Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 POD HD 500


Hallstein

Anbefalte innlegg

Jeg venter bare på at Sound1 skal få denne på lager, så skal jeg bestille! (Hvorfor ikke bare kjøpe den et annet sted med en gang? 1. Den er billigst hos Sound1, tror jeg, 2. jeg har et gavekort på 100 kr hos Sound1, 3. Det haster ikke)

Ingenting galt med Sound1, men denne er billigere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på tråden litt senere enn planlagt, men her er ihvertfall greia. Jeg er for lat til å lese alt + det er 6:00 på morgenen og jeg har ikke sovet pga albumproduksjon...

Jo, som sagt: IKKE KJØP LINE 6 POD HD500 I NORGE! ER DERE SPRØ?

Nå er jeg litt usikker på budsjettet deres, men jeg synes det er direkte pinlig å måtte gå igjennom den samme praten med alle jeg kjenner som kjøper HD500.

Dere forstår...

I Norge lever vi altfor forbanna godt. Vi lever så godt at butikker som Sound1 og Riff og 4sound og... ja, enhver musikkforretning kan ta nesten hva de vil av deg, og du vil nesten ikke heve et øyenbryn.

Nå til sammenlikningen:

Jeg kjøpte Pod HD500 på eBay bestilt fra USA. Det er noen få hakk, men ingenting stort.

- USA -

Pris: Ca. 3500,- (jeg betalte egentlig bare 3.150,-)

Du vil få med strømforsyning med amerikansk plugg.

- Norge -

Pris: Ca. 5000,- (flere butikker har satt til 4.900,-)

Som dere ser, det er en gjennomsnittlig 1500,- kroner på spill her . Skaff deg heller en pedal eller to.

Stakkars trøtte meg...

- Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har det forbannet godt her i Norge, med en kjøpekraft resten av verden bare kan drømme om. At utstyr her hjemme koster mer enn det gjør i andre land er en ganske naturlig og igjen et resultat av vårt gode liv her på berget. Vi har i tillegg til et høye driftsutgifter en liten regel her hjemme som heter Forbrukerkjøpslov, denne sikrer deg at kjøp av POD`n her hjemme en reklamsjonstid på 5 år. Så for en drøy tusenlapp, ja det er mulig å prute i norske butikkker, så er du sikret i 5 år dersom produktet ditt feiler. Slike rettigheter koster også kroner for en leverandør, og er med på å skyve prisen oppover et hakk.

Jeg ville helt klart valgt å putte noen kroner ekstra i et Norsk kjøp, i det minste for å være siket i 5 år, men også for å opprettholde en faghandel som vi alle er tjent med eksisterer..

Godt å høre du er fornøyd med kjøpet ditt, får da inderlig håpe at den ikke dør ut for deg, for da har du tapt 3500,- Du står fritt til å mene hva du vil, men å se ned på andre som tar et (i mine øyne et mer fornuftig) annet valg liker jeg dårlig..

Forøvrig merkelig sammenligning av priser: bruktpris på eBay kontra veil. Norsk butikkpris :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter bare på at Sound1 skal få denne på lager, så skal jeg bestille! (Hvorfor ikke bare kjøpe den et annet sted med en gang? 1. Den er billigst hos Sound1, tror jeg, 2. jeg har et gavekort på 100 kr hos Sound1, 3. Det haster ikke)

Billigere hos disse 2 også:

http://www.intersalg.no/product/572048/Line-6_POD-HD500.html

http://www.instrumentbutikken.no/product_info.php?products_id=4387

Ingenting galt med Sound1, men denne er billigere :P

Ívar´s Musikk får den ikke inn før midten av Mars..

Men jeg betaler gladelig noen 100 lapper ekstra for å få den NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å sammenlikne brukt vs nypris er jo i utgangspunktet en ganske spennende vri. Stiller meg ellers helt bak det Neros sier. Du importerer kanskje McDonalds-mat fra USA også? Den blir jo som kjent aldri gammel, samt at det også koster en brøkdel i USA kontra Norge, i likhet med mye annet..

edit: Sorry for offtopic. Må si at jeg har insane GAS på denne saken nå. Kan man bruke wah-effekten uavhengig av andre stombox-effekter? Eller hvordan er egentlig effektene satt opp? På min Tonelab har jeg en egen blokk med stompbox-effekter, og her kan jeg bare ha én av gangen. I tillegg er Wah-effekten en av disse, så dersom jeg skal ha wah aktivert så kan jeg ikke benytte meg av akkustisk simulator, tubescreamer eller et par andre effekter jeg godt kunne tenke meg å ha sammen med wah'en. Er dette et problem man slipper på HD500? Har inntrykk av at man slipper problemet, men greit å høre fra noen som har erfaring. Regner også med at de fleste av knappene kan defineres som presets? Skulle iblandt gjerne hatt litt mer enn 4 presets på samme flate :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en blokk med Wah, for at wah skal fungere ja, duckling. Nå hører det med til historien at jeg har kvitta meg med denne nå, og oppgradert til AxeFX, men HD500'n er absolutt en meget meget god sak!

