Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar? Metal/Fusion.


Njee

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aner ikke hva alle heter, men 4 kanskje 5 forskjellige modeller. De er jo ikke helt forskjellige heller, så der tar du i litt.

Horus og TAT har helt forskjellige halser fra hva som er typisk Ibanez og eldre TAT`s har enda tykkere hals enn de nyere.

Angelus har også samme hals men er lakkert, Delingere er har enda litt mer mass enn TAT og Horus.

Så hvilke du har prøvd med Ibanez feel lurer jeg på.

Til og med Custom Caparison jeg har prøvd (Evergrey sine) har samme type halser.

Mente i forrige post at halsene er forskjellig fra Ibanez, Ikke mellom forskjellige Cap modeller!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel de føles like ut. Radius på hals og gripebrett, båndstørrelse, tamber og skala virker helt like. Skulle ikke forundre med om de ble laget på samme fabrikk. At en hal er noe tykkere endrer ikke på feel'en man får av en gitar. Den akustiske responsen er helt lik, avstand mellom strengene er tilnærmet identisk og vektbalansen er den samme som ibanez; det føles som jackutgangen er det tyngste punktet, eller det letteste avhengig av modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel de føles like ut. Radius på hals og gripebrett, båndstørrelse, tamber og skala virker helt like. Skulle ikke forundre med om de ble laget på samme fabrikk. At en hal er noe tykkere endrer ikke på feel'en man får av en gitar. Den akustiske responsen er helt lik, avstand mellom strengene er tilnærmet identisk og vektbalansen er den samme som ibanez; det føles som jackutgangen er det tyngste punktet, eller det letteste avhengig av modell.

Nå skjønner jeg ikke hva du prater om, Ibanez og Caparison laget på samme fabrikk?

Kjenner en Cap sponsa gitarist som har vært der og i forhold til Ibanez er Caparison et lite snekkerverksted.Hva tenker du på som en typisk Ibanez hals? For meg er det RG/ Jem halser som jeg vil betegne som typisk Ibanez og hvis du synnes Caparison sine ligner på disse..? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå her, det er min oppfatning av cap jeg prater om. Denne oppfatningen endrer seg ikke pga diskusjon. Om du i tillegg leser hva jeg faktisk har skrevet, påstår jeg ikke at cap og ibanez lages på samme fabrikk.

Jeg tenker på samme halser som deg, og ja de føles ikke konsekvent forskjellige i mine hender nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå her, det er min oppfatning av cap jeg prater om. Denne oppfatningen endrer seg ikke pga diskusjon. Om du i tillegg leser hva jeg faktisk har skrevet, påstår jeg ikke at cap og ibanez lages på samme fabrikk.

Jeg tenker på samme halser som deg, og ja de føles ikke konsekvent forskjellige i mine hender nei.

Da gir jeg opp.

De har også forskjellig skalalengde noe som er veldig avgjørende for feelen, men at du ikke merker det skal jeg ikke kritisere deg for!

24 3/4 inch på Caps vet du så de føles mer Les paul aktig i forhold til Ibanez som har mer stratfølelse.

Hva mente du var laget på samme fabrikk da, tamber og skala som du skrev? Og hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det ikke skulle forundre meg OM de var laget på samme fabrikk. Tamber er den lyden gitaren gir uten å tenke på type forsterker det er osv. "rålyden" om du vil. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt mer enn en times tid med hver og en Cap, men jeg kan ikke skille den fra dyre ibanezer på feel dessverre. Jeg vil dog aldri kalle det en dårlig gitar, eller betvile at folk virkelig elsker Cap. Det var bare ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det ikke skulle forundre meg OM de var laget på samme fabrikk. Tamber er den lyden gitaren gir uten å tenke på type forsterker det er osv. "rålyden" om du vil. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt mer enn en times tid med hver og en Cap, men jeg kan ikke skille den fra dyre ibanezer på feel dessverre. Jeg vil dog aldri kalle det en dårlig gitar, eller betvile at folk virkelig elsker Cap. Det var bare ikke noe for meg.

Jeg liker ikke caparison noe spesielt, og favorittmerket ditt har jeg et ganske nøytralt forhold til så det går ikke på det.

