Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ace Frehley

Medlem
  • Innholdsteller

    280
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ace Frehley

  • Bursdag 27. april 1951

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.acefrehley.com

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Jendell
  • Interesser
    Computers
    Science Fiction
    International Space Station

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ace Frehley's Achievements

Gitarrocker

Gitarrocker (5/6)

2

Nettsamfunnsomdømme

Om meg

Jeg begynte å spille gitar i 14-årsalderen og er autodidakt. Mange musikere har uttalt at de har blitt påvirket av mitt spillestil på flere måter. Musikkleverandøren Gibson Guitar Corporation lanserte for ikke lenge siden en spesial Ace Frehley utgave av min Les Paul gitar. Det er en slik gitar jeg har brukt, nesten uten unntak, gjennom hele karrieren.

Tiden i Kiss

Jeg svarte på en annonse i avisen «The Village Voice» som Paul Stanley hadde satt inn, hvor det sto «Lead guitarist wanted with flash and balls» («Førstegitarist ønskes med lyn og baller»). Jeg, som kom inn i øvingslokalet med en orange og en rød gymnastikksko, plugget ut gutten som holdt på å prøvespille og tok over selv. Paul Stanley, Gene Simmons og Peter Criss syntes visst ikke noe om dette, men så fort de hørte meg spille, endret de mening og slik ble jeg medlem i bandet.

Jeg var medlem av Kiss fram til 1982. Selv om jeg var avbildet på de siste albumene var jeg nesten ikke med på produksjonene.

Jeg var først og fremst sologitarist men komponerte også klassikere som «Parasite», «Cold Gin» og «Shock Me». Sistnevnte fra albumet Love Gun ble min vokaldebut i Kiss. Under gjenforeningen i 1996 spilte jeg på albumet Psycho Circus (1998).

Solokarriere

I 1982 sluttet jeg i Kiss og Vinnie Vincent overtok plassen som gitarist. Jeg begynte så på en ikke altfor suksessfylt solokarierre. Etterhvert dannet jeg gruppen Frehleys Comet, som jeg gav ut flere album med. Med i gruppen var bla annet Anton Fig som hadde vært reserve-trommeslager i Kiss tidligere. Jeg holdt konsert på Sentrum Scene i Oslo den 7. juni 2008 og Union Scene i Drammen 29. november 2009.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.