Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste leilighet/hybel-forsterker


Boffen

Anbefalte innlegg

Planlegger å flytte ut i løpet av de neste månedene/ukene, og lurer på om jeg skal skaffe meg en forsterker som passer en hybel. Har hatt en Pod XT, og spiller nå og da gjennom Logic, og har funnet ut at jeg helst ikke vil ha en emulator eller noe annet med masse knapper og brytere.

Så, hvem her er mest fornøyd med forsterkeren sin som kostet under 3000, spiller bra på lavt volum og ikke er så altfor stor?

Spiller ting med ganske mye vreng (Converge, Strife, Judge), ting med litt vreng (The Weakerthans) og ting uten særlig vreng (Explosions In The Sky, This Will Destroy You).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med en Laney CUB 12R? Med inngang både for 15W (høyt!) og <1W (passe stuevolum) må den være ideell. Den har også en 12" høytaler, noe i hvert fall jeg ser på som en fordel, siden jeg ikke har så sans for 10" og 8". Den gjør alt fra clean til old-school metalvreng, men ikke moderne metal. Men med en god pedal foran tipper jeg den gjør susen.

Jeg har en slik selv, og synes den låter finfint. Med en høyttaleroppdatering (Celestion Greenback eller G12) tipper jeg den vil låte helknall.

Dessuten har den reverb for de øyeblikkene du skulle ønske å spille litt Dick Dale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Laney CUB 12R? Med inngang både for 15W (høyt!) og <1W (passe stuevolum) må den være ideell. Den har også en 12" høytaler, noe i hvert fall jeg ser på som en fordel, siden jeg ikke har så sans for 10" og 8". Den gjør alt fra clean til old-school metalvreng, men ikke moderne metal. Men med en god pedal foran tipper jeg den gjør susen.

Får du de til rundt 3000,-?

I så tilfelle så ville jeg ha tested den. En kollega av meg som er helt engasjert i gitar har kjøpt den og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få god lyd ved lavt volum på enklest måte er det etter min mening ikke mye som gjør jobben så bra som modelleringsforsterkere.

Så mitt forslag. (tar jo litt plass da men)... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26122470

Og er ganske enkel å ha med å gjøre.

Jeg hev nettopp ut en slik en og erstattet den med tidligere nevnte Laney, og har ikke angret et sekund. Flextonen er fin, den, men det er noe med lyden av rør. Lyden er på en måte mer tilstede i rommet, uten noen form for teppe over lyden (som jeg føler jeg får når jeg spiller på modelleringsforsterkere). Jeg er også glad i å putte en pedal eller fem foran forsterkeren, og det takler Flextonen dårlig, særlig vreng-/overdrivepedaler. Og så er den, som du nevner, ganske stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hev nettopp ut en slik en og erstattet den med tidligere nevnte Laney, og har ikke angret et sekund. Flextonen er fin, den, men det er noe med lyden av rør. Lyden er på en måte mer tilstede i rommet, uten noen form for teppe over lyden (som jeg føler jeg får når jeg spiller på modelleringsforsterkere). Jeg er også glad i å putte en pedal eller fem foran forsterkeren, og det takler Flextonen dårlig, særlig vreng-/overdrivepedaler. Og så er den, som du nevner, ganske stor.

Da har vi nok ganske så forskjellig smak på hva som lyder bra.

Jeg har også en Flextone lll xl og en Laney vt15.

Begge to synes jeg låter bra men er jo self. grenser på hvor dyp og fyldig lyd det går å få ut av en 10" høyttaler.

Og kaster alskens ræl av pedaler foran Flextone'n og finner veldig mange gode forskjellige oppsett.

Noe passer veldig bra til en simulering, men kan høres ut som takras med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.