Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Div. Gitarprosjekt.


Anbefalte innlegg

Så... Har jeg fått gjort litt mere på denne...

Har nå kjørt på med grain filler i to omganger, og slipt imellom. Og har nå sprøytet ett par lag med fyller. Fortsatt må jeg ta noen runder til. Det er fortsatt masse porer. Jeg syns ikke den grainfilleren imponeres veldig. Har som sagt klint på stoffet i to omganger nå, med mellomsliping, og når jeg sprøytet fyller var det som om porene var helt åpne og sugde fylleren til seg.... Jeg får prøve noen runder til.

Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg skal lakke på denne.. Klarer ikke helt å bestemme meg...

DSC00079.jpg

Grain.jpg

Får veldig assosiasjon til to økser i kors her, men du tenkte kanskje ikke motivlakkering.

Ellers lurer jeg litt på hvordan det ville blitt med en omvendt grayburst på denne, altså mørk eller helt svart hovedfarge med lys grå burst langs kantene.

Et annet alternativ jeg har tro på er mørk, mørk blå glossy eller metallic med sort burst.

Gleder meg uansett til å se fortsettelsen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en farveløs porefyller som jeg bruker ja. Men jeg bruker en sprayfyller (aka. sprøytesparkel), for da blir det lettere å se alle ujevnhetene, og porene som ennå ikke er fyllt helt. Og så fyller/tetter jo denne også porene en del. Som du ser på det nærbildet, er det lett å se at det e

fortsatt er dype spor etter porene.

Når jeg bruker den transparente porefylleren kliner jeg på rikelig, så lar jeg den tørke, og sliper vekk det overflødige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK- bør vel bli med på neste handleliste derfra. Så forresten at Arnt Rian brukte superlim som porefyller på en gitar her, og testet det ut på en gitar jeg holder på med. Det fungerte faktisk aldeles utmerket!

Legge på litt, smøre utover med en plastsparkel, vente og pusse. Glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper flasker på 30 gram, det er faktisk ganske mye. Prisen er ikke ille heller. Det er en sjappe her i Hamar som har tre- fire forskjellige sorter, fra "superflytende" til "ganske tregtflytende", og de koster ikke all verden. Blir jeg tvunget til å tippe en pris, vil jeg si en søttilapp. Limet heter Zap. Veldig bra. Aksellerator har de også.

Veldig hyggelige folk, har mye artig som kan brukes til gitarbygging, som japansager, små flasker med touch- up- paint, egnet til airbrushing, lim til det mulige og umulige og litt av hvert av spesielle ting. Metallstenger, balsatre.. Veldig mye litt spesielle ting som kan være nyttig hvis man har litt oppfinnsomhet. Har handlet der en god del. Det er jo ikke en "gitarbutikk", men har funnet sære ting der flere ganger.

http://www.absolutthobby.no/

Ser ut som om de har webshop. Betjener de den med samme grad av service som de gjør i butikken, så er det bare å kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.