Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste leilighet/hybel-forsterker


Boffen

Anbefalte innlegg

Flextonen har jo fordelen av et større kabinett, men jeg synes ikke Laneyen (som har en 12") låter så mye tynnere av den grunn. Din Laney har heller ikke <1W-inngangen, og må kjøre fulle 15W hele tiden. 15W på stuenivå yter ikke forsterkeren rettferdighet. Derfor er de to Laneyene ikke helt sammenliknbare.

Pedalene jeg prøvde foran Flextonen min var absolutt ikke ræl, i hvert fall: Fulltone, Catalinbread og Maxon. Men jeg fikk dem ikke til å låte noe særlig på noen av modelleringene. Nå skal jeg ikke påstå at jeg forsøkte alle mulighetene, men jeg klarte ikke å oppnå det jeg ville, i hvert fall. Jeg er stor fan av en forsterker som vrenger noe og så smelle på en god overdrive (mye volum, lite gain) foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å få god lyd ved lavt volum på enklest måte er det etter min mening ikke mye som gjør jobben så bra som modelleringsforsterkere.

Jeg vil bare nevne at Blackstar HT-1R er konstruert nettopp for å få god lyd både ved lavt og "høyt" volum. (Grenser for hvor høyt 1w spiller). Hvis fysisk liten størrelse er et pluss, så mener jeg den er et glimrende valg. Den låter mye større (les: fyldigere) enn den ser ut.

Klart det finnes mange solid state modelleringsamps med FX og greier som også gjør en bra jobb. Jeg har en Pocket Pod som jeg brukte HELE TIDEN da jeg hadde en vanlig solid state fra Marshall. Men etter at jeg byttet til rørforsterkeren Blackstar HT-1R har jeg bare brukt gitaren rett i forsterkeren. De 4 skruknottene på den gir stort sett det jeg vil hele tiden.

Men jeg skjønner også de som anbefaler en HT-5. Mer headroom og fotpedal er ting som kunne være kjekt å ha. Men jeg har ikke hørt HT-5 live, og jeg er usikker på om den har samme tone som min lille HT-1. De bruker jo både ulike rør og ulike høyttalerelementer, så jeg tror ikke de er helt sammenlignbare, selv om de slekter på hverandre utseendemessig.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micro Cube! :D

Bra til prisen, men kan få mye bedre til budsjettet mitt.

Blackstar HT-1 virker knall.

Denne er veldig interessant.

Blackstar HT-5 er visst ganske fet, men HT-1 holder vel i massevis den også :)

Har tenkt på HT-5, hva får man den til brukt?

For å få god lyd ved lavt volum på enklest måte er det etter min mening ikke mye som gjør jobben så bra som modelleringsforsterkere.

Så mitt forslag. (tar jo litt plass da men)... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26122470

Og er ganske enkel å ha med å gjøre.

Onkelen min hadde en slik før, kul greie, men jeg vil som sagt helst ha så få knotter som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra til prisen, men kan få mye bedre til budsjettet mitt.

Denne er veldig interessant.

Har tenkt på HT-5, hva får man den til brukt?

Onkelen min hadde en slik før, kul greie, men jeg vil som sagt helst ha så få knotter som mulig.

Tror HT-5 ene går for rundt 2500-3000 brukt. Har sett en del av de i det prissjiktet iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HT5!

Drog ut i dag for å se etter POD eller noe liknende så jeg kunne få spilt litt hjemme (har flytta til mindre kåk, så go'riggen må stå på bandlokalet).

Men så kom jeg over denne, prøvde den og slo til tvert! Kabinett hadde jeg fra før.

5h3e0.JPG

Denne går fra Marshall til 5150 og tilbake igjen, pga ISF-kontrollen. Anbefales!

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.