Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar? Metal/Fusion.


Njee

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja såg at det ble diskusjon om ibanez produserte caparison etc.. Ran og Mayones er bra polske gitarer til under 10.000. men personlig så møter de ikke helt toppen av min liste som er under 20.000(utlanske prisene). og eg er kresen på min måte. caparison har jo trans special etc og kan fåes i quilt. den jackson pc-1 solar quilt flamelønn og flammelønn hals er digg..

eb6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr mista litt tråden her med ironi og sånn og alt det der... Men hva med nevnte RAN guitars? Noen som har testa de?

Har ikke testa de, men en kompis fikk prøve en en gang og sier de er top notch. Du kan få en standardmodell for rundt 10k, om du liker utseende og specs ( som slett ikke er verst!). En customvariant blir langt dyrere. Jeg sendte inn en quote for et par år siden og fikk pris på rundt 24k, og 3års konstruksjonstid. Du trenger ikke frykte for kvaliteten på polsk handtverk! Jeg bare både gitar og amp som er handlaget i polen og det er master craftmanship ute å går i Polen om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, som jeg sikla etter en RAN-gitar for et par år siden..

Det jeg har lest nylig er at de har tapt seg litt i kvalitet de siste årene.. Trenger ikke nødvendigvis være sant, men ryktene sier så.

Hvis du får en stanrad modell til rundt 10k, så er det jo uansett noe å vurderer. De ser nemlig helt fantastiske ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den summen som er tenkt brukt (15-16K) så kan man velge og vrake blant mange merker med topp kvalitet, spesielt om man også vurderer å kjøpe brukt. Da koker det heller ned til personlige preferanser og smak.

Om du har tenkt å bruke 15-16K på en gitar og ikke har prøvd så mye i den prisklassen fra før så anbefaler jeg at du tar deg bryet og prøver litt forskjellige merker for å finne hva som passer deg.

Selv ville jeg for den summen kjøpt meg en ny Suhr Pro eller en brukt Suhr Custom, men det blir jo som nevnt en smaksak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja såg at det ble diskusjon om ibanez produserte caparison etc.. Ran og Mayones er bra polske gitarer til under 10.000. men personlig så møter de ikke helt toppen av min liste som er under 20.000(utlanske prisene). og eg er kresen på min måte. caparison har jo trans special etc og kan fåes i quilt. den jackson pc-1 solar quilt flamelønn og flammelønn hals er digg..

Cut the crap, du_aner_ ikke hva du prater om (som vanlig). Kom med et håndfast argument, for en gangs skyld, vær så snill. Trond har forøvrig prislistene til Mayones liggende et sted, tror ikke jeg så et eneste instrument under 10.000 der.

Digger også at du påstår at Bernie Rico har laget gitarer for Elvis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitaristen til elvis ja:-) er jo bare å se på kem bernie har laget gitarer for det. Er en lang liste. Ca priser er dissa 10-20.000. Men Mayones skal tydeligvis forsvares for alle fingra dine er verdt:-) Hør på hva Gluke sa om tilhørighet..

Elvis var død flere tiår før Bernie Rico JR var et firma, din fjott.

Mayones ligger så vidt jeg vet også mellom 10-20k i pris, ja, de kan til og med bli enda dyrere, om du vil. Og du skal ikke prate om tilhørighet heller, Mr. CapaRicofannumerouno.

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.