Nå vil jeg kun prate om HD 500

Du har 8 effektblokker, der du kan putte akkurat hva du vil. Men det er desverre en DSP-begrensning. Det skal nok gå fint å fylle opp de 8 blokkene om du kjører 1 amp, men om du kjører 2 amps, bruker effektblokkene opp DSP-kraften ganske fort.

Men ja, det er mer enn nok kos å kose seg med i denne uniten! Den er verdt hver krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som overtok Hallstein sin HD500, og jeg kan skrive under på at den er verdt hver krone. Om det så er 5000 blanke man må ut med..

Har sittet med et stort glis i hele dag, og kan med handa på hjerte ikke se for meg at jeg kommer til å bytte ut denne.. Blir heller til å skaffe meg en til.. Kjører den inn i PA, og det er en HELSIKES forskjell mellom Boss GT-6/8/10 og X3 Live som jeg har lang erfaring med fra før..

Løp og kjøp, og støtt din lokale utstyrspusher :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en blokk med Wah, for at wah skal fungere ja, duckling. Nå hører det med til historien at jeg har kvitta meg med denne nå, og oppgradert til AxeFX, men HD500'n er absolutt en meget meget god sak!

Nå vil jeg kun prate om HD 500

Du har 8 effektblokker, der du kan putte akkurat hva du vil. Men det er desverre en DSP-begrensning. Det skal nok gå fint å fylle opp de 8 blokkene om du kjører 1 amp, men om du kjører 2 amps, bruker effektblokkene opp DSP-kraften ganske fort.

Men ja, det er mer enn nok kos å kose seg med i denne uniten! Den er verdt hver krone :)

Det var omtrent et sånt svar jeg håpet på ja! Kommer nok ikke til å kjøre mye dualamps, og om jeg hadde mulighet til det på tonelaben min kunne jeg godt ofret hele delayblokka mi for en wah-pedal. Bruker ikke mye effekter, men vil gjerne bruke f.eks kompressor og wah på en gang, og det kan jeg ikke nå. Blir nok kanskje en HD500 på meg etterhvert, om jeg ikke ender opp med å prøve meg på Digitech sin RP1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke til å kjøre mye dualamps

Kremt, kan jeg få dette skriftelig med blod :) Tro meg, dette er en mulighet du kommer til å bli glad i ..

Spesielt Metall gutta vil elske 2 amper, litt paned til hver side.. Gir en real fet tone du eller kun får ved overdubs..

Men selv de som er glad i de litt mykere tone vil fort sette pris på dual amp funskjonene. Åpner for uante muligheter..

Har allerede støtt på DSP begrensingen, og det var kanskje litt overaskende tidlig.. Men jeg er fortsatt i leke-modus med brettet og kommer nok til å begrense meg med effekter når det skal bankes inn noe mer seriøst lydmessig..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søren om du kan! (no phun intended).

Jeg spiller veldig lite metall, men joda, kan godt hende at jeg også faller for dualamp om jeg får muligheten. Jeg har jo også innsett at siden det eneste jeg egentlig savner med Tonelaben min er å få wah'en i en egen blokk er det jo mye billigere å kjøpe en brukt crybaby, men det igjen er jo ikke på langt nær like gøy som ny multifx :)

edit: men sånn konkret, for et eksempel som er det mest realistiske; et oppsett med dualamp, wah, kompressor, od, chorus og reverb. Er dette gjennomførbart? Dette er det maksimale jeg kan finne på å bruke av effekter sånn utenfor lekemodus.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke trenger dualamp-muligheten, kan du jo kjøpe en HD300 :)

den har akkurat de samme amp-modelleringene, noe færre effekter, og litt mer begrensninger ift HD500. jeg for min del bruker veeeeeldig sjelden effekter, og den låter utrolig uten dualamp-muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skal bli noe nytt så blir det HD500. Er på ingen måte misfornøyd med ampmodelleringene i den jeg har, så om jeg fa fjerner muligheten for dualamp, senker dsp-kapasiteten og fjerner en bøtte med knapper, da likner den litt for mye på den jeg har fra før til at bytte har noe for seg. Mulighet for flere presets enn jeg har nå er også et must om jeg bytter, ellers kan jeg bare som nevnt kjøpe meg en brukt crybaby :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.