Er disse sammenligningene dine jeg tenker på, en time med flere Caps burde være nok til å merke at halsene er veldig forskjellige!

Derfor tenkte jeg vel mest på at det bare var noe du slengte ut siden det å prøve mange Caps hører med til skjeldenhetene siden de ikke engang har noen forhandler her.

OK, diskusjon over for min del.

Du skal få mene det, kjenner dog ingen som har prøvd begge og er enige i det :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan slenge inn en stemme for EBMM.

Men vær obs på at dette gjerne er gitarer man burde prøve ut før man kjøper, da halsene er rimelig smale på de...vell, i alle fall Axis og Silo. JP er litt mer ala Ibanez.

Ellers kan du også se litt på ESP M-II. Alle M-II'ene jeg har hatt har vært veldig, VELDIG lettspilte...går for rundt 6000-8000 brukt. Horizon er forsåvidt også kjempegitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har en EBMM Silo Spec så kan jeg jo legge inn et godt ord for EBMM også.

Selv om det ikke er favorittgitaren (er ikke så glad i humbucker som jeg er i single coils) så er det definitivt den som kan brukes til mest forskjellig musikk.

Nå spiller jeg ikke mye metall, men prøver å spille fusion (prøver, klarer ikke) og den passer flott til det, men tviler ikke på at den passer til metall heller.

Sjekk helt klart ut EBMM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager til trådstarter at jeg går litt "off topic" her...

Til alle andre - tråden starter med "Er ute etter noen råd ang. kjøp av gitar, evt. tips/anbefalinger..."

Da synes det er greit om det kommer råd, enten det er fra en forhandler (som meg) eller andre. Man bør jo da selvfølgelig komme med gode, riktige og begrunnede forslag. (Ser jo av og til noen skivebommer, særlig de gangene trådstarteren har noen spesifikke krav.)

Det som er totalt unødvendig er å begynne å krangle om hvem som har det beste/riktigste forslaget. Å kommentere nedsettende om andre sine forslag - enten det er for å fremme eget salg eller eget ego (enkelte tror vist at sitt eget forslag er fasitsvaret for alle) - det blir feil, og ødelegger tråden.

Jeg mener forøvrig at poster av typen "jeg støtter merke xxx" er ganske unødvendige, med mindre de legger mere informasjon/flere argumenter på bordet. De som starter slike tråder er ute etter å få en oversikt over aktuelle alternativer - ikke hvor mange fanboys de forskjellige alternativene har.

- - -

Jeg er ikke moderator på dette forumet, og håper jeg ikke blander meg for mye inn i deres rolle her :blush:

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude - må jo tenkte på at ethvert kjøp er med på å skape tilhørighet blant andre eiere på nettforumer. Man blir jo tvert akseptert av andre eiere som en kul kar uansett hvor døll man er IRL. Så handler alt om å rekrutere andre eiere så man har flere man kan sitte å kjatre om hvor bra skiten er og ikke minst om hvor mye bedre enn alt annet det er og rakke litt ned på alle idiotene som ikke vet bedre. Det er dette det meste i livet handler om vettu, å finne tilhørighet i riktig eiergrupper. Når du til slutt har "riktig" pedaler, kabler, plugger, pedalbrett, plekter, strenger og forsterkere, da er du i mål og kan cruise alle nettforum som seierherre. Akkurat nå kommer du langt med en Mayo og en AxeII vil jeg tro, bare de er kobla sammen med noen fete high end kabler.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal Fusion: har en ny Jackson Sl2h custom shop med titanium truss rod, custom x2n (hør tellus requiem, symphony x, alexander lee på dimarzio.com) kul wiring og art brush til salgs. 17.000

caparison tat frozen sky 14.900

jackson pc-1 sustainer system/24 fret flammelønn hals og quilted kropp. bolt on med stratocaster headstock. 14.900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja såg at det ble diskusjon om ibanez produserte caparison etc.. Ran og Mayones er bra polske gitarer til under 10.000. men personlig så møter de ikke helt toppen av min liste som er under 20.000(utlanske prisene). og eg er kresen på min måte. caparison har jo trans special etc og kan fåes i quilt. den jackson pc-1 solar quilt flamelønn og flammelønn hals er digg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.