Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 POD HD 500


Hallstein

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt en 400, dog får ikke helt sounden jeg er på jakt etter.

HAr vel noe med at jeg spiller på en Ibanez RG 350DX, og er på jakt etter noe mere "metal".

Gatecrucher preseten er vel den jeg har funnet mest verdifull, men hvis man ser på flere klipp på youtube er det flere med 500 som får helt syk sound.

hm skulle vel betalt 1400 kr mere.. Eller hva?

fyren jeg snakket med på 4Sound sa "den vesentlige forsjellen mellom 400-500" Var at det var mere "stæsj" og knapper enn på 400'n"

Enige?

Isåfall har jeg vel mulighet til å levere brettet og heller kjøpe en 500?

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det akkurat de samme forsterkermodelleringene og effektene i 400 som i 500, så om du ikke får lyden du er ute etter med en 400 så får du den nok ikke med 500 heller.

Med det sagt; presets i slike ting er stort sett crap. Prøv å lære deg den og skru litt selv, så hjelper nok det ganske mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei, eg skal kjøpe pod hd500. Er det lurt å kjøpe den frå norge eller ebay? Om eg får blackscreen eller noko er gale med poden, som eg ikkje finn ut av på line 6 sidene, kan eg då senda den tilbake til den norske nettsida då, og få den reparert? Såg en fyr på youtube som fekk pod hd500 sin ødlagt heilt uten videre etter 9 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med alle som skryter av denne. Har hatt den en mnd nå og synes den er helt fantastisk. Kjøpte den i utgangspunktet for å bruke effektene sammen med min Fender Blues Deluxe røramp, men modelleringene er så bra at jeg fint kan bruke dem på direkte opptak i stedenfor å micc'e opp ampen. Selvfølgelig noen amper jeg liker bedre enn andre, men stort sett er det mulig å skru seg fram til hva enn man skulle ønske. Brukervennligheten er også et stort pluss. Trenger ikke lang tid på å sette seg inn i den, og oppsettet på brytere etc er suverent. Masse for pengene!!

Var det noen her som hadde prøvd Axe-Fx og sammenlignet med Poden? Har aldri prøvd de selv, men har vondt for å tro at den kan være så mye bedre enn poden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg får pod hd500, og velger en amp på poden eg skal bruke (med eq osv eg vil bruke), skal eg plugge den til ampen min, og sette alle eq på den til kl 12? Eller skal eg plugge den rett til høgtaleren, der amp headen ville vanligvis bli plugga inn? Eg har en combo btw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med alle som skryter av denne. Har hatt den en mnd nå og synes den er helt fantastisk. Kjøpte den i utgangspunktet for å bruke effektene sammen med min Fender Blues Deluxe røramp, men modelleringene er så bra at jeg fint kan bruke dem på direkte opptak i stedenfor å micc'e opp ampen. Selvfølgelig noen amper jeg liker bedre enn andre, men stort sett er det mulig å skru seg fram til hva enn man skulle ønske. Brukervennligheten er også et stort pluss. Trenger ikke lang tid på å sette seg inn i den, og oppsettet på brytere etc er suverent. Masse for pengene!!

Var det noen her som hadde prøvd Axe-Fx og sammenlignet med Poden? Har aldri prøvd de selv, men har vondt for å tro at den kan være så mye bedre enn poden?

Ja, jeg solgte min og gikk over til Axe-FX. Modelleringene er faktisk en god del bedre enn POD HD, mye bedre faktisk.

Det er også bedre kvalitet på effektene. Jeg solgte hovedsakelig pga. det var litt lite modelleringer på POD'en etter min smak. Ville ha Dumble modeller, 3.rd party IR's, Fractal Audio modellene, Trainwreck modell, Cornford og Marsha modellene osv.

På det tidspunktet jeg solgte POD HD'en min var også Marshall/Park modellene svært dårlig. (V 1.10 eller noe sånt) De var svært boomy, og det virket som om det var ett "teppe" over ampen liksom.

Axe FX hadde også mange fler routingmuligheter og sånt som var ganske greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg får pod hd500, og velger en amp på poden eg skal bruke (med eq osv eg vil bruke), skal eg plugge den til ampen min, og sette alle eq på den til kl 12? Eller skal eg plugge den rett til høgtaleren, der amp headen ville vanligvis bli plugga inn? Eg har en combo btw...

Det ideelle med slike bokser er jo å kjøre de rett i PA for å utnytte cab-sim og slikt også, men om du skal bruke den med gitarforsterker er det ideelle å putte den i return på effektloopen om du har det, slik at du benytter deg av preamp-simuleringene i POD'en og powerampen i forsterkeren. Om du ikke har FX-loop er det clean amp og EQ på klokka 12 som er tingen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ideelle med slike bokser er jo å kjøre de rett i PA for å utnytte cab-sim og slikt også, men om du skal bruke den med gitarforsterker er det ideelle å putte den i return på effektloopen om du har det, slik at du benytter deg av preamp-simuleringene i POD'en og powerampen i forsterkeren. Om du ikke har FX-loop er det clean amp og EQ på klokka 12 som er tingen ja :)

Ok kult, takk! :D Blir vel ein heil rig med poden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EQ på klokka 12 som er tingen ja :)

EQ på klokka 12?... De fleste amper har vel passiv EQ-seksjon, som kun svekker, ikke booster signal med EQ-kjeden, så da må vel det optimale være å ha EQ'en på maks?....

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo også litt an på hvor «flatt» ampen låter med alt på fullt eller halvveis da. Skal jeg kjøre POD-rælet mitt foran comboen i bokhylla her så må jeg ratte litt for at det skal låte, tonekontrollene på PODen gjør jo så godt som ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.