Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Div. Gitarprosjekt.


Anbefalte innlegg

Tid for inlays i gripebrettet...

Det ble block-style inlays på denne.

Jeg freste først ganske dypt, og drysste i et tynt lag med knust grå granitt. Jeg malte hulrommene med lys grå maling først, så en ikke ser noe av der mørke treverket om det skulle være småe områder som ikke dekkes av graintt.

Etterpå fyllte jeg opp med epoxy-lim.

DSC00177.jpg

Halsen er nå limt på kroppen, og jeg har også nå limt på plass gripebrettet. Så får det stå å tørke en stund. Brukte epoxy-lim med lang herdetid på gripebrettet (24 timers) Halsen limte jeg med hudlim.

Binding på hodet:

DSC00181.jpg

SG-V'en er nå maskert og klar for lakkering.

DSC00186.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk :)

Nå har jeg omsider bestemt meg for lakk på SG-v'en.

Jeg er jo fan av Zakk Wylde, og som dere sikkert har skjønt så er den gitaren litt inspirert av noen av hans gitarer.

Så lakken ble da slik. Det mangler her klarlakk, og litt pinstriping.

(jeg må bare si at jeg ikke er spesiellt imponert over den vannbaserte grainfilleren jeg kjøpte fra StewMac... Jeg vet ikke hvor mange runder jeg har klint på det stoffet, med sliping mellom hver gang.... Da jeg lakkerte grunnfargen/sort såg jeg med en gang at her så det nesten ut som om at jeg lakkerte på helt ubehandlet tre.... MASSE porer og krater.... Så her blir det mange omganger med klarlakk/sliping/klarlakk/sliping...)

Ferdig maskert:

DSC00189.jpg

Og lakkert. Jeg lakkerer ikke halsen. Den blir i oljebehandlet lønn...

DSC00199-1.jpg

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kommet litt lengre på SG'en.

Gjort ferdig inlays'ene (nesten), montert bånt, filt/slipt halsprofilen (så det bare gjenstår finpussen) og begynt med binding på gripebrettet.

DSC00197-1.jpg

Det blir "asymetrisk" halsprofil på denne.. Fikk litt lyst til å prøve meg på det :)

Slik er profilen på halsen nå...

Dette er ved bånd 2 (til venstre) og 10 (til høyre)

DSC00194.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det har ikke skjedd stort her i det siste... Men litt har det nå blitt.

Er ferdig med å lakke SG-V'en. Så nå skal klarlakken få stå å herde mens jeg er borte på jobb.

Da er det bare å polere og pinstripe når jeg kommer hjem.

klarlakken ble faktisk overraskende bra MTP. at den er lakkert i garagen. Veldig lite støv :)

Og så skal jeg olje halsen.

DSC00217.jpg

DSC00219.jpg

SG'en begynner også å ta form nå.

Gull mekanikk. Wilkinson roller bridge og Groover stemmeskruer og Golden Age PU'er.

DSC00221.jpg

DSC00224.jpg

"Baken" er hel, uten hull for elektronikkhulromene, så alt må loddes sammen på forhond, og trekkes gjennom hulrommet for bridge-PU'en.

DSC00225.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.