Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Men; hvis Axe-FX Ultra er så innih..... bra som man sier, og låter KLIN som the real thing, hvorfor trenger man da å ergre seg over at det kommer en ny modell?

Vil det si at det faktisk ER ting som ikke er helt 100% på eksisterende modell, eller er det bare GAS'en som nok en gang tar overhånd?

Er nok det at man til en hver tid må ha det nyeste og beste.

Skjønner ikke at Ultraen blir dårligere når det kommer en ny dings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hva jeg gjør...

Jeg har ikke en eneste patch enda som bruker 100% prosessorkraft...

Jeg har ikke bruk for mer enn 10 slots for bruker-IR's

Jeg har ikke bruk for "Quick Control" redigering...

Jeg vet ikke hvor stor forbedring 2048 resolution cabs er over 1024...

ENDA har jeg ikke noen særlig grunn til å selge ultraen og kjøpe Axe 2 iallefall.

Dessuten, så er det tusen andre ting jeg ærlig talt har mer lyst på... (Ny gitar f.eks)

Axe-FX Ultra/Standard vil jo uansett låte dritbra, selv hvor mange nye Axe-FX'er som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FW11 oppdaterer jo ampsimuleringen til å bruke samme algoritmer som Axe-FX2. Det er ikke lyden som frister, men balanserte innganger på baksiden og USB. Hører faktisk forskjell på inngangene bak og foran på Ultraen min. Må bruke inngangen bak pga wireless i rack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FW11 oppdaterer jo ampsimuleringen til å bruke samme algoritmer som Axe-FX2. Det er ikke lyden som frister, men balanserte innganger på baksiden og USB. Hører faktisk forskjell på inngangene bak og foran på Ultraen min. Må bruke inngangen bak pga wireless i rack.

Balanserte innganger, hva skal du bruke det til? :P

Og jeggs, jeg kunne ikke brydd meg mindre :D

Om folk kjøper AxeFX 2, gjør det meg ikke mye, tbh, jeg er fornøyd med den som den er... Og bare for å ha sagt det... OPPGRADER TIL V11... Ampmodellene blir faktisk mye bedre, noe jeg ikke hadde trodd... :o

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater du til speilet nå eller?

Ha ha ha ha ha, sorry kunne ikke dy meg........

(Her går det fort gett, var ment til Hallstein)

Denne tråden var egentlig ment som øppfølging til en tidligere tråd om Axe hvor Gunnarpåmo dømte Axe nord og ned når neste generasjon modelleire kom. Well, nå er den jo her så får vi se hva som skjer. Det er som med PC eller iPhone, det er vel svært få som har "bruk for" nyeste modell, men vi vil alle gjerne ha den allikevel. Det er det som suger.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på forumet sier FW11 låter veldig bra, så får teste det etterpå. Det skal sies at jeg er utrolig fornøyd med Axen. Alle i bandet har bemerket at lyden min er mye bedre.

Det eneste som irriterer meg med axen er at det kan være litt vanskelig å holde nivåene gjevne pr patch. Det er selvfølgelig prisen å betale når man har uendelig med variabler og muligheter, så det er småplukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittert for meg som akkurat kjøpte min Ultra. USB funksjonaliteten er verdt mellomlegget alene.

Folk sier det kommer et trade-in program, så jeg får se hva jeg gjør.

In the meantime foreslår jeg at du koser deg med Ultraen din og lar være å kjenne på de bitre følelsene :) Tar sikkert et år med div. ny firmware før den nye er kvitt alle bugs...

Axe-Fx er en gitarsynth, ikke en simulator (FAS sine ord, ikke mine). Nye, tyngre og mer realistiske algoritmer er ikke ensbetydende med mer besnærende lyd. Vent og se på de endeløse "new vs old"-trådene som kommer til å dukke opp...

Kan heller ikke se det helt store teknologispranget med med axe 2. USB er vel det største løftet, men jeg gjør uansett mesteparten av redigeringen på øving og live (trenger ikke patcher som bare låter bra på promperommet) så en bedre skjerm hadde vært å foretrekke. Helst en som er tydelig fra alle kanter, f.eks 800x480 SuperAMOLED-skjermen jeg har på mobiltlf (Samsung Galaxy S) hadde vært ideell.

Skruknappene for input level er borte, heller ikke bra (for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.