Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pink Floyd


jegertrøtt

Anbefalte innlegg

Min første PF opplevelse skjedde en av de første gangene jeg drakk øl (merkelig at 2 av de 3 tingene jeg er mest glad i ble oppdaget samme kveld...) - gitarsoloen i Mother traff meg midt i pannebrasken, og siden den gang her jeg vært helt hekta på ALT som har inkludert Gilmour. Hadde spilte piano i en del år, men plukket umiddelbart opp en nylonstrenger for første gang i mitt liv - første sangen jeg noensinne lærte meg var "Goodbye Blue Sky" og etter det har jeg vel stort sett forsøkt å radbrekke samtlige soloer til Gilmour. Ettersom han (nesten) ene og alene er skyldig i at jeg elsker gitar så er jeg glad i stort sett alt fra PF - og liker de "nye" albumene" vel så bra som alt fra WYWH/DTOTM og fremover. Syntes til og med Final Cut er en fantastisk skive, jeg:) Men merkelig nok så er jeg ingen stor fan av soloalbumene hans... Rart, det der.

Kanskje litt off-topic, men beste PF opplevelse? Må være for noen måneder siden - satt hos en venn utenfor London og drakk altfor mye øl og så på DSOT og Remember that night på repeat, volumet på 12. Inn kom en god venn av Bruce (som jeg var på besøk hos) som visste jeg var glad i gitarer. Han hadde med seg en forsterker og 2 gitarer han skulle selge for svogeren sin. Vi spilte gjennom hele natten på full spiker, akkompagnert av surroundanlegget, og alt klaffet. Fikk til og med veldig lyst på en av gitarene han skulle selge, men den var litt vel dyr. Legger ved bilde av git'en og av eieren (svogeren) som også hadde malt gitaren selv - husker ikke hva han het men han spilte visst i et halv-kjent band:)

post-9142-0-33503400-1328957989_thumb.jp

post-9142-0-89932800-1328958006_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på The Final Cut akkurat nå, og min mening om den er at den aldri skulle vært gitt ut som en Pink Floyd plate!

Dette er jo egentlig den første av Roger Waters sine solo-plater... Og Richard Wright er jo heller ikke med på denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på The Final Cut akkurat nå, og min mening om den er at den aldri skulle vært gitt ut som en Pink Floyd plate!

Dette er jo egentlig den første av Roger Waters sine solo-plater... Og Richard Wright er jo heller ikke med på denne...

Jeps, han hadde vel den og PACOH ferdig så fikk de andre DG og NM velge. Helt grei skive men den har mer til felles med PACOH og de andre solo skivene til Waters enn resten av PF katalogen i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil. TFC' skulle egentlig være soundtrack-skiva til filmen The Wall. Arbeidstittelen til skiva var "Spare Bricks". Den skulle inneholde sangene som var i filmen som ikke var på The Wall, pluss noen nye. Men inntil den ble sluppet hadde skiva utvikla seg til å bli et fullskala konseptalbum som tok for seg Englands rolle under Falklandskrigen og statusen på det Thatcheriserte (sic!) britiske samveldet.

Hele skiva er et soloalbum fra ende til annen. Gilmour selv sier det, og har faktisk gått så langt som å si at skiva inneholder kun 3 bra låter. Han var mest uncomfortably numb med at Waters dro inn låter som ikke var bra nok for The Wall. Gilmour sa fra seg kredits som produsent (men ikke royaltien!:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil. TFC' skulle egentlig være soundtrack-skiva til filmen The Wall. Arbeidstittelen til skiva var "Spare Bricks". Den skulle inneholde sangene som var i filmen som ikke var på The Wall, pluss noen nye. Men inntil den ble sluppet hadde skiva utvikla seg til å bli et fullskala konseptalbum som tok for seg Englands rolle under Falklandskrigen og statusen på det Thatcheriserte (sic!) britiske samveldet.

Hele skiva er et soloalbum fra ende til annen. Gilmour selv sier det, og har faktisk gått så langt som å si at skiva inneholder kun 3 bra låter. Han var mest uncomfortably numb med at Waters dro inn låter som ikke var bra nok for The Wall. Gilmour sa fra seg kredits som produsent (men ikke royaltien! :) )

Dette ante jeg ikke. Nå liker jeg fremdeles platen, men interessant historie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.