Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Div. Gitarprosjekt.


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Med andre prosjekt med høyere prioritet går det ikke fort her. En får ta nettene til hjelp :)

Men jeg har nå saget ut noen halser, grovfrest/slipt formene på dem, frest spor til truss rod og slipt til vinkelen på hodene. Også ble det en bit avskjær stor nok til å lage ett gripebrett i lønn.

Den ene har jeg også limt på de to bitene på sidene av hodet, og saget ut og filt/slpit/pusset til formen på hodet...

Her er fire halser under veis, to i lønn og to i mahogny. Pluss noen maler som jeg bruker til forskjellig fresing av dem.

IMG_0225.jpg

Dette var jaggu en hard beta treverk...

Filing og sliping av halsprofil godt igang, og fortsatt noen halltimer med sliping som står igjen.

IMG_0226.jpg

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Damn....

Jeg jobber på en borrerigg i Afrika (Ghana), og er tydelig vis mahogny det de har mest av...

Vi får fra tid til annen deler ombord som er pakket i trekasser og på paller på land her, og materialet de bruker til slik embalasje er mahogny... :o Blir lettere frustert over å se paller og store trekasser snekret av strøken mahognyplank..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner følelsen... når jeg ser treverk her i Norge, da tenker jeg "det kunne jeg lagd SÅ mange kule gitarer av", men å se MAHOGNY! stakkars deg... men jeg leter etter svart-or her i Norge, 1x1 meter, 5 cm tykk... har lett i hele vinter, men fått bedskjed om at jeg må vente til våren... men det er så lenge til... ingen som kan sende meg litt? hehe, bor i bærum... litt off topic! men hey, jeg er desperat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut. Må innrømme at jeg ikke har lest absolutt alt i denne tråden (sett mest på bildene), så mulig du nevner det, men er du utdannet håndverker eller noe? Jeg hadde aldri klart å få til noe sånt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det går ikke akkurat fort fremover med disse prosjektene for tiden.

Årsaken til det er bla. dette:

H.jpg

Det er en del pågang på dette området for tiden, og da får jeg prioritere det...

Men litt får jeg da gjort, mens lakken tørker ;)

Det er innlays i ett gripebrett som er på gang nå, også har jeg gnidd inn en av gitarene med grainfiller i to omganger (og slipt i mellom).

Men jeg må nok ta noen runder til med grainfiller og/eller sprøytesparkel/fyller før den er klar for lakkering.

IMG_0296.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Har jeg fått gjort litt mere på denne...

Har nå kjørt på med grain filler i to omganger, og slipt imellom. Og har nå sprøytet ett par lag med fyller. Fortsatt må jeg ta noen runder til. Det er fortsatt masse porer. Jeg syns ikke den grainfilleren imponeres veldig. Har som sagt klint på stoffet i to omganger nå, med mellomsliping, og når jeg sprøytet fyller var det som om porene var helt åpne og sugde fylleren til seg.... Jeg får prøve noen runder til.

Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg skal lakke på denne.. Klarer ikke helt å bestemme meg...

DSC00079.jpg

Grain.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Gul, hvit eller rød blir de nok ikke.

Samme finnishen som på bassen hadde i grunn vært tøfft, men det er mahogny i delene til kroppen på den gitaren, ikke valnøtt som det er på bassen. Så jeg tror ikke det ville ha blitt så fint med den finnishen på en gitar med kombinasjonen lønn og mahogny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.