra og med Ummagumma ganske godt.

Nå på sommeren har det gått mye i Meddle og Dark Side ... Helt utrolig digg å høre på når man er ute å slapper av og koser seg i sola.

Men skal jeg velge absolutte favoritter så er det Dark Side, Wish You Were Here og Animals som er mine favorittalbum vil jeg si. Selv om det er vanskelig å velge mellom så mye bra :P

Forresten ... Angående The Wall. Jeg kan være enig i at del 1 av The Wall har noe kjipt på seg, men hele del 2 er jo helt fantastisk! Hører på den ganske konstant.

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo først slå fast at Pink Floyd er det beste bandet som noengang har eksistert. Flott, da er vi enig :D !

Jeg liker Floyd etter Barrett. Har ikke noen favorittplate, men Live in Pompeii og DSotM henger høyt. Jeg digger også Animals, The Wall og The Final Cut. Sistenevnte er en fantastisk god plate, om man bare legger vekk litt fordommer ;) . Liker også det som kom etter Waters; AMLoR og Division Bell.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei Floydhore av rang, liker det meste de har gitt ut, selv om enkelte sanger og album ikke er de sterkeste i musikkhistorien. Må ærlig innrømme at jeg døde litt innvendig da jeg bommet GROVT i en diskusjon med Aph her om når det var PF var på Valle Hovin sist. Skylder deg vel egentlig en vinyl for det ;)

Blir jeg tvunget til å velge album, havner jeg nok på WYWH, makan til skive skal du faen meg lete lenge etter imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller ingen tvil om at jeg er en Floydhore av rang. Det er verdens beste band sammen med The Beatles. Den beste plata er Dark Side of the Moon. Verdens beste plate. Er nok ikke den plata jeg hører på mest nå, men det er et stykke kunst jeg har hatt glede av så lenge jeg har levd.

Jeg hører definitivt mest på Floyd før 1975, og lavpunktet er Final Cut. De to siste er bra, men ikke magiske.

Selv om det er åpenbart for noen, så må jeg jo kanskje nevne Atom Heart Mother som en av mine favoritter. En sterkt undervurdert skive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.