Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar? Metal/Fusion.


Njee

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fair enough :lol: men jeg har prøvd syykt mye gitarer, blant annet Tyler og Suhr og Tom Anderson og whatnot, og Mayones Regius er desidert den mest lettspilte gitaren jeg har prøvd noen sinne.

Kanskje i dine hender. Tror egentlig kjøperen bør bli oppfordret til å prøve gitarer med egne hender istede for att alle vi andre går fanboy-mode. Veit ikke om jeg har sett noen nevne Ibanez engang her? Carvin og Charvel er vell også ganske gode gitarer til både metal og fusion.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fusion? Hva med Steinberger, ikkeno skriker fusion som de :)

Allan Holdsworth har jo brukt både Carvin, vintage Charvels og Bergers så de burde da funke.

Når det gjelder Caparison og Mayones tenker jeg på de som mer "spesialiserte" rock/metal gitarer enn Suhr(untatt Modern såklart)Anderson, Tyler osv.

Når det gjelder allsidighet når ikke Caparison opp men det er nok heller ikke meningen, dette er rene metalaxes( med litt smågrumsete pickuper..)

Har prøvd 10-15 Caparisons og også eid etpar stykker.

De nyere jeg har prøvd har ikke hatt samme byggekvalitet som 97` TAT`n jeg hadde.

Bare prøvd en Mayones, men tror byggekvalitet er ganske jevn der etter hva jeg har hørt?

Det koker ned til smak og behag.

Og lettspilte kan de fleste gitarer gjøres uten problemer, billigere gitarer vil trenge en båndjobb hvis man vil ha veldig lav action men det kan gjøres.

Har eid veldig mange gitarer og Suhr/Tyler/ Anderson er de eneste gitarene jeg ikke har trengt å fikse noe på og halsene er helt stabile i alle årstider og temperaturer, Derfor annbefaler jeg disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker er jo en mulighet hvis du vil ha noe virkelig unikt. Denne kan trolig prutes ned litt og, siden markedet for Parker er så dårlig i Norge. Har sett de gå helt nede i 6000 kr.

Nå har jeg ikke prøvd Mayones, men min Parker gruser ihvertfall alt jeg noensinne har prøvd av Ibanez og Carvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker er jo en mulighet hvis du vil ha noe virkelig unikt. Denne kan trolig prutes ned litt og, siden markedet for Parker er så dårlig i Norge. Har sett de gå helt nede i 6000 kr.

Nå har jeg ikke prøvd Mayones, men min Parker gruser ihvertfall alt jeg noensinne har prøvd av Ibanez og Carvin.

Parker er veldig bra gitarer, solgte mine fordi jeg aldri ble venn med de veldig tynne halsene men liker man de er de midt i blinken.

Tror jeg tok inn halvparten av Parkerne som er i Norge omtrent da jeg fikk de for kostpris fra fabrikk, hadde jeg vært rockestjerne skulle jeg fått de til å bygge en custom

med tykk deilig hals :)

Må desverre være Vernon Reid eller Adrian Belew for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var min post en syrlig kommentar til tordenskald sin post... At dere ikke skjønte det, gjør meg urolig...

Personlig har jeg ingen fortjeneste på at mange eier mayones. Ei heller taper jeg på at noen kjøper rico eller caparison, så jeg fatter bare ikke hvorfor tordenskrald rakker ned på gitarer han tydeligvis ikke har peiling på. Jeg ville aldri seriøst fraråde noen å kjøpe et gitarmerke av tydelig kvalitet, og ser heller ikke tordenskralds motiver bak å gjøre dette annet enn å prøve å pushe eget andrehandsgitarer.

Allora...

Nå er caparison og may gitarer av to forskjellige verdener. De cap jeg har sett har hatt en matt lakk i en eller annen pastellfinish. May er møbelgitarer med nydelig treverk og en higloss finish. Begge er gode å spille på, cap har ibanez-ish feel (synes jeg) mens may har en helt særegen feel over seg. Det er smak og behag begge veier. Personlig, og jeg kan ikke få sagt nok at dette er mine meninger, synes jeg ikke cap virket som mer enn en grisedyr ibanez. Så jeg sjangset på may, og er glad jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hvor mange gitarer du har eid gjennom tidene, Debris.. : :blush:

Prøvde å lage ei liste for endel år siden, men den ble så skremmende lang at jeg ga opp :D

Men har stort sett brukt den samme Stakset "superstratten" siden tidlig 90tall til jeg oppdaget Suhr og Tyler, er bare gira på å prøve ut mest mulig.

Har sluttet å kjøpe så mye nå da jeg har funnet de gitarene som passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var min post en syrlig kommentar til tordenskald sin post... At dere ikke skjønte det, gjør meg urolig...

Personlig har jeg ingen fortjeneste på at mange eier mayones. Ei heller taper jeg på at noen kjøper rico eller caparison, så jeg fatter bare ikke hvorfor tordenskrald rakker ned på gitarer han tydeligvis ikke har peiling på. Jeg ville aldri seriøst fraråde noen å kjøpe et gitarmerke av tydelig kvalitet, og ser heller ikke tordenskralds motiver bak å gjøre dette annet enn å prøve å pushe eget andrehandsgitarer.

Allora...

Nå er caparison og may gitarer av to forskjellige verdener. De cap jeg har sett har hatt en matt lakk i en eller annen pastellfinish. May er møbelgitarer med nydelig treverk og en higloss finish. Begge er gode å spille på, cap har ibanez-ish feel (synes jeg) mens may har en helt særegen feel over seg. Det er smak og behag begge veier. Personlig, og jeg kan ikke få sagt nok at dette er mine meninger, synes jeg ikke cap virket som mer enn en grisedyr ibanez. Så jeg sjangset på may, og er glad jeg gjorde det.

Hva slags Caparison har du prøvd siden du påstår at de har "Ibanez-ish feel" ?

Halsene er jo helt forskjellige!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.