Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pink Floyd


jegertrøtt

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med et fett Pink Floyd-blad i hendene, og vil bare videreformidle en top 30 Pink Floyd-sangliste.

Panelet

David Gilmour

Nick Mason

Paul Weller

Jarvis Cocker

Wayne Coyne

Ice Cube

Jim Reid

Mick Rock

Robert Wyatt

30. Echoes (1971)

29. Money (1973)

28. Green is the colour (1969)

27. If (1970)

26. Time (1973)

25. Fat old sun (1970)

24. Chapter 24 (1967)

23. Brain damage (1973)

22. High hopes (1994)

21. One of these days (1971)

20. See-saw (1968)

19. Have a cigar (1975)

18. Comfortably numb (1979)

17. Apples and oranges (1967)

16. Goodbye blue sky (1979)

15. Breathe (1973)

14. Is there anybody out there (1979)

13. Atom <3 mother (1970)

12. Careful with that axe Eugene (1968)

11. Lucifer Sam (1967)

10. Fearless (1971)

9. Jugband blues (1968)

8. Astronomy domine (1967)

7. Set the controls for the heart of the sun (1968)

6. Wish you were here (1975)

5. Another brick on the wall (part2) (1979)

4. Arnold Layne (1967)

3. Interstellar overdrive (1967)

2. See Emily play (1967)

1. Shine on your crazy diamond (1975)

Alt for mye Syd bland top 30 mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med et fett Pink Floyd-blad i hendene, og vil bare videreformidle en top 30 Pink Floyd-sangliste.

*liste*

Alt for mye Syd bland top 30 mener nå jeg.

Ville ikke se på listen, da jeg kjøpte meg det fete Pink Floyd-bladet selv, men gleder meg til jeg kommer dit i bladet..Fantastisk at jeg kom over et slikt blad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten umulig å plukke ut en skive som er "best", men de siste årene er Animals den mest spilte. I det store og det hele er det nok perioden med Roger jeg liker best. Har vært så heldig og fått med meg tre konserter også, og de var jo himla bra alle sammen (Valle Hovin x 2 + Berlin). Når jeg får laget ferdig tidsmaskinen min skal jeg reise tilbake til de originale The Wall -konsertene. En ting er sikkert, PF er en bra kandidat til historiens beste band!

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med et fett Pink Floyd-blad i hendene, og vil bare videreformidle en top 30 Pink Floyd-sangliste.

Panelet

David Gilmour

Nick Mason

Paul Weller

Jarvis Cocker

Wayne Coyne

Ice Cube

Jim Reid

Mick Rock

Robert Wyatt

Alt for mye Syd bland top 30 mener nå jeg.

Dem skulle ha byttet ut låtene på 2-5 plass med Echoes, Time, Comfortably Numb og Money. Savner også Learning to Fly, Terminal Frost og What Do You Want From Me. :( Shine on har nå i hvert fall fått den plassen den fortjener, etter min mening. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er den remastra katalogen tilgjengelig på Wimp!

Og i kveld på NRK P1, kl. 21:03 er det Pink Floyd Spesial med Bård Ose!

Nice! Takk for heads-up, davidsen!

Regner med at jeg ryker på noen Immersion-utgaver i nærmeste fremtid også, selv om jeg har tjukt opp av hvert album... Dyrt å være hore. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Takk for heads-up, davidsen!

Regner med at jeg ryker på noen Immersion-utgaver i nærmeste fremtid også, selv om jeg har tjukt opp av hvert album... Dyrt å være hore. :/

Kjenner jeg meg rett gjør jeg også det ja. Hører på Dark Side of The Moon Live fra Wembley 1974 akkurat nå. Er faen meg kunst på aller aller aller høyeste nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjdesomhetens navn prøver jeg å få opp en viktig diskusjon :

Mulig dette er å tegne bart på Mona Lisa, men hadde jeg stått for produksjonen av Meddle, hadde jeg redusert "hvalpartiet" på Echoes betraktelig. Dette er bare masete og slitsomt. Muligens fjerna det helt og holdent, og bare hatt littegrann "hvallyder" i bakgrunnen til oppbyggingen av siste vers.

Hadde jeg stått for produksjonen av Dark Side of The Moon, hadde jeg (anno 2011 og IKKE 1973) fjerna On the Run helt og holdent. I tillegg hadde jeg att bort alle vekkerklokkelyder som man hører i starten av Time. Det er bare masete og slitsomt IMO. Nei, det er overhodet ikke kult.

Hadde jeg vært produsent for Ummagumma, hadde jeg tatt bort hele studiodelen. Altså, seriøst? Hva var det gutta spiste på den tida? Dette er det vi kaller bærs på barnehagespråket. LIVE-delen er riktignok tøff.

Hadde jeg vært produsent for Final Cut hadde jeg driti i hele utgivelsen. Pink Floyds nullpunkt IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why the hatin' on The Final Cut? Jeg synes det er en god plate jeg, har alltid kost meg når jeg hører på den. Det skal nevnes at den ikke når helt opp til mine favoritter, The Wall og Wish You Were Here (som jeg hardbarket mener at totalt sett er bedre enn Dark Side, med alle de fiender det gir meg), men likevel langtifra en elendig utgivelse.

Men sånt er det jo strengt talt lov å ha forskjellige meninger om. For meg blir Meddle, Saucerful og en del av de tidlige platene litt for "spacet". Jeg vil likevel si meg enig i det du sier om Time og On The Run. Særlig de klokkelydene har alltid irritert meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Final Cut, selv om den uten tvil er en Waters plate, på samme måte som de to siste er veldig preget av Gilmour. Jeg ser mange likhter musikalsk mellom Final Cut og Amused to death. Når det gjelder de mer utborderte musikalske uttrykkene som kommer fram på blant annet Echoes så synes jeg det er tøft og en tydelig minne om hvilket sære(gne) band Floyd er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så på DVD'en til David Gilmour Live in Gdansk ble jeg hekta på Gilmour og etterhvert på Pink Floyd! Nå er de favorittene mine og ingen slår Pink Floyd :)

Jeg sier bare at nesten alle albumene til Pink Floyd er FANTASTISKE, men ett album tar seg ut og det er Ummagumma. Live delen har jeg ikek noe imot, mens studio delen liker jeg bare ikke. Har hørt gjennom hele albumet så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.