Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 POD HD 500


Hallstein

Anbefalte innlegg

... å se ned på andre som tar et (i mine øyne et mer fornuftig) annet valg liker jeg dårlig..

Awwright, så er greia den at jeg ikke nødvendigvis "ser ned på" de som velger å kjøpe den her i Norge. Det er å dra den litt langt.

Selve grunnen til at jeg sier som jeg sier er fordi etter en del research og meninger på nett og via kontakter er jeg ikke lenger like bekymret for Pod'ens beskyttelse. Den virker solid til veis ende, hvilket gjør dette til et typisk 'engangstilfelle' for denne Pod'en.

Dessuten regner jeg Pod'en som noe i klasse med en bil. Jeg bestiller den ifra utlandet av flere grunner; en av dem at jeg vil ha den billigere. Også har jeg planer om å beholde den i et par flere år enn 5 - si 10 år, om lydteknologien ikke skulle få rakettsko.

Skulle selve apparatet svikte pga. skader før 5 år er gått er den allikevel et såpass dårlig produkt at jeg heller ville invistert i andre saker. Men det er noe jeg tviler sterkt på.

Uansett, det er et godt poeng du kommer med. Jeg tenkte ikke på forsikring i første omgang.

Viser seg at jeg kunne fått 2 års forsikring på den for ikke særlig mye mer enn prisen jeg betalte dersom jeg hadde bestilt den ifra England, men gjort er gjort. Hovedpoenget er at jeg er fornøyd med min. ... uh, ja..

PS: Har enda ikke lest første 'post', siden jeg ville gjøre rede for dette kjapt... ; o

Endret av Gabriel K. Dahle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ja, nå har jeg faktisk lest selve tråden. <_<

Veldig interessant. Er det noen bugs foreløpig?

Altså, jeg har kommet over to bugs.

1. Det er noen problemer med prosessoren, så dersom om du har mange flere FX ifra Distortion-kategorien før Ampen(e), vil du få en errormelding som sier at du har oversteget unitens kapasitet. Du kan vel ikke akkurat kalle det et problem, siden alle elektroniske gjenstander har en viss kapasitet, men allikevel er det rart og har irritert meg grenseløst ved to tilfeller. (Begge disse patchene hadde jeg da lastet ned fra nettet. Kan ha noe med saken å gjøre? Usikkert altså.)

2. En fyr ifra Line6 forumet snakket om at han på ett eller annet tidspunkt hadde en av ampene hans (tror det var Gibson ampen) begynt å 'innstille' Volumet hver gang han byttet til den. Dersom han endret volumet tilbake, ville det allikevel bli innstilt når han byttet til en annen patch og tilbake igjen. Dette er usikkert da, siden jeg aldri har kommet over en slik bug.

^--- Dette var også før v1.20, så bug'en kan ha vært fikset nå.

Som sagt, det er knappe to bugs, og begge er til nå usikre. Tviler på at problemer med operativsystemet vil bli noe stort problem.

Endret av Gabriel K. Dahle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et søk på Ebay nå; den billigste fra selger som shipper Worldwide ender opp på 4000kr levert. Da er det altså snakk om 800kr i forskjell, og det synes jeg faktisk forbrukerkjøpsloven, støtte av lokale forretninger og muligheten til å prøve produktet før kjøp er verdt! De som driver sjappe skal tross alt leve de også. Du har helt rett i at vi har det godt i Norge men å kritisere musikksjapper for å være for dyre når vi betaler 15kr litern for melk, eller oppmot 30kr for et brød blir for dumt. Musikksjapper er dyre som en følge av at alt annet er dyrt, som igjen kommer av/fører til at vi får såpass godt betalt på jobbene våre som vi får.

Dessuten, om alle skulle bestilt fra statene hadde de lokale sjappene mista grunnlaget for å overleve, og vips havner vi i et land uten musikksjapper der alt må bestilles uprøvd fra statene, uten noen som helst form for service, garanti, bytterett, kjøpslov og liknende.

Nei for pokker, støtt lokale musikksjapper. Personlig service er undervurdert i disse dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve grunnen til at jeg sier som jeg sier er fordi etter en del research og meninger på nett og via kontakter er jeg ikke lenger like bekymret for Pod'ens beskyttelse. Den virker solid til veis ende, hvilket gjør dette til et typisk 'engangstilfelle' for denne Pod'en.

Godt du har tiltro til produktet, og jeg håper ikke du får noe problem med den. Men Line6 har ikke alltid hatt den beste historikken når det gjelder feilrate på deres produkter. Jeg har hatt, og åpent/reparert både Line6 og Boss produkter og det er ingen tvil om at Boss er langt hevet over Line6 når det kommer til kvalitet på hardware. Så jeg hadde nok følt meg noe mer på trygg grunn ved kjøp fra utlandet når det gjelder Boss utstyr enn Line6. Men bevares, akkurat HD serien virker noe bedre skrudd sammen enn tildigere brett som f.eks X3. Så vi får håpe at boksen holder mål over tid, ingen tvil om at den lydmessig gjør jobben.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Kjører den inn i PA, og det er en HELSIKES forskjell mellom Boss GT-6/8/10 og X3 Live som jeg har lang erfaring med fra før..

Løp og kjøp, og støtt din lokale utstyrspusher :)

Tenker du da først og fremst på ampsimuleringene, effektene eller begge deler?

Med et søk på Ebay nå; den billigste fra selger som shipper Worldwide ender opp på 4000kr levert. Da er det altså snakk om 800kr i forskjell,

4000+25% moms=kr 5000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonta :

Jeg tenker først og fremst på amp/kabb simulering. Jeg har ikke gull-ører og er ingen tone-snob så jeg skal ikke si noe bestemt ang Line6 VS Boss effekter. I mine ører er de begge utmerket. Kvalitetsmessig på hardware føles Boss mer robust.. Og jeg synes logikken til menyer/oppset direkte på brettet er enklere på Boss.. men når det kommer til oppsett via pc og igjen ampsimulering vinner Line6 lett..

Trenger man ikke ampsimulering, så ville jeg valgt Boss over Line6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en demo på HD500-brettet fra Anderton Music på tuben, der de viste step-by-step hvordan man lager en preset, og det så jo ikke akkurat veldig vanskelig ut, og på ingen måte mer avansert enn jeg har vært borti tidligere på Vox eller Korg-brettene mine, men det kan jo hende Boss er over gjennomsnittet enkelt å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonta :

Jeg tenker først og fremst på amp/kabb simulering. Jeg har ikke gull-ører og er ingen tone-snob så jeg skal ikke si noe bestemt ang Line6 VS Boss effekter. I mine ører er de begge utmerket. Kvalitetsmessig på hardware føles Boss mer robust.. Og jeg synes logikken til menyer/oppset direkte på brettet er enklere på Boss.. men når det kommer til oppsett via pc og igjen ampsimulering vinner Line6 lett..

Trenger man ikke ampsimulering, så ville jeg valgt Boss over Line6...

Da kjører jeg videre med min GT-6 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterende med min POD HD400, er at det ikke er on/off knapp :(

Som det sikkert ikke er på de andre i familjeen?

EDIT: Men fortsatt drit fett pedalbrett! :D

Skulle ønske jeg hadde HD500 dog..

Endret av Neidee